بازدید 20101
۷
تابناک اقتصادی از بازار امروز گزارش می‌دهد؛

دلیل جهش 280 هزار تومانی سکه در بازار امروز چیست؟

آخرین خبر‌های دریافتی از بازار ارز و سکه تهران، حکایت از افزایش قیمت قابل توجه انواع سکه نسبت به روز دوشنبه دارد. به گفته یکی از فعالان بازار سکه، رشد قیمت امروز، تحت تاثیر مستقیم افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی طلا بوده است. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا را ۱۰۵۰۰ تومان مشخص کرده است که نسبت به روز‌های قبل، با افزایش همراه است.
کد خبر: ۸۶۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 25 December 2018

سکهآخرین خبر‌های دریافتی از بازار ارز و سکه تهران، حکایت از افزایش قیمت قابل توجه انواع سکه نسبت به روز دوشنبه دارد. به گفته یکی از فعالان بازار سکه، رشد قیمت امروز، تحت تاثیر مستقیم افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی طلا بوده است. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا را ۱۰۵۰۰ تومان مشخص کرده است که نسبت به روز‌های قبل، با افزایش همراه است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بازار امروز سه شنبه چهارم دی ماه ۱۳۹۷، با افزایش قیمت انواع سکه و ارز همراه بوده است. به گونه‌ای که سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با رشد هشت درصد مواجه شده است.  

دلیل جهش 280 هزار تومانی سکه در بازار امروز چیست؟

بر اساس این گزارش، محمد کشتی آرای، عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اظهار داشت: امروز بازار سکه تحت تاثیر رشد نرخ جهانی طلا و افزایش نرخ ارز قرار داشت. به طوریکه تا ساعت ۱۷:۲۰ امروز هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش قیمت ۲۸۰ هزار تومانی نسبت به آخرین قیمت روز قبل، به رقم فروش ۳,۷۸۰,۰۰۰ تومان رسیده است که نشان از رشد حدود ۸ درصد در یک روز کاری دارد. همچنین قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز با رشد ۲۵۰ هزار تومانی مواجه شده است و در حال حاضر به رقم فروش ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است. به گفته کشتی آرای، نرخ نیم سکه بهار آزادی نیز ۱,۹۱۰,۰۰۰ تومان می‌باشد که نسبت به روز دوشنبه، ۱۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. همچنین ربع سکه بهار آزادی نیز با رشد ۱۱۰ هزار تومانی به رقم ۱,۱۸۰,۰۰۰ تومان رسیده است. سکه یک گرمی نیز در معاملات امروز با افزایش ۱۵ هزار تومان به قیمت ۶۵۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار امروز تهران، ۱,۴۸۰,۰۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۳۰ هزار تومانی به رقم ۳۴۱,۶۰۰ تومان رسیده است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، معتقد است بازار امروز سکه تحت تاثیر رشد قیمت ارز در بازار داخلی و همچنین افزایش قیمت اونس جهانی طلا قرار داشت. به گونه‌ای که امروز در بازار جهانی فلزات گران بها، هر اونس طلا با رشد ۱۰ دلاری به رقم ۱۲۷۰ دلار رسیده است. همچنین به گفته کشتی آرای در بازار آزاد ارز امروز هر دلار آمریکا تا حدود ساعت ۱۷ به رقم ۱۱۴۰۰ تومان رسیده بود.

بر اساس این گزارش، امروز بانک مرکزی نیز در سامانه سنا، نرخ لحظه‌ای خرید و فروش اسکناس دلار و یورو در صرافی‌های مجاز را اعلام کرد، که بر این اساس، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش قیمت نسبت به روز‌های گذشته، به رقم ۱۰۴۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۰۵۰۰ تومان نیز به متقاضی ارز فروخته شده است. این در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی، دلار آمریکا روز گذشته به قیمت ۱۰۱۰۰ تومان به مشتری فروخته شده بود. همچنین هر اسکناس یورو نیز به نرخ ۱۲۱۵۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۲۲۰۰ تومان به متقاضی فروخته شده است.

این در حالی است که امروز بانک مرکزی نرخ رسمی ۳۹ ارز را اعلام کرد که بر این اساس، نرخ ۲۶ ارز مانند یورو و پوند افزایش و نرخ ۷ ارز از جمله دینار عراق کاهش یافت. نرخ دلار و ۵ ارز دیگر هم ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (سه‌شنبه چهارم دی ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۱۲۷ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۳۵۳ ریال و هر یورو نیز با ۱۰۲ ریال رشد در مدت مشابه ۴۷ هزار و ۹۳۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۵۹۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۴۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۰۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۲۰ ریال، روپیه هند ۵۹۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۳۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۱۹۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۱۲۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۲ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۹۰۰ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۹۱۸ ریال، روبل روسیه ۶۱۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۶۴۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۰۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۷ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۲۵۷ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۷۸ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸ هزار و ۹۶۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۳۵۵ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۳۳۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۷۱۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۹ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
دلیلش تصمیم نپخته ماه‌شمار کردن سودهای بانکی است.
عدم توانایی دولت در کنترل بازار دلیل رشد بی اندازه قیمت ارز و سکه
تا بازار میخواد آرام بشه دولت فوراً یک انگولکی میکنه دوباره به هم می ریزه. این هم اولین اثرات حذف سود روزشمار.
از روحانی بپرسید . در ارایه بودجه در مجلس . آقای روحانی دروغهای
می گفت از راست بهتر . معلوم است دولار سکه که هیچ قبر در قبرستان هم گران میشه.
دلیل نمی خواد که .اینجا پایین میارن میخرن بالا می برن میفروشن به مردم وحشتزده از گرانی
مردم هول نشید. برید دلار بخرید و طلا که باز هم باعث گرونی بشه. این دفعه بخاطر مسائل اقتصادی امریکا اینطور شده است. دلار باید ارزان بشه. در واقع افت دلار در برابر طلا باعث شده است که تصور کنیم طلا گران شده است.
بخاطر مشکلات سیاسب داخلی امریکا و تعطیلی دولت انریکا در آستانه کریسمس بورس نیویورک سقوط کرو و سایر بورسهای بین المللی هم سقوط کردند. در این شرایط مردم امریکا و غرب و بانکها طلا را مطنئن تر می دانند و تقاضای خرید طلا بیشتر شده است ضمن اینکه ژانویه هم نزدیک است و طلا گران میشه. اینها ناشی از مسائل خارجی است.
هيچ دليلي جز ضعف مديريت و نظارت سالم وجود ندارد. سرچشمه همش در خيانت ها و دزدي هاست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار