بازدید 6517

آمریکایی‌ها در خلیج فارس لحظه‌ای رصد می‌شوند

کد خبر: ۸۶۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ 25 December 2018

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ناوگروه های آمریکایی که در منطقه خلیج فارس حضور دارند، به صورت لحظه ای رصد می شوند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام رسانه های غربی ناو هواپیمابر «یواس‌اس‌ جان سی‌استنیس» به عنوان نخستین کشتی جنگی آمریکا پس از خروج این کشور از توافق هسته ای ایران روز جمعه وارد خلیج فارس شده است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت وگو با ایرنا، تاکید کرد: از محدوده شمال اقیانوس هند هر کسی را که وارد منطقه می شود رصد می کنیم و تمام تحرکات را زیر نظر داریم.

وی تصریح کرد: منطقه ای که ما در آن هستیم صاحب دارد و اینطور نیست که هرکسی، هرکاری که دوست داشت در اینجا انجام دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: در آب های سرزمینی و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اجازه هیچ تحرکی را نخواهیم داد. امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه قابل تامین است و به هیچ عنوان نیاز نداریم دیگران برای برقراری امنیت به ما کمک کنند.

رئیس ستاد ارتش ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کشوری توانمند و هوشمند است و همچون برخی از کشورها نیاز به امنیت عاریه ای ندارد.

دریادار سیاری اظهارداشت: کسانی که به بهانه برقراری امنیت وارد منطقه ما می شوند، در هر جا که می روند نا امنی ایجاد می کنند، نمونه های این نا امنی ها را می توان در سوریه، عراق و افغانستان دید.

وی افزود: اگر این بیگانگان از منطقه بروند، مردم منطقه می دانند چگونه امور خود را بگذرانند.

معاون هماهنگ کننده ارتش پیشتر در رابطه با حضور ناوگروه آمریکایی در منطقه گفته بود: خارج از آبهای سرزمینی یعنی آبهای آزاد هر کشوری می تواند براساس قوانین بین المللی دریانوردی کند، همانطور که ما می توانیم هر جا که آبهای آزاد است دریانوردی کنیم.

دریادار سیاری حضور این ناوگروه را بی اهمیت توصیف و تاکید کرد: آنان نمی توانند اقدامی علیه ما داشته باشند، زیرا آنقدر آماده و دارای امکانات هستیم که بتوانیم در مقابل چنین اقدام تبلیغی بایستیم.

وی عنوان کرد: وقتی ما گفتیم به اقیانوس اطلس می رویم و نزدیک مرزهای استکبار جهانی ناوهای ما دریانوردی می‌کنیم، بر اساس همین قانون دریانوردی در آب‌های آزاد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر