بازدید 2347

۴ میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند

کد خبر: ۸۶۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 24 December 2018

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: پیش از انقلاب ۱۷۵ هزار نفر دانشجو داشتیم اما امروز در کشورمان ۴ میلیون نفر دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه‌های کل کشور هستند..

به گزارش آنا، مجتبی شریعتی بعد از ظهر امروز در مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار کرد: در آستانه چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که در این دوران شاهد وقایع تلخ و شیرین زیادی بوده‌ایم.

وی افزود: امروز به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی نظام آموزش‌ عالی قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست به طوری که پیش از انقلاب اسلامی تنها در کل کشور ۱۷۵ هزار نفر در کل کشور دانشجو داشته‌ایم اما امروز در کشورمان ۴ میلیون نفر دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه‌های کل کشور هستند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۳ هزار عضو هیئت‌ علمی در دانشگاه‌ها داشتیم اما در حال حاضر ۸۲ هزار نفر عضو هیئت‌ علمی دانشگاه‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: در دوران طاغوت، دانشجو برای مقاطع بالاتر باید به کشورهای خارجی می‌رفت اما امروزه در گوشه و کنار کشور ما مجری دوره‌های بالاتر علمی هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امروز شاهد وجود ۲۷۰ رشته بین‌رشته‌ای هستیم و در سنوات گذشته ۷۱ مورد مجوز بین‌رشته‌ای اعطا کرده‌ایم، مسئله‌ای که پیش از انقلاب وجود نداشت و تمامی این‌ها نشان‌دهنده وضعیت خوب آموزش عالی در کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها