بازدید 3025

ابلاغ دو بخشنامه برای برخورد با تخلفات علمی

کد خبر: ۸۶۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 19 December 2018

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از سال گذشته تاکنون دو بخشنامه به دانشگاهها ابلاغ شده است که با تخلفات علمی اساتید و دانشجویان برخورد جدی و انضباطی شود.

به گزارش مهر، منصور غلامی بعدازظهر امروز در همایش پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر کپی پایان نامه گفت: با وجود اینکه از قبل هم در این زمینه دقت می شد از سال گذشته دو بار بخشنامه به دانشگاهها ابلاغ شده است که با تخلفات علمی برخورد جدی و انضباطی شود.

وی افزود: این برخورد هم برای اساتیدی است که این تخلفات زیر دست آنها رخ می دهد و هم برای دانشجویانی است که تخلف علمی مرتکب شده باشند.

وزیر علوم گفت: برای افرادی که در بیرون از دانشگاه در این زمینه فعال هستند نیز با قوه قضائیه، وزارت کشور همکاری جدی را آغاز کرده ایم. کارگروههایی در این زمینه تشکیل شده و تمام این اقدامات در ۵-۶ ماه گذشته صورت گرفته و قانون برخورد با تخلفات علمی اواخر سال گذشته ابلاغ شده است.

وی درباره بودجه سال ۹۸ دانشگاهها و اینکه آیا با بودجه سال ۹۷ تفاوت خواهد داشت یا خیر، ادامه داد: قرار بود که بودجه سال ۹۸ با بودجه سال ۹۷ تفاوت داشته باشد و ما منتظر هستیم که ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد.

وزیر علوم درباره کاربردی شدن پایان نامه های دانشگاهها نیز گفت: پایان نامه ها علاوه بر اینکه در کتابخانه دانشگاهها قرار دارند به صورت پی دی اف در ایران داک نیز قرار می گیرد. هر کسی که جویای علم باشد باید بدنبال آن برود. نباید پایان نامه ها را داخل ماشین گذاشته و دور بزنیم تا ببینیم چه کسی خواهان آن است.

وی افزود: ما به اساتید توصیه کرده ایم که در بخش کاربردی پایان نامه ها به دانشجویان کمک کنند تا بتوانند آنها را کاربردی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار