بازدید 7855

توضیحات جلالی درباره درگیری لفظی نماینده سراوان

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس توضیحاتی درباره ماجرای درگیری لفظی نماینده سراوان ارائه کرد.
کد خبر: ۸۶۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 19 December 2018
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس توضیحاتی درباره ماجرای درگیری لفظی نماینده سراوان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه 28 آذر پارلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات نشست غیرعلنی امروز پارلمان که پیش از جلسه علنی برگزار شد، گفت: در این جلسه فیلمی که از درگیری نماینده سراوان در گمرک منتشر شده مورد بررسی قرار گرفت. این موضوع مطرح شد که آن شخصی که این فیلم را تهیه کرده کار درستی انجام نداده و انتشار آن هم غلط بوده که مورد تذکر نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز قرار گرفت.

وی افزود: موضوع بعدی نشست غیرعلنی امروز مجلس درباره رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما بود. زمانی که می‌خواهیم یک پدیده را در منظر نگاه مردم قرار دهیم، باید آن را به صورت کامل کالبدشکافی کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: در وهله اول این رفتار با نماینده مجلس (نماینده سراوان) در جایی که می‌تواند وارد شود اما وی را پشت در نگه می‌دارند، اقدام بسیار خطایی است، زیرا یکی از راه‌های نظارتی نمایندگان حضورشان در دستگاه‌های مختلف است.

جلالی به ذکر مثالی از مواجهه خودش در فرودگاه امام‌خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: بنده بارها در داخل فرودگاه امام خمینی حضور داشتم که در آنجا مردم در پشت گیت‌های ورودی در انتظار ایستادند که متأسفانه با آنها برخورد بدی صورت می‌گیرد اما در در همان جا طی تماسی با مسئولان مربوطه مراتب اعتراض خود را اعلام کرده و تذکر دادم؛ لذا یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان همین اقدامات است.

وی تأکید کرد: نماینده‌ای که بخواهد گمرک را بازرسی کند، باید به صورت سرزده به آنجا وارد شود، بنابراین اگر کارت نمایندگی خود را نشان ندهد، این معطلی‌ها ایرادی ندارد اما زمانی که کارت خود را نشان داده و معرفی کرده باید در باز شود تا وی بتواند ورود کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به بخش دیگری از جلسه غیرعلنی امروز مجلس اشاره و تصریح کرد: موضوع بعدی که در جلسه امروز صبح بررسی شد، رفتار همکار ما بود که بسیار زشت و جملاتی از سمت این نماینده به کار رفته که بسیار بد بوده است؛ البته آن شخصی هم که نماینده مجلس را در آن وضعیت تحقیر و به آن نحو از سالن بیرون کرده است، خطا بوده، بنابراین باید تمام جوانب مسئله را نگاه کرده و موضوع را به صورت جامع به مخاطب خود ارائه دهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر