بازدید 4125

انتقاد ماهاتیرمحمد از موضع استرالیا نسب به «قدس»

کد خبر: ۸۶۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲ 17 December 2018

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در واکنش به اعلام انتقال سفارت استرالیا در اراضی اشغالی به بیت المقدس غربی گفت: استرالیا حق تقسیم بیت المقدس را ندارد و هیچ کشوری نمی تواند قدس را متعلق به اسرائیل بداند.

به گزارش ایرنا، اسکات موریسون اول هفته جاری اعلام کرد که استرالیا سفارتش را در اراضی اشغالی از تل آویو به بیت المقدس غربی منتقل می کند و بیت المقدس شرقی نیز می تواند پایتخت فلسطینی ها باشد.

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی که برای دریافت یک دکترای افتخاری از دانشگاه 'رانگسیت' تایلند در بانکوک به سرمی برد شب گذشته در واکنش به این موضع گیری اعلام کرد: استرالیا حق تقسیم بیت القمدس را ندارد و هیچ کشوری نیز نمی تواند بیت المقدس را به عنوان مرکز اسرائیل بشناسد.

نخست وزیر مالزی تاکید کرد: بیت المقدس همیشه به فلسطینی ها تعلق داشته است و چگونه استرالیا و برخی کشورها تصمیم به تقسیم به آن می گیرند که به آنها تعلق ندارد. آنها این حق را ندارند.

استرالیا در پیروی کورکورانه از آمریکا اقدام به اعلام انتقال سفارتش در اراضی اشغالی کرد که با واکنش های بسیار گسترده کشورهای مسلمان از جمله مالزی روبه رو شده است.

ماهاتیر محمد با انتقاد از این موضع ضد فلسطینی دولت اسکات موریسون در استرالیا اعلام کرد : هیچ کشوری حق چنین اقدامی را ندارد.

علاوه بر مالزی اتحادیه عرب ،تصمیم استرالیا را برای انتقال سفارتش به قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم کرد و آن را ناقض تمامی قطعنامه های شورای امنیت دانست.

درواکنش به این مساله، علاوه بر سازمان ملل، اکثر کشورهای جهان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس غربی را محکوم کردند. آنها این کار را یک اقدام غیر قانونی و مغایر با قطعنامه های سازمان ملل متحد و شورای امنیت از جمله قطعنامه های 181 و 242 درباره اداره قدس اعلام کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان