بازدید 7546
حاشیه‌های مجوز استفاده نمایندگان از خط ویژه؛

نماینده‌ها باید در ترافیک بمانند تا مشکلات مردم را بشناسند/ نمایندگان نیز باید مانند دیگر شهروندان در سطح شهر رفت و آمد کنند

یکی از صحنه‌هایی که بسیاری از تهرانی‌ها در طول روز و پشت ترافیک بار‌ها شاهد آن هستند، عبور انواع خودرو‌ها با آرم و نشان خاص یا بدون آرم و پلاک مشخص از خطوط خط ویژه است؛ خودرو‌هایی که مشخص نیست، مربوط به کدام نهاد است و چگونه مجوز عبور از خط ویژه را گرفته اند؟!
کد خبر: ۸۶۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 13 December 2018

اتفاقا نماینده‌ها باید در ترافیک بمانند تا مشکلات مردم را بشناسند/ نمایندگان نیز باید مانند دیگر شهروندان در سطح شهر رفت و آمد کنندیکی از صحنه‌هایی که بسیاری از تهرانی‌ها در طول روز و پشت ترافیک بار‌ها شاهد آن هستند، عبور انواع خودرو‌ها با آرم و نشان خاص یا بدون آرم و پلاک مشخص از خطوط ویژه است؛ خودرو‌هایی که مشخص نیست، مربوط به کدام نهاد است و چگونه مجوز عبور از خط ویژه را گرفته اند؟!

به گزارش «تابناک»؛ ایده خط ویژه که در بسیاری از کشور‌های جهان از آن استفاده می‌شود، به منظور تسهیل عبورو مرور مردم عادی و حمل و نقل عمومی ایجاد شده است؛ البته استفاده برخی از خودرو‌های اورژانسی مانند آمبولانس، آتش نشانی و برخی اوقات پلیس نیز از این خطوط پذیرفته است؛ اما در ایران عملا می‌توان گفت، این خطوط به یک رانت جدید در میان مقامات تبدیل شده و برای همین، بسیاری از نهاد‌ها با رایزنی‌های خود ـ البته بستگی به میزان قدرت نهاد مربوطه دارد ـ اقدام به دریافت مجوز عبور از خط ویژه می‌کنند.

اما هم اکنون پس از استفاده نهاد‌های امنیتی، برخی وزارت خانه‌ها و عبور مسئولان عالی رتبه از این خطوط، استفاده بهارستان نشین‌ها نیز از خطوط ویژه در روز‌های گذشته خبرساز شده است؛ هفته گذشته، معاون اجرایی مجلس، طی نامه‌ای به نمایندگان اعلام کرد، کسانی که تمایل به استفاده از خط ویژه برای عبور و مرور در سطح شهر دارند، می‌توانند با ارائه مشخصات به این معاونت مجوز بگیرند.

البته این موضوع از سوی رئیس پلیس پایتخت تکذیب شده و سردار رحیمی، ضمن بی اطلاعی از آن اظهار داشت: این خطوط برای استفاده از خودرو‌های امدادی و پلس و برخی دستگاه‌هاست که خدمات فوریتی به مردم می‌دهند؛ بنابراین، این موضوع که در مجلس مطرح شده تا این لحظه به ما ابلاغ نشده و درخواستی در این باره نداشته ایم.

خلاصه آنکه طرح این مسأله در داخل مجلس نیز واکنش‌های مختلفی به همراه داشته، به گونه ای که برخی نمایندگان مجلس با استقبال از این رویه، بر این باورند با این روش سریع‌تر می‌توانند به قرارهایشان برسند و این اقدام در نهایت به تسهیل امور مردم خواهد انجامید. در مقابل عده‌ای دیگر می گویند، این رانت جدیدی برای نمایندگان است و نمایندگانی که می‌خواهند به جایی بروند، بهتر است نیم ساعت زودتر حرکت کنند. همچنین برخی نمایندگان نیز بر این باورند که حرکت‌هایی مانند استفاده از خط ویژه در ترافیک، باعث می‌شود که فاصله بین نماینده و مردم زیاد شود؛ بنابراین، بهتر است، این موضوع اصلا مطرح نشود.

محمودی شاهنشین، نماینده عضو فراکسیون امید در گفت وگویی اظهار داشت: نمایندگان نیازی به مجوز استفاده از خط ویژه ندارند و شاید آن‌هایی که نیاز دارند تا در طول روز در سطح شهر رفت و آمد کنند، به تعداد انگشتان یک دست هم نرسند. گا‌ه ممکن است نماینده‌ای با وزیری قرار دارد و یا باید برای کاری به وزارت خانه‌ای برود، اما این جلسات نیز معمولا در روز‌هایی غیر از روز‌های جلسه علنی است که در این گونه موارد هم می‌توانند از خودروهای سازمانی مجلس استفاده کنند.

همچنین عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت وگو با ایلنا، درباره پیشنهاد سازمان اداری مجلس جهت ارائه تسهیلات عبور و مرور به نمایندگان برای رفت و آمد از خط ویژه، اظهار کرد: بنده اصولا با این گونه پیشنهادها و طرح‌ها مخالفم و مخالف این هستم که نماینده یا هرکس دیگری از خط ویژه عبور کند، چون به نفع حکومت و مردم نیست.

وی تأکید کرد: زمانی که کمونیست‌ها در مسکو قدرت داشتند و روسیه را اداره می‌کردند، در خیابان‌ها خطی برای عبور و مرور مقامات اختصاص دادند که پس از آنکه کمونیست در روسیه فروپاشید، این خط‌کشی‌ها هم برچیده شد. به نظر من اتفاقا نماینده‌ها و مسئولان باید در ترافیک بمانند تا با مشکلات مردم آشنا باشند. بهتر است نمایندگان به جای عبور از خط ویژه، نیم ساعت زودتر راه بیفتند، چون در این صورت دیر هم نخواهند رسید. خود من تاکنون یک دقیقه هم دیر نرسیده‌ام.

اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفته است: با اعطای این امتیاز برای نمایندگان مخالفم. آنان نیز باید مانند سایر شهروندان در سطح شهر رفت و آمد کنند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه این یک امتیاز تبعیض‌آمیز برای وکلای ملت است، اضافه کرد: بنده و بسیاری از نمایندگان موافق این مجوز تردد نیستیم.

رنجبرزاده با تأکید بر اینکه می‌توان این مجوز را به چند خودروی سازمانی که در اختیار مجلس است قرار داد تا در موارد و مأموریت‌های خاص استفاده کند، تصریح کرد: در چنین شرایطی، نمایندگانی که در مأموریت‌های ویژه حضور دارند، می‌توانند از این خودرو‌های سازمانی استفاده کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اظهار داشت: با عمومیت این مجوز برای خودروی همه نمایندگان موافق نیستم. نمایندگان نیز باید در مواقع عادی مانند دیگر شهروندان در شهر رفت و آمد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۴
همين كه مردم معطل بي آرتي ميشن تا ماشين هاي يك سري بيان رد شن بعد بي ار تي پر آدم كه له بشه بسته گندش رو در آوردين ديگه
کاش رئیس جمهور و وزرا و نمایندگان ایران مانند ترامپ و وزرا و سناتورهای امریکا یا بیشتر کشورهای پیشرفته همه میلیاردر بودند و بهترین امکانات و ماشینها و حقوقها را هم داشتند ولی در برابر به سوگند خود به قانون اساسی در خدمت به منافع ملی و مردم کشور خود و اصل چرخش قدرت و دمکراسی وفادار باقی می ماندند و بله قربان گو نبودند. کاش به وعده های خود عمل می کردند. کاش فرزندان ملت ایران را هم مانند فرزندان خود از امریکا و کانادا و لیبرال دمکراسی نهی نمی کردند. کاش....
اینم از دختر مدیر چینی که در امریکا و کانادا مانند ژنهای برتر فت و فراوانند. بابا من خودم سالها هم در ایران و هم در اروپا و اسیا زندگی کردم و الانم در امریکا و کانادا رفت و امد و زندگی می کنم. در مجموع بهشت روی زمین همین امریکا و کانادا است به خصوص برای مهاجر .هر که غیر از این بگه معلومه که مشکل داره. این صحبتهای ضد امریکا و کانادا را هم باور نکنید. ولی خوب. هیچ جا بی نقص نمی شه و بی نقص فقط خدا و بهشت او هست. (هر چندبا این شرط که این رانتی ها که بهشت را هم به اسم خود زدند واقعا در ان بهشت نباشند!) البته برای انهایی هم که فکر می کنند باید مانند ایران جایی باشه که صبح بروند سر کار و ابدارچی برای انها چایی قند پهلو بیاورد و مدت کار خود را مشغول بازی کامپیوتری با کامپیوتر شرکت و اداره و یا نوشتن کامنت و شکایت از مدیر یا تلفن بازی با همسر و همسر مجازی یا خاله بازی بین مدیریتها و اتاقهای همکاران باشند و بعد در غذا خوری شرکت و یا به خرج شرکت ناهار بخورند و 5 روز هفته دو روز به خاطر تحصیلات تکمیلی مرخصی بگیرند اخر ماه هم یک حقوق مفتی بگیرند و همش هم نق بزنند و یا سی سال در خارج باشند ولی حاضر به سختی یادگیری زبان خارجی نباشند و یا حتی حاضر به امتحان غذای ملل دیگر نباشند و فقط بدنبال قرمه سبزی و فسنجان انهم فقط دست پخت مامان باشند و خاطرات نون بربری 5 ریالی و پنیر لیقوان را زنده کنند و... امریکا و کانادا جهنم روی زمین است. بنابراین همان زیر نظر مسئولان و مدیران کاربلد ایران باقی بمانند و حال مدیریت انها را در داخل شرکت و اقتصاد کشور ببرند و البته بازی کامپوتری حین خدمت را انجام دهند و به زبان سرخه ای بشنوند که ایران ازاد ترین دانشگاههای دنیا را دارد برای انها بمراتب بهتر است!
کل مملکت رو رانت گرفته است
همه چیشون از مردم جداست ،دخلشون ،خرجشون،مسیر رفت و آمدشون،...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
اگر به همه نمایندگان اجازه عبور را بدهند خود خط ویژه هم ترافیک درست میشود
منظور از ما بهتران است؟
ایشان خط ویژه را دارند طرح می‌ریزند که به بدون ترافیک جابجا شوند!
بهتر این است از تاکسی های پرنده استفاده کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
چون مجلس در راس حال کردن است
جاده منتهی به فرودگاه امام حدود 25 تا 15 کیلومتر مانده به فرودگاه متاسفانه در اغلب موارد بوی فاضلاب در محیط هست. هر مهمان خارجی از این مسیر عبور میکنه باعث آبروریزی برای ما می باشد. من هر وقت مهمان خارجی دارم باید این موضوع رو از قبل به مهمان بگم که در جریان باشه و به اشتباه فکر بد نکنه!! واقعا زشته ، از طریق یک دوستی به یکی از اعضای شورای شهر این مشکل رو منتقل کردم اما دریغ از یک پاسخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
مشکل ما چیه و مشکل شما چی
بیخیال بابا
باطن مسوولین روز به روز برای ملت عیان تر می شود !!!
سلام. تاريخ در مورد اين چند دهه چه قضاوتهايي خواهد كرد و ما شرمنده خواهيم داشت
واقعان شرم اور است
نه تنها نمایندگان که تمام مسئولان نظام باید شخصاً و بدون محافظ (البته با تغییر چهره) در نقاط مختلف شهر رانندگی و خرید کنند تا حدودی با مشکلات مردم آشنا شوند. البته لطفاً توجه داشته باشند که نباید از سر کوچه منزل آقای احمدی نژاد خرید کنند. قیمتها در آنجا واقعی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
چشم از در خونه اقای جهانگیری خرید میکنیم
بابا اینا همشون از دم ارزون فروشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
ناشناس 20:54 آیا مگر شما نماینده هستید؟ اگر نماینده نیستید (که مطمئناً نیستید) پس از هرجا که دوست دارید خرید کنید. پیشنهاد برای نمایندگان به ویژه نمایندگان اصولگرا بوده است که مطمئن باشید آنقدر سرشان گرم کارهای دیگر است که به هیچ عنوان وقت نمی کنند نظرات ما مردم عادی را در سایت تابناک بخوانند. این نوشته ها فقط برای دلخوشی ما مردم عادی است. آنها هر آنچه که به نفع خودشان باشد همان خواهند کرد. گور بابای مردم.
روز به روز دور تر از مردم. البته در هنگام انتخابات به مردم نزدیک می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
مجبور نیستی موقع انتخابات گول بخوری !!!
نمایندگان اگر قرار بود بین مردم رفت و آمد کنند که تایید صلاحیت نمی شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
احسنت .
مسئولان یکبار باید به بی پولی بخورند بعد بیان به فکر مردم باشند
من هم کاملاً موافقم که وضعیت نمایندگان مجلس از همه نظر باید مثل بقیه مردم باشه، نماینده های مجلس نماینده های ما هستن و قرار نیست که چون با رای ما نماینده های مردم شدن، شرایط خاص براشون مهیا بشه، همین الان هم بابت عملکردشون که باید کامل به مردم توضیح بدن دارن کوتاهی می کنن و بابت شفافیت رای و امضاها و عملکردشون هم که باید شفاف و پاسخگو باشن هم متاسفانه پاسخگو نیستن، بنابراین اصلاً معنی نداره که ویژگی های خاصی مثل این نمونه برای نماینده ها قائل بشن
این نوع امتیازات و ویژگی ها عین خیانت به خق الناسه و من به شخصه از حق خودم در این باره گذشت نمی کنم، امیدوارم انعکاس رسانه ای جامعی در مورد کم کاری ها و اشتاباهات همه نمایندگان و مسئولین اتفاق بیفته تا هر کسی جایگاه و وظایف و مسئولیت های خودشو بهتر بشناسه
اصلا نماینده درد را فهمید که چی بشه،
مگر نماینده در این مملکت تصمیم گیرنده هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
اگر نماینده واقعی باشد درد را می فهمد اما اینها فقط عده ای رقیب هستند که برنده شده اند و وارد مجلس شده اند به هر نحو ممکن
اينها را ول كنيد خواهشا وقت انتخابات مجلس كي مي باشد ؟تا دوباره به اينها راي بدهيم به خاطر اين همه خدماتشان
سال 83 تا 86 در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب بودم، از غرب تهران تا آنجا با مترو میرفتم اوایل خیلی خلوت بود، الان سال 97 که دوباره به تهران آمدم واقعا از دیدن مترو وحشت کردم. اینقدر تراکم جمعیت زیاد شده که من از قطار پیاده شدم و بقیه مسیر رو با تاکسی رفتم. اتوبوس BRT هم خیلی شلوغه، جای نفس کشیدن نیست. تهران دیگه ظرفیت افزایش جمعیت نداره، فروش تراکم اشتباه بزرگیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
کارشناسان میگن ایران ظرفیت ۱۶۰ میلیون جمعیت رو داره ولی بدون اب وغذا بصورت کاملا سلولهای خورشیدی
هیچی دیگه از فردا این مجلسیا و آقازادهاشون همه از خط ویژه میرن و حتی ممکنه دور دور بازی کنن در خط ویژه! اگه ۱ درصد هم امیدی بود که مشکلات مردمو درک بکنن اونم به فنا رفت در واقع مجلس نیست یک جاییه که هر کی میره توش مشکلات خودش و چند نسل بعد خودشو حل میکنه!
اینا بچه هاشون هم آمریکاست اون وقت به مردم میگگن شعار بدین مرگ‌بر آمریکا!!
اینها نماینده شده اند که با مردم فرق داشته باشند . توقعات عجیبی دارید !!!
فاصله طبقاتی در ایران به اوج رسیده طبقه خواص طبقه عوام طبقه اقازاده طبقه گدازاده طیقه ژن خوب طبقه ژن بد طیقه خودی طبقه نخودی طبقه حاکم طبقه رعیت طبقه نور چشمی و هم حزبی وطبقه درجه دو ووووووووو

این راه مال طبقه اوله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
سلام ! نخودی هستم .
اکثر نمایندگان نمی توانند توی خیابان ودر بین مردم حضور پیدا کنند، چون این حضرات در عمل نماینده واقعی مردم نیستند.
نماینده های بی کفایت هر چه دیرتر به مجلس برسند به نفع مردم است.
صد در صد نماینده ها خود را مرتبط با جبهه و جنگ و نیروی نظامی تعریف میکنند ،آنچنانکه گویی در هشت سال جنگ تحمیلی مردم ایران همگی کوچ کرده بودند ،و در پایان جنگ به ایران بازگشته اند ،و همهٔ نماینده ها از دورهٔ اول تا کنون هر کدام برای ورود به این جایگاه هزینه میکنند؟ پس مشخص است که اینها نمایندهٔ‌واقعی مردم نیستند ؟ ای کاش قانون انتخابات را بدون گزینشی از میان اعضای شوراهای شهر ،و روستا ،توسط خود شورایهای منتخب واقعی مردم انتخاب میکردند ،،،،که هر استان دارای شورایی متشکل از اعضای شورای روستاها ،و شهرها بود و توسط همان اعضای شورای استان تعداد نماینده را انتخاب میکردند ؟ آنوقت همه چیز دگرگون میشد ؟
واقعا اگرازجنس مردم هستید بیاد وسط مردم .بیشتر نمایندگان مگر قبل از اینکه نماینده بشن اسکورت وخط ویژه و...داشتن .اکثرا شهر خودشون آدم معمولی بودن.بنظر من پزشکان وپرسنل بیمارستان وآتش نشانی خیلی بیشتر خدمت میکنند وباید کارت ویژه تردد به آنها داد نه نماینده مجلس .
من که دیگه توهیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
ایضاً
خدارو شاهد میگیرم عمرمون به باید باید حروم شد وهیچی ندیدیم وخودمم همیچی نشدم
برده داری به روش جدید
۸۰ میلیون ایرانی فدای مسئولان
باید این امتیاز حذف بشه! وقتی تو ترافیک نباشن از کجا می فهمن وسایل نقلیه کمه
حالا گیریم که نماینده ها نرفتن...اون الباقی که ماشالا همه هم "خاص" هستن چرا باید از خط ویژه استفاده کنن؟!
چقدر رانت؟! چقدر تبعیض؟!
تصمیمات غلط نمایندگان کشور را به این فلاکت نشانده پس بهتره وقتشون در ترافیک سپری بشه تا نتونن تصمیم بیشتری بگیرن
به نظرم یکی از راههای دور شدن مسولین از مردم، همین تمایزها و امتیاز ویژه هاست، در اکثر کشورها ی توسعه یافته و در حال توسعه، مسولین عالی رتبه به راحتی امورات روزمره ی خود را انجام می دهند و مثل اقشار عادی در جامعه از امکانات استفاده می کنند و خودشان را تافته جدا بافته از خلق نمی دانند، مثلا چه فرقی بین یک نماینده مجلس با یک استاد دانشگاه یا با یک پزشک متخصص و.... است که جناب نماینده باید از خط ویژه استفاده کند و دیگران خیر. بنظرم اگر نمایندگان برای رفتن به محل کار از مترو استفاده نمایند بهتر است.زیرا هم با مشکلات مردم جامعه آشنا می شوند و هم محبوبیتشان بیشتر می شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها