بازدید 2371

شرایط خدمت دانش آموختگان برتر کشوری

کد خبر: ۸۵۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 04 December 2018

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح از شرایط خدمت سربازی دانش آموخته‌های برتر و سرباز محقق‌ها خبر داد.

به گزارش میزان، سردار موسی کمالی اظهار داشت:افرادی که قصد گذراندن دوره خدمت در ازاری انجام پروژه های تحقیقاتی را دارند دو گروه هستند،یک گروه که دانش آموخته برتر و دانش آموخته فناور برتر یا همان نخبگان و استعداد‌های برتر سابق هستند که بنیاد عملی نخبگان این افراد را شناسایی و به مرکز نخبگان دانشگاه دفاع ملی معرفی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه این افراد باید پروژه‌های تحقیقاتی خود را روی مسائل مهم نیرو‌های مسلح ومسائل مهم کشوری انجام داده وهمچنین پروژه‌ای که انتخاب می‌کند باید کل مدت خدمت آن‌ها را پوشش دهد تا پس از یک دوره آموزش کارت پایان خدمت دریافت کنند اضافه کرد: فرآیند معرفی این افراد با بنیاد ملی نخبگان است و با نیرو‌های مسلح هیچ کاری ندارند و باید از طریق سایت این نهاد ثب نام کرده و اقدام کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص گروه دوم از مشمولان گفت:گروه دوم مشمولان در مقاطع کارشناس ارشد و بالاتر هستند که این افراد سرباز محقق شناخته شده و می‌توانند در حین تحصیل و یا چهار ماه مانده به فرجه یک ساله برای انجام خدمت به یکی از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی نیرو‌های مسلح مراجعه و پروژه‌ای تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه این افراد می‌توانند پروژه‌های خود را نیز به مراکز داتشگاهی و تحقیقاتی نیروهای مسلح ارائه بدهند افزود:این پروژه‌ها باید در رابطه با مسائل دفاعی و امنیتی باشد که پس از انجام و اتمام پروژه‌ها جزو خدمت آن‌ها حساب می‌شود.

سردار کمالی اضافه کرد:انجام این پروژه‌ها کسر خدمت محسوب نمی‌شود و از ۲ ماه تا ۱۹ ماه می‌تواند جز خدمت آن‌ها حساب شده و البته این موضوع بستگی به اهمیت پروژه و وقتی که روی آن می‌گذارد دارد.سرانجام هیئت داوری تشخیص می دهد که چقدر از خدمت این افراد در ازای انجام این پروژه درنظر گرفته شود و باقی مانده خدمت را نیز باید در همانجایی که پروزه را انجام داده ادامه داده اند سپری کنند.

وی تشریح کرد:این افراد حداکثر دو پروژه می‌توانند انتخاب کرده و حتما این پروژه باید از یک سازمان مثل سپاه،ارتش و ناجا باشد یعنی نمی‌توانند یک پروژه از ارتش و پروژه ی بعدی را از سپاه تحویل بگیرند.

کمالی ادامه داد:باید به این نکته نیز توجه داشت که افرادی ۴ ماه به انتهای فرجه سه ساله آن‌ها مانده است تمی توانند پروژه بگیرند، چون وقتی ندارند که بتوانند پروژه را به اتمام برساند.

وی با اشاره به اینکه اگر موضوع پروژه این افراد قابل قبول باشد و یا اینکه توانایی لازم برای انجام این پروژه‌ها را داشته باشند مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی نیرو‌های مسلح از آن‌ها استقبال می‌کند اضافه کرد: دانشجویان کارشناسی ارشد می‌توانند پایان نامه‌های خود را تحت کنترل و نظارت مرکز تحقیقاتی موردنظر انجام بدهند البته آن طوری نیست که پایان نامه‌ای را انجام بدهند و بخواهند که این پایان نامه برای آن‌ها جزو خدمت محسوب شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان