بازدید 7425

آزادی دو نوجوان فلسطینی پس از ۳ سال حبس

کد خبر: ۸۵۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 02 December 2018

رژیم صهیونیستی شادی فراح و احمد زعتری دو نوجوان اسیر فلسطینی ساکن قدس را که به مدت ۳ سال زندانی کرده بود، آزاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه روسیا الیوم، رژیم صهیونیستی شادی فراح و احمد زعتری دو نوجوان اسیر فلسطینی ساکن قدس را آزاد کرد، اسرائیل این دو نوجوان فلسطینی را به مدت ۳ سال زندانی کرده بود.

این در حالی است که سازمان‌های وابسته به امور اسیران فلسطینی، از بازداشت شدن حدود هزار نوجوان فلسطینی در سال کنونی خبر می‌دهند.

یافا ستیتی گزارشگر شبکه روسیا الیوم در منطقه کفر عقب در شمال قدس در گزارشی در خصوص بازداشت کودکان فلسطینی توسط اسرائیل گفت خانواده این اسیر فلسطینی بعد از ۳ سال دوری از فرزندشان که توسط اسرائیل بازداشت شده بود برای استقبال از فرزند خود لحظه شماری می‌کردند.

شادی و خوشحالی این مادر فلسطینی غیرقابل وصف است. این اسیر فلسطینی بعد از گذشت ۳ سال به آغوش خانواده بازگشته است. شادی فرّاح کوچکترین اسیر فلسطینی است، او در حالی بازداشت شد که ۱۲ سال هم نداشت و دیروز در حالی آزاد شد که ۱۵ ساله شده است. این نوجوان فلسطینی اکنون به دلیل تجربه بازداشت مانند مردی پخته و با تجربه شده است.

فریمان فراح مادر شادی فراح گفت: «همه خانواده در نگرانی بودیم، اما اکنون شادی بعد از زمان طولانی که از ما دور بوده به آغوش ما بازگشته است طبعاً این تجربه آسانی نیست. هنگامی که شادی بازداشت شد او کودک بود، اما الان نوجوان است. ما پیوسته در نگرانی بودیم وبیم آن داشتیم که مبادا در یک لحظه او را از دست بدهیم چرا که ما در کنار او نبودیم و نمی‌توانستیم از او مواظبت کنیم.»

شادی فراح گفت: «جلوی دوربین و بازرسان همه چیز فرق می‌کرد، اما بلافاصله بعد از این که دوربین کنار می‌رفت ما را شکنجه و آزار می‌دادند.»

احمد زعتری دوست و همراه شادی فراح در بازی‌های بچگانه و همچنین در بازداشتگاه بود. او نیز به مانند شادی ۳ سال از عمر خود را در بازداشت گذراند. زعتری در خلال این سال‌ها بازجویی‌ها و رفتن به دادگاه‌های اسرائیل را تجربه کرده است.

عبیر الزعتری مادر احمد گفت: «احمد کودک بود و به مانند همه کودکان به مدرسه می‌رفت و با خود ساندویچ می‌برد. او به معنای واقعی کلمه، کودک بود، اما الان که برگشته (بزرگ شده است) و خودش غذا درست می‌کند.»

احمد الزعتری گفت: «ما را کتک می‌زدند و از بس که ما را شکنجه می‌دادند نزدیک بود بمیریم.»

این دو اسیر فلسطینی علیرغم این که سن و سال کمی داشتند، اما دادگاه اسرائیل آن‌ها را به دو سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد بدون توجه به این که آن‌ها قبل از صدور حکم دادگاه نیزبه مدت ۱ سال تمام بازداشت بودند. شادی و احمد دو نوجوان از ۲۷۰ نوجوانی هستند که توسط اسرائیلی‌ها بازداشت شده اند، ولی دوستانشان هنوز طعم شیرین آزادی را نچشیده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها