بازدید 4793
اردوغان:

توضیحات ریاض درباره خاشقجی قانع‌کننده نیست

کد خبر: ۸۵۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸ 02 December 2018

رئیس جمهور ترکیه به صراحت اعلام کرد که توضیحات ریاض در مورد قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی، برای مقامات آنکارا قانع کننده نیست.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام کرد که توضیحات ریاض در مورد قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی نتوانسته است مقامات آنکارا را متقاعد کند.

اردوغان در حاشیه نشست گروه ۲۰ به خبرنگاران گفت: «ما این قتل را اقدامی مطرود و نفرت انگیز می دانیم. متأسفانه عربستان سعودی از ما پشتیبانی نمی کند. در ابتدا، این دروغ مطرح شد که او [خاشقجی] کنسولگری را ترک کرده است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد وی کشته شده است: یک فایل صوتی هفت دقیقه ای که ما آن را با جهانیان به اشتراک گذاردیم. ترکیه این فایل صوتی را در اختیار آمریکا، عربستان سعودی، بریتانیا قرار داد- تمام طرفهایی که خواهان دریافت این فایل شدند. توضیحات داده شده نمی تواند ما را متقاعد کند».

اردوغان همچنین تصریح کرد که دولت ترکیه بر استرداد عاملان این جنایت توسط عربستان سعودی پافشاری می کند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تأکید کرد که «پرونده قتل خاشقجی تنها دغدغه ترکیه نیست، بلکه دغدغه کل جهان است. ما هنوز در مورد شرکای جرم این جنایت اطلاعاتی از طرف سعودی دریافت نکرده ایم. آنها باید این اطلاعات را افشا کنند».

گفتنی است که جمال خاشقجی، روزنامه نگار و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست مقیم آمریکا که از منتقدان جدی سیاستهای عربستان بشمار می رفت، در روز سه شنبه دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. با گذشت دو هفته انکار مداوم مقامات ریاض و تشدید فشارها از سوی متحدان غربی برای ارائه توضیحات لازم در مورد ناپدید شدن خاشقجی، عربستان سعودی در نهایت اعتراف کرد که این روزنامه نگار در نزاعی در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

در روز ۲۶ اکتبر، دادستان کل عربستان نیز اعتراف کرد که قتل این روزنامه نگار با قصد قبلی بوده است. با این حال، ریاض همچنان تلاش می کند تا نشان دهد که این قتل هیچ ارتباطی با خاندان سعودی نداشته و صرفاً یک عملیات خودسرانه بوده است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر