بازدید 17077

در ماه آخر بارداری چه غذاهایی بخوریم؟

کد خبر: ۸۵۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 01 December 2018

در مورد غذاهای مناسب در ماه آخر بارداری تحقیقات زیادی انجام شده است.  پژوهشگران بر این باورند که بهتر است خانم های باردار ضمن توجه به نکات مرتبط با سلامت مادر و جنین، نسبت به تغذیه سالم حساسیت بیشتری داشته باشند و مواد غذایی مورد نیاز بدن خود و جنین را در برنامه غذایی شان جای دهند. متخصصان تغذیه بر این باورند که خانم های باردار در ماه آخر بارداری باید از چند اصل مهم پیروی کنند.

مصرف غذاهای سرشار از آهن را ادامه دهید

محققان به خانم های باردار توصیه می کنند که در ماه آخر بارداری غذاهای سرشار از آهن را ادامه دهند. مصرف آهن به تشکیل گلبول های قرمز خون و پیشگیری از کم خونی کمک می کند و با مصرف آن مشکلاتی نظیر ضعف و کم خونی به سراغ خانم های باردار نمی آید. ماهی، تخم مرغ، کلم بروکلی، عدس، اسفناج، توت، سویا و میوه های خشکی مانند کشمش و آلو از جمله مواد غذایی سرشار از آهن هستند که می توانند به شیوه های مختلف در رژیم غذایی خانم های باردار جای گیرند.

مصرف غذاهای ناسالم چه عوارضی دارد؟

اگر درماه آخر بارداری مواد غذایی سالم مصرف نشود ممکن است مشکلاتی مانند یبوست در بارداری تشدید شده و سوزش معده برای خانم های باردار پیش بیاید. از این رو لازم است که مصرف فست فودهای مختلف و غذاهای کم ارزشی مانند چیپس، پفک و... در این زمان کاملا محدود شده و به جای آنها غذاهای فیبر دار و سالمی مانند سبزیجات بخار پز شده، میوه های تازه، خرما، نان سبوس دار و... در رژیم غذایی بارداری جای گیرد.

کلسیم را از یاد نبرید

یکی دیگر از مواد معدنی مناسب برای مصرف در ماه آخر بارداری کلسیم است. لبنیات هم باید در وعده های غذایی روزانه خانم های باردار و همینطور میان وعده ها قرار داشته باشد تا سلامت استخوان ها و دندان ها به خطر نیفتد. علاوه بر شیر، ماست، پنیر و دوغ غلات و دانه های روغنی مانند جو، بادام، کنجد و ... هم حاوی کلسیم هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی