بازدید 5401

ترامپ بار دیگر به دفاع از ولیعهد سعودی پرداخت

کد خبر: ۸۵۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷ 28 November 2018

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه بار دیگر در ادامه لاپوشانی های گذشته از ولیعهد سعودی در پرونده قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقچی» دفاع کرد و مدعی شد که نهادهای اطلاعاتی آمریکا، قادر به اثبات نقش بن سلمان نیستند.

به گزارش ایرنا، ترامپ به واشنگتن پست گفت: اگر بیانیه من را ببینید، در آن آمده که شاید او نقش داشته و شاید هم نداشته است.

اشاره رئیس جمهوری آمریکا به بیانیه‌ایست که هفته گذشته منتشر کرد و بدون محکوم کردن ریاض برای قتل خاشقچی و تلاش‌های آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی آن، در فراری رو به جلو به انتقاد از ایران پرداخت.

ترامپ در ادامه گفت وگوی خود با واشنگتن پست گفت: ولیعهد سعودی نقش خود را انکار می‌کند. نزدیکان او هم می‌گویند دستی نداشته است.

وی ادامه داد: سیا (آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا) قادر به تصدیق نقش ولیعهد سعودی نیست. نمی‌گویم که آن‌ها احتمال صدور دستور از سمت او را تکذیب می‌کنند، ولی تصدیق هم نمی‌کنند.

این در شرایطی است که پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند؛ سیا در ارزیابی های خود به این نتیجه رسیده که دستور قتل خاشقچی از سوی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی صادر شده است.

خاشقچی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، ماه گذشته برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و در آنجا به قتل رسید.

نیویورک تایمز اخیرا نوشته بود که یک فایل صوتی متعلق به «ماهر عبدالعزیز مطرب» از مظنونان پرونده قتل خاشقچی وجود دارد که پل ارتباطی دیگری میان این پرونده و ولیعهد عربستان سعودی است.

مطرب پس از قتل روزنامه نگار منتقد سعودی، در تماس تلفنی با فردی که گمان می‌رود از جمله دستیاران بن سلمان بوده باشد، از او خواسته تا به «رئیسش» بگوید که «کار انجام شده است».

ریاض اما مدعی است که وی در جریان یک مشاجره کشته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر