بازدید 9493
سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «تابناک»؛

مسأله حناچی را به شورای حل اختلاف می‌بریم و اگر پاسخ نگرفتیم، شهردار دیگری انتخاب می‌کنیم

وزارت کشور برای صدور حکم شهردار به پاسخ وزارت اطلاعات نیاز دارد و این وزارت خانه نه صلاحیت حناچی را رد کرده و نه تأیید. البته روال تاکنون این بوده که وقتی وزارت اطلاعات پاسخ استعلامی را تا مدتی ندهد، معنا و تعبیر آن تأیید خواهد بود، اما وزارت کشور تأکید دارد که این پاسخ باید دریافت شود.
کد خبر: ۸۵۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 27 November 2018

به رغم آنکه پیش از انتخاب شهردار تهران، رئیس شورا از انجام استعلامات قانونی برای تمامی گزینه‌های شهرداری خبر داده بود، شواهد حکایت از احتمال بسیار بالای تأیید نشدن پیروز حناچی دارد.

به گزارش «تابناک»؛ پیروز حناچی که با رأی ناپلئونی شورای شهر در واپسین گام انتخاب شهردار تهران، عباس آخوندی را پشت سر گذاشت و سومین شهردار منتخب شورای پنجم تهران لقب گرفت، در آستانه در خروج از ساختمان خیابان بهشت قرار گرفته است.

گزاره‌ای که با اینکه چند روزی است مطرح می‌شود، حالا پررنگ‌تر از پیش شده تا جایی که سخنگوی شورای شهر نیز به صراحت درباره آن سخن می‌گوید و حتی فراتر از آن، از طی کردن فرایند‌های قانونی خبر می‌دهد که در مواقع رد صلاحیت شهردار منتخب شورا در وزارت کشور، در دستور کار قرار می‌گیرند.

علی اعطا که در حاشیه نشست امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به ابهامات مطرح درباره تأیید یا رد صلاحیت حناچی گفت: دیروز که آخرین روز از مهلت ده روز کاری بعد از معرفی شهردار منتخب شورا به وزارت کشور بود، وزیر محترم کشور، نامه محرمانه‌ای به شورا ارسال کرد که نه ابلاغ حکم شهردار است و نه ابلاغ این نکته که حناچی واجد شرایط تعیین شده نیست.

وی در ادامه با استناد به ماده ۸۰ قانون، بند یک/تبصره سه، افزود: بر اساس این قانون، با معرفی شهردار منتخب به وزارت کشور، دو حال ممکن است رخ دهد؛ یا وزیر کشور ظرف ده روز حکم شهردار را صادر خواهد کرد و یا وی را واجد شرایط نخواهد شناخت و مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورا منعکس خواهد کرد، اما بر اساس نامه رسیده، مشخص شده که وزارت کشور نیاز به پاسخ صریح‌تری [نقل به مضمون]از طرف وزارت اطلاعات در این خصوص دارد تا بتواند بر مبنای آن عمل کند.

سخنگوی شورا در ادامه به ارسال نامه‌ای در روز جاری از طرف شورا به وزارت کشور خبر داد که بر اساس آن، شورای شهر تهران از وزارت کشور خواستار پاسخی روشن در این خصوص شده است. تداوم حضور حناچی به عنوان سرپرست شهرداری تهران تا روشن شدن تکلیف وی، از دیگر نکات مورد تأکید اعطا بود که به باور وی، نوید اداره امور شهرداری تهران بدون بروز مشکلی را می‌دهد.

اما فرجام ماجرا چه خواهد شد و اگر وزارت اطلاعات و پیرو آن، وزارت کشور تکلیف را روشن نکنند، چه خواهد شد و واکنش شورای شهر چه خواهد بود؟ اعطا در پاسخ به این پرسش به «تابناک» گفت: وزارت کشور برای صدور حکم شهردار به پاسخ وزارت اطلاعات نیاز دارد و این وزارت خانه نه صلاحیت حناچی را رد کرده و نه تأیید. البته روال تاکنون این بوده که وقتی وزارت اطلاعات پاسخ استعلامی را تا مدتی ندهد، معنا و تعبیر آن تأیید خواهد بود، اما وزارت کشور تأکید دارد که این پاسخ باید دریافت شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این که اگر این پروسه طی و حناچی تأیید نشود، شورا چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: در این صورت، مسأله را به شورای حل اختلاف خواهیم برد که در این صورت یا به تأیید خواهد رسید و یا رد خواهد شد که در این صورت، بار دیگر پروسه انتخاب شهردار را از سر خواهیم گرفت.

سخنانی که حکایت از احتمال بسیار بالای تأیید نشدن حناچی دارد، تا جایی که شورا به فکر ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف و یا انتخاب شهردار دیگر هم افتاده است. دورنمایی که البته ممکن است به مانند ماجرای نجفی، نخستین شهردار منتخب شورای پنجم تهران با ورود ناگهانی برخی مسئولان و نهاد‌ها به ماجرا و دریافت گواهی تأیید وی، هرگز شاهد وقوعش نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
اگر حكم دكتر حناچي صادر نشود ، استيضاح رحماني فضلي قطعي است ، اميدوارم هر چه سريع تر حكم حناچي صادر شود تا براي اين مورد رحماني فضلي استيضاح نشود
پاسخ ها
tt
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
آقا رحمانی فضلی کیه ، حناچی چی چیه ، مسئله سر منافع عده ایه برادر در شهرداری به قدری باند بازیه که اگر کسی رو نداشته باشی باید سرتو بگذاری بمیری مگر اینکه پارتی داشته باشی و به مراتب بالا بدون مدرک و رزومه برسی ، همه کارها فیلمه و جالب اینه که همه هم اینو میدونند....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
بیچاره ما ملت
مهدی
| Germany |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
من در تعجبم که چگونه شهر عظیمی مثل تهران بدون شهردار اداره میشه!
این خود نشان بر آن است که شهردار احتیاج نداریم!
یا متمدنانه شهردار را به رای مردم بگذاریم
مسخره کردید مردم رو ؟؟؟؟؟!!!
خداییش حال ادم ازین مملکت داری به هم میخوره. نه نظمی نه قانونی دخالت نهاد های مختلف و موازی. یه شهردار نمیتونید انتخاب کنید ادعای حکومت جهانی دارید؟ والا ما هم بدمون نمیاد ابر قدرت شیم اما با این بی در و پیکری هیچ وقت به هیچ چیز نمیرسیم. جمع کنید خودتونو چهار تا ادم با سواد و شایسته رو بیارید مملکت ازین منجلابی که توش افتاده در بیاد.
از عهده انتخاب شهردار بر نمیایید میخواین اینجوری تهران رو سروسامان بدید. ؟؟!!!
خدا لعنت کنه اون اصلاحطلبی که این شورای شهر رو به تهرانی ها معرفی کرد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
شهردار انتخاب میکنن....دوستان علاقه ندارن یا حال ندارن تاییدش کنن...وگرنه تا حالا 4 تا شهردار انتخاب کردن هرکدومو به یه بهونه ای رد کردن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
دوستان اصولگرا میخوان اینجوری وقت تلف کنن تا دوره این شورای شهر و شهرداری به اتمام برسه دوباره خودشون بیان مسند کار ...قشنگ مشخصه از روزی که شکست خوردن مثله شیر زخم خرده منتظر انتقامن!!!
مهدی
| Oman |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
ببینم مگه اونایی که نمیخوان شهرداراتایید کنند ازخودشون نیستن
سلام آقای اعطا، احوال شما؟
تا 1400 وقت دارید شهردار انتخاب کنید، اصلا عجله نکنید!
پیشنهاد بنده محمود احمدی نژاد است، ایشان را شهردار کنید. ضمنا آقا اعطا من اگه جای شما بودم تا الان استعفا میدادم. این چه شورای شهری است که قادر به انتخاب شهردار نیست؟ وسواس انتخاب دارید که نمیتونید انتخاب صحیح داشته باشین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
حناچی با سابقه ای که داره انتخابه اصلحه...منتاها دوستان اصولگرای وزارت اطلاعات و کشور دوس ندارن تایید کنن تا زمان بگذره همینجوری!!!مثه روز روشنه قضیه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
دوستان اصولگرا کشور رو شخم زدن بس نیست؟
باسلام کار بسیار عالی این دوره از شورای شهر بهران فقط برای انتخاب شهردار وحواشی آن گذشت خدا آخر وعاقبت این کلان شهر را بخیر کند با این انتخاب اعضائ شورای شهر
این شهر بدون شهردار بسیار ارومتر و تمیزتره بخدا. یساله شهردار نداریم. هوا هر روز تمیزه
کشوری که این همه فرار مغزها دارد برای انتخاب شهردار دچار قحط الرجالی شده است مگر اینکه ایشان تضمین کننده منافع عده ای باشد
قطعا با اومدن دکتر حناچی منافع خیلی ها از جمله کسانی که دوره قبل زمینهای مفت گرفتن در خطر میوفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
ترس از این را دارند که دزدی های املاک نجومی و تراکم فروشی های را افشا کنند
این دیگه چه بازیه زشتیه که اصولگراهای وزارت خونه های اطلاعات و کشور در میارن؟؟؟ زشته بخدا!!!
4 مرتبه شهردار انتخاب کردن هر دفعه رد میکنین تا زمان این شورای شهر همینجوری به پایان برسه بگین اینا ناکارامد بودن دوباره آقای چمران و دوستان رو وارد گود شورای شهر کنید؟؟؟
واقعا بازیه زشتیه که با شهر و وقت مردم راه انداختین!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
باید شورای شهر را تجدید کرد اونهم شفاف بدون کلک!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
هر جا گند می زنند میگذارند گردن رقیب
وای خدا چقدر دیوانه ی خدمت به مردم داریم!!!!!!!!!!!!به خدا ما راضی نیستیم برای ما اینقدر خودتونو بکشید ....
برای مردم عادی اول استعلام بعد انتخاب و برای مدیران برعکس اگه همون اول استعلام می کردید بهتر نبود عمر و سرمایه ملت و کشور به هدر نمی رود
اصلاحات یعنی کشک
باسلام.منظور انتخاب شدن اقای هاشمی است
وقتی فردی مثل آقای حناچی که جزء مدیران ارشد در دولت و شهرداری بوده جای تاسف داره هنوز تکلیفش مشخص نیست .
مروم انتخاب کردن بقیه نهادها چی کاره ان اصلا
باعث تاسف است
چون آخوندی رای نگرفته میخواهند از این راه مانع انتصاب حناچی شوند تا بار دیگر در انتخاب بعدی، آخوندی رای بیاورد!
هیچ وقت گروه اصلاح طلب نمی تونه با اقتدار عمل کنه
کی آقای نجفی رو کنار گذاشت ؟خودش ادعا کرد بیماره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر