بازدید 15475
رسانه های بین المللی گزارش دادند؛

احتمال بازداشت محمد بن سلمان در آرژانتین/ بن سلمان رو در روی رهبران جهان در نشست جی 20!

پس از ماجرای قتل خاشقجی، محمد بن سلمان که متهم اصلی این پرونده است، تلاش زیادی برای احیای اعتبار از دست رفته خود کرد، به گونه ای که در جدیدترین و جدی ترین تلاش ها برای به تصویر کشیدن یک چهره مثبت از خود و سرپوش نهادن بر جنایاتش در یمن و کشتن خاشقجی، یک تور دیپلماتیک و چند روزه بین المللی را آغاز کرده است؛ سفرهایی که از امارات متحده عربی از هفته پیش آغاز شده و قرار است با حضور در نشست جی 20 در آرژانتین خاتمه یابد.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 27 November 2018

پس از ماجرای قتل خاشقجی محمد بن سلمان که متهم اصلی این پرونده است، تلاش زیادی برای احیای اعتبار از دست رفته خود انجام داده است.

به گزارش «تابناک» در همین زمینه، بن سلمان در جدیدترین و جدی ترین تلاش ها برای به تصویر کشیدن یک چهره مثبت از خود و سرپوش نهادن بر جنایاتش در یمن و کشتن خاشقجی، یک تور دیپلماتیک و چند روزه بین المللی را آغاز کرده است؛ سفرهایی که از امارات متحده عربی از هفته پیش آغاز شده و قرار است با حضور در نشست جی 20 در آرژانتین خاتمه یابد.

با این حال، واکنش های منطقه ای و بین المللی زیادی به این سفرهای بن سلمان ایجاد شده که در کشورهایی همچون مصر و تونس آشکارا نمود یافته است؛ جایی که صدها فعال سیاسی و رسانه ای مصری و تونسی مخالفت خود با سفر بن سلمان به کشورهایشان را اعلام کرده اند.

با وجود این، فشار علیه بن سلمان به این مخالفت ها محدود نشده و خبرها حاکی از آن است که ممکن است ولیعهد سعودی تحت پیگرد و بازداشت بین المللی قرار گیرد.

در همین رابطه، روزنامه «گاردین» انگلیس در گزارشی با اشاره به این‌که ولیعهد عربستان سعودی با اتهامات عدیده‌ای در زمینه حقوق بشر مواجه است، نوشت: «بن سلمان» در صورت شرکت در نشست «جی ۲۰» در آرژانتین، ممکن است بازداشت شود.

گاردین در گزارشی به نقل از «ساره لیا ویتسون» رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیدبان حقوق بشر در واکنش به خبر حضور «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی در نشست سران گروه «جی- ۲۰» نوشت: اتهامات بزرگی علیه «بن سلمان» وجود دارد و این بدان معنا نیست که وی به عنوان رئیس حکومت عربستان، می‌تواند از حق مصونیت برخوردار شود.

در این گزارش آمده است: ولیعهد عربستان سعودی در صورتی‌که برای مشارکت در نشست گروه «جی- ۲۰» در ۳۰ نوامبر به آرژانتین برود، احتمالا با خطر بازداشت روبه‌رو می شود.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، روبه رو شدن «بن‌سلمان» با چنین خطری به اصلی در قانون دیوان کیفری بین‌المللی بازمی‌گردد که بر اساس آن، دادستان کل در هر کشوری می‌تواند افراد مظنون به ارتکاب جنایاتی خطرناک مانند کشتار جمعی، شکنجه و اعدام خارج از چهارچوب قانونی را، با صرف‌نظر از محل ارتکاب آن جنایات، بازداشت کند.

احتمال بازداشت محمد بن سلمان در آرژانتین/ بن سلمان رودروی رهبران جهان در نشست جی 20!

این در حالی‌ است که نهادهای حقوق بشر در «بوینس‌آیرس »، پایتخت آرژانتین، هیچ طرحی جهت بازداشت بن‌سلمان ارائه نکرده‌اند. با این حال، حقوقدانان می‌توانند اتهاماتی را در دادگاه‌های اروپایی علیه او در پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار عربستانی مطرح، و بازداشت وی را از طریق اینترپل در آرژانتین مطرح کنند.

گاردین خاطرنشان کرد: حضور ولیعهد سعودی در نشست گروه «جی- ۲۰» رهبران جهان را در لحظه‌ای واقعی، که اجتناب از آن را ترجیح می‌دهند، قرار می‌دهد.

گاردین نوشت: می توان پیش بینی کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که قرار است در نشست بوینس آیرس حضور یابد، از آن به عنوان سکویی برای تقاضای رسیدگی به قتل خاشقجی بهره برداری کند. حزب عدالت و توسعه اردوغان نیز بیانیه ترامپ را در حمایت از محمدبن سلمان، خنده آور و مضحک توصیف کرده است.

اما احتمال دارد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که قبلا نیز فروش تسلیحاتی (بسیار محدود) کشورش را به عربستان قطع و برای 18 شهروند سعودی مظنون به دست داشتن در این قتل، تحریم سفر به کشورهای اروپایی وضع کرده، کاملا خود را از ولیعهد سعودی دور نگه دارد.

اما این معضل برای ترزا می نخست وزیر انگلیس و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه عمیق تر است، زیرا دولت های آنها هنوز به فروش تسلیحات به سعودی ها ادامه می دهند که در جنگ یمن از آن استفاده می شود و با توجه به این که هر دو از محبوبیت اندکی در کشورهایشان برخوردارند، مطابقت این فروش ها با اصول اخلاقی، برخورد آنها با محمد بن سلمان در این نشست به شدت در کانون و مرکز توجه قرار می گیرد.

لندن در صدد کسب حمایت در شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور تدوین و ارائه پیش نویس قطعنامه برقراری آتش بس انسان دوستانه و ازسرگیری عرضه مواد غذایی و تدارکات دارویی در یمن است و محمد بن سلمان و متحدانش می خواهند برای متوقف کردن این امر تلاش کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۲
بن سلمان ، قهرمان عباس عبدی و زیبا کلام بود!! خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
، فعلا که توی اوج قضیه قاشقچی، داموس عربستان را
برگزار کرد و 50 میلیارد دلار هم برای توسعه کورش
سرمایه بین المللی جمع کرد.
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
هیچکس دوست نداره که نفت از بشکه ای صددلار بالاتر بره
بنابراین رهبران دنیا بخاطر یه خبرنگار خودشون رو در مقابل اعتراضات مردمی نسبت به افزایش نرخ حامل های انرژی قرار نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
آرژانتین علیه خیلیها حکم دستگیری بین المللی صادر کرده !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
به نظر من برای ما ایرانیها این مسئله که بن سلمان بازداشت میشه یا نه و یا اینکه دنیا با اون چگونه برخورد می‌کنه فقط از یک نظر اهمیت داره، از این نظر که تفاوت برخورد با بن سلمان با مورد مشابه اون اگر در ایران اتفاق میوفتاد چگونه و در چه حد بود
فرض کنید در قضیه خاشقچی بجای نام عربستان نام ایران مطرح بود ، احتمالا تا الان چندین جلسه شورای امنیت برگزار شده بود و قطعنامه های زیادی برضد ایران تصویب شده بود و تحریم‌های متعددی اجرایی شده بود
همین الان هم جناب ترامپ در صحبتهای اخیرش در مورد همین قضیه خاشقچی که هیچ ربطی به ایران نداره از ایران نام برده و میگه بجای فشار به عربستان و بن سلمان ،اونهارو فراموش کنید و به ایران فشار بیارید
البته وقتی عدالت آمریکایی و دموکراسی این کشور بجای مجازات سعودی‌ها در قضیه ۱۱سپتامبر که۱۵نفر از عوامل اون عربستانی بودند و سفیر سعودی به اونها کمک کرده بود شش میلیارد دلار خسارت بازماندگان این حادثه رو از جیب مردم ایران پرداخت می‌کنه ، گفتن این حرفا از زبان ترامپ خیلی عجیب نیست و حتی باید احتمال داد که شاید در قضیه خاشقچی هم ایران مسئول دانسته بشه
باید بهش بی اعتنایی کنن تا حالش گرفته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
حال گیری کافی نیست باید جهانیان نشان بدهند که بزای اجرای عدالت تبعیضی وجود ندارد
این چوب خدا بود که نصیب بن سلمان شد خون ناحق ریختن تقاص داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
ببخشیدا این همه بچه یمنی هنوز تقاص خونشون مونده
ناشناس
| Thailand |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
تقاص خون هزاران نفر از حجاج هنوز مانده
هیچ کاریش نمی کنند. چون پشتوانه‌اش نفت و دلارهای متعفن نفتی‌ست. کافیست عربستان تهدید به کاهش تولید یا صادرات نفت کنه. همه کشورهای غربی در مقابلش زانو خواهند زد.
هیچ اتفاق خاصی نمی افته، نه دستگیر میشه و نه ... این داستان قتل هم یه خورده برای عربستان و ین سلمان هزینه تراشید. همین
بعضی ادمها انگار توی این دنیا زندگی نمیکنند. اگه حسابی تحویلش نگرفتند، دستگیری پیش کش
اگر به دولت مردان و سياسيون باشد؛‌ هيچ اتفاقي نخواهد افتاد و فقط ممكن است اردوغان براي تثبيت موضوع در اذهان جهاني و بالا بردن هزينه هاي رقابت رياض /آنكارا نمايشي راه بيندازد و البته آن هم موقتي است
مگر اينكه رسانه ها و فعالان حقوق بشر علي الخصوص در كشور ميزبان با كنش هاي ميداني هزينه ملاقات با بن سلمان را بالا ببرند.
خيلى بد شد گفتيد. ديگه نميره اونجا.
اگر رسانه های ما اینقدر که قتل خاشقچی را بیان میکنند در مورد اقتصاد خودمون صحبت میکردند این روزگار ما نبود من شرمنده زن وبچه ام هستم زیرا از حداقل برطرف کردن نیازهایشان عاجزم لعنت به این خاشقچی و ال سعود که خوراک شما شده
اصلاحات شجاعانه‌ای را در عربستان انجام داده است حداقل آنها سلطان سکه و سلطان .............. ندارند داداش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
چرند نگو،واقعیات جامعه عربستان با اون داستان های تخیلی ای که شب ها برات گفتن زمین تا آسمون متفاوته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
هر عربستانی که ازدواج می کند کلید یک خانه رایگان را از شهرداری هدیه می گیرد و یک وام بلاعوض نیز دریافت می کند قصه نیست برید تحقیق کنید
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
برو عربستان زندگی کن .فقط اونجا اگر انتقاد کنی سرتو ممکنه از دست بدی یا تکه تکت کن ولی حرف نزن بخور و بخواب
مهم تر از همه اینها حضور ترکیه و عذبستان تو گروه جی 20 هست ، 20 کشور بزرگ اقتصادی جهان و ایران !!! 128امین کشور اقتصادی جاهن با وجود داشتن ظرفیت تبدیل شده به هفدمین کشور اقتصادی جهان ، عیب کسان منگر و احسان خویش ، دیده فرو بر به گریبان خویش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
عربستان هم هنر خاصی در نمی کنه.فقط بیشتر از ما نفت میفروشه.مقایسه کن با کشورهایی مثل آلمان و ژاپن که برای ذره ذره ی پیشرفتشون زحمت کشیدن،نه اینکه نفت از زیر زمین بکشن بالا و بفروشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
ایران 17 امین هست ولی این جی بیست ربطی به اون رده بندی جهانی ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
درسته که عربستان با تولید حدود 10 میلون بشکه نفت جزو سه کشور اول دنیا در فروش نفته ولی بد نیست کمی به شاخص های رشد ممالک مختلف جهان طی 5 سال گذشته نگاه کنید اونوقت متوجه خواهید شد که عربستان با سند 2030 چه رویکردهایی رو دنبال می کنه
خودتون خبر پخش میکنین که بن سلمان احتمال بازداشت داره تو ارژانتین بعد تو ادامه همون خبر میگین که ارژانتین هیچ مدرکی ارائه نداده:)))))))) با خودتون چند چندین ؟؟؟؟
موش تو سوراخ نمی رفت یک جارو به دمش می بست .
شده حکایت ما .
تو کار یومیه و ساده خودمان موندیم و واسه عربستان نسخه می پیچیم
تولید ناخالص ملی ایران حدود ۴۰۰ میلیارد و برای ترکیه و عربستان حدوپ دو برابر و ۸۰۰ میلیارد دلار است. چرا باید اقتصاد ما نصف اقتصاد آنها باشد؟ چگونه است که عربستان که همیشه به آن طعنه می زدیم اقتصادش دو برابر ما است؟ آیا ۴۰ سال پیش هم آنها دو برابر ما بودند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
همین ملک سلمان وبقیه شاهزاده های عربستانی واسه خوش خدمتی به ایران دو ساعت جلوش با شمشیر رقص لوطی عنتری میکردند تا شاه مواظبشون باشه
ما قبلا روزی چند بار تابناک میخوندیم ولی الان دیگه به عنوان یه خبرگزاری بهش نگاه نمیکنیم چون خبر نوشتنش خیلی ابتدایی,دروغ,بچه گانه,بی کیفیت,و نازیباست ,بابا از این کشتن ها کجا پیش نیومده که ما داریم پیراهن عثمانش میکنیم.شاید بخاطر اینه که این اتفاق برای عربستان اولین بار هست پیش میاد برای همه جای تعجب داره وگرنه از این کشتن ها همه ی جای دنیا زیاد دیدیم
این برنامه خطر ناکیه فردا هر ک از ایران بیرون بره بدلیل داشتن سوابق نه بسیار خوب احتمال داره باز داشت بشن و ایران نباید به این امر تن بده و حتی تبلیغش کنه
اولا دادگاه بين المللى وجود ندارد واين جعل عنوان است وكشورهاى بزرگ جهان همچون امريكا روسيه وچين انرا به رسميت نمى شناسند وفقط احكام شوراى امنيت است كه ضمانت احرائى جهانى دارد ثانيا وليعهد عربستان براى ياركيرى وپيوند همكارى وحفظ خود به اين كشورها رفته و ميرود درصورتيكه دولت پنهان جهانى وعوامل انها با اينكه عربستان از انزوا خارج شود مخالفند ثالثا اقاى ترامپ مشغول تغيير جهان است وعوامل دولت مشغول تفسير جهانى كه به سرعت دارد به ضرر انها تغيير ميكند وروشنفكران وطنى هم با اين تغييرات مخالف واز نتيجه ان هراسان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس