بازدید 2935

درمان سردرد در بارداری با شناسایی علت آن

کد خبر: ۸۵۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 26 November 2018

یکی از شکایت‌های خانم‌های باردار بروز سردرد بارداری است؛ سردردی آزار دهنده که باعث ایجاد ناراحتی در خانم‌ها شده و می‌تواند کیفیت زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از کارهایی که می‌توان برای درمان سردرد بارداری انجام داد، شناسایی دلایل آن و پیشگیری از بروز آن‌هاست. دلیل سردرد بارداری می‌تواند به عواملی که در ادامه می‌خوانید، مربوط باشد.

در سه ماهه اول هستید؟

سه ماهه اول بارداری همراه با تغییرات زیادی در بدن زنان است. تغییرات هورمونی و افزایش حجم خون در این دوران یکی از دلایلی است که می‌تواند منجر به بروز سردرد در بارداری شود. چنانچه این سردردها با علائم دیگری مثل تاری دید، درد ناگهانی، تهوع، استفراغ، ورم، تب ، افزایش وزن و افزایش خون نباشد، جای نگرانی نیست. در صورتی که سردردتان با این علائم همراه شد یا ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید.

استرس و رابطه آن با سردرد

استرس در شرایط عادی هم باعث بروز سردرد می‌شود؛ چه رسد به وقتی که در دوران بارداری‌تان به سر می‌برید. سعی کنید برای مبارزه با استرس تا حد امکان اول بیرونی استرس‌زا را برطرف کنید و هم‌زمان از تکنیک‌های ریلکسیشن کمک بگیرید.

یبوست در بارداری

از دیگر مواردی که می‌تواند منجر به بروز سردرد در بارداری شود، یبوست و مشکلات مربوط به سیستم گوارش است. از آنجایی که یبوست در بارداری بسیاری از خانم‌ها اتفاق می‌افتد، بهتر است با مشورت پزشکتان از روش‌های طبیعی برای پیشگیری از آن کمک بگیرید.

ضعف و کم خونی و تاثیر آن در سردرد

سردرد در بارداری ممکن است به دلیل ضعف در بدن یا کم خونی هم ایجاد شود. به همین دلیل بهتر است وضعیتتان را در این دوران مرتب بررسی کنید و چکاپ‌هایی را که پزشک برایتان تعیین می‌کند، انجام دهید تا شرایط بدنتان را تحت کنترل داشته باشید. در عین حال در این دوران به هیچ وجه به خودتان گرسنگی ندهید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل