بازدید 23959

پیش‌نشانه‌های افزایش جزئی حقوق کارگران برای سال ۹۸

در دورانی که به نظر می‌رسید افزایش قیمت‌ها، زندگی بسیاری از کارگران را به دشوارترین وضع ممکن مبتلا کرده، حتی نشست‌های روتین و ماهانه شورای عالی کار تشکیل نمی‌شد، چون وزارت خانه وزیر نداشت و سرپرست آن هم به دغدغه‌های دیگر سرگرم بود؛ وضعیتی که انتظار می‌رفت با مشخص شدن وزیر پایان بیابد، اما هنوز این گونه نشده است.
کد خبر: ۸۵۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 26 November 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد نداردبه فاصله چند ماه تا پایان سال ۹۷ و در شرایطی که نرخ تورم در ماه‌های گذشته سر به فلک گذاشته و بسیاری از قشرهای جامعه از جمله کارگران را به مخمصه‌هایی دچار کرده، خبری از تصمیمات حمایتی از این قشر نیست.

به گزارش «تابناک»، فروردین‌ماه سال جاری و در شرایطی که اغلب مردم در گیرودار دید و بازدید‌های نوروزی و سفر بودند، یک نگرانی بزرگ ذهن میلیون‌ها کارگر را به خود مشغول کرده بود؛ اینکه دستمزدشان چه میزان افزایش خواهد یافت؟ پرسشی مهم که خیلی زود پاسخ آن بی اهمیت شد.

در واپسین روز‌های اسفندماه سال گذشته و در شرایطی که هر ساله حوالی نیمه اسفندماه میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال جدید در شورای عالی کار تعیین و تصویب می‌شد، از این شورا اخباری به گوش می‌رسید که حکایت از گره خوردن همه چیز داشت. داستان جلساتی که به دلیل استیضاح وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیرتر از همیشه شروع شده بودند و علاوه بر آن، دیدگاه‌های نمایندگان کارفرمایان و کارگران بیشتر از همیشه با هم فاصله داشتند.

وضعیتی که وقتی به ۲۸ امین روز اسفند رسید، این تصور به وجود آمد که قرار نیست حل شود تا اینکه در واپسین دقایق کاری سال خبر رسید شورا به توافق رسیده است؛ توافقی که البته به تصویب نرسید و قرار شد بعد از عید، در فروردین ماه به تصویب برسد. در روز‌هایی که نرخ ارز رو به افزایش گذاشته بود و هر روز، هر ساعت و هر دقیقه، قیمت‌ها به روز می‌شد و افزایش می‌یافت.

البته آن افزایش‌ها خیلی فراتر از چیزی که تصور می‌شد، پیش رفت تا به دنبال آن، افزایش حقوق کارگران خیلی زودتر از همیشه بی اثر شود؛ دستمزدی که هر بار قیمت ارز بالا می‌رفت، ناچیز‌تر و به دنبالش، زندگی کارگران و خانواده هایشان، دشوارتر می‌شد؛ روندی که هنوز هم کاملا متوقف نشده، اما به رغم آن، کسی دست یاری به سمت کارگران دراز نکرده است.

همه این‌ها در حالی است که بر اساس قوانین و مقررات بالادستی، باید در این شرایط که معیشت کارگران به مخمصه دچار می‌شود، شورای عالی کار تشکیل جلسه داده و تصمیمات ویژه در خصوص ترمیم حقوق و دستمزد اتخاذ کند؛ تصمیمی که هرچند دشوار است (چون کارفرمایان هم به بحران‌های اقتصادی شدیدی مبتلا هستند)، ضرورت دارد که اتخاذ آن در دستور کار قرار گیرد، اما برای چندماه به دلیل عزل وزیر و اداره وزارت خانه با سرپرست، به محاق رفت.

در دورانی که به نظر می‌رسید افزایش قیمت‌ها زندگی بسیاری از کارگران را به دشوارترین وضع ممکن مبتلا کرده، حتی نشست‌های روتین و ماهانه شورای عالی کار تشکیل نمی‌شد چراکه وزارت خانه وزیر نداشت و سرپرست آن هم به دغدغه‌های دیگر سرگرم بود. وضعیتی که انتظار می‌رفت با مشخص شدن وزیر پایان بیابد، اما هنوز این گونه نشده است.

البته زمان زیادی نیست که شریعتمداری عهده دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده، اما در این بازه نیز اقدامی جز برگزاری یک نشست شورای عالی کار، اقدامی در خصوص ترمیم حقوق کارگران صورت نگرفته است. وضعیتی که با توجه به زمان کوتاه باقی مانده از سال، بعید است تغییری در آن ایجاد شود، به ویژه اگر بدانیم نشست‌های تعیین حقوق و دستمزد سال بعد، در بهمن ماه هر سال کلید می‌خورد.

نکته قابل توجه در این میان آن که اگر ترمیم دستمزد بر اساس افزایش نرخ تورم صورت می‌گرفت، احتمالا شاهد افزایش چند ده درصدی حقوق و دستمزد کارگران تا پایان سال می‌بودیم و در پایان سال و با شروع نشست‌های تعیین دستمزد سال جدید، احتمالا افزایش مشابهی برای سال بعد شاهد می‌بودیم که می‌توانست افزایش حقوق چشمگیری را موجب شود، حال آنکه در نتیجه ترمیم نشدن دستمزد، بعید به نظر می‌رسد که افزایش نهایی برای سال بعد، عدد چشمگیری شود.

پیش نشانه‌هایی که می‌شود آن را به افزایش جزئی و غیرقابل تطبیق با نرخ تورم برای سال بعد تعبیر کرد، به ویژه که به یاد آوریم روند افزایش حقوق و دستمزد کارگری برای سال جاری چه اندازه فرسایشی و زمان گیر بوده است؛ اتفاقی که احتمالا برای سال آتی با شدت بیشتری بروز خواهد کرد و بعید است به رضایت کارگران منجر شود؛ کارگرانی که در بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی کشور، حتی گام کوچکی در راستای عمل به قانون برای ترمیم حقوقشان برداشته نشده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۲
منم اگه جای دولت بودم وانتخابات چهارساله دوم هم انجام شده بود همین برخوردرابارای دهنده هایم انجام میدادم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
خدا کنه زیاد نشه تا ببینیم این قشر کارگری من جمله خودم تا کی میخوان سکوت کنن.
وقتی اقتصاد یک کشور دولتی باشد و تمام شرکتهای بزرگ یا دولتی اند یا شبه دولتی (خصولتی) همه سود می برند الا اون کارگری که توش عرق میریزه
چه انتظارهاییییییی؟ اونم از کییییی؟
اين حرف زدن هاي بدون عمل بيشتر از تورم و گراني مردم را ميسوزاند اگر مسئول با وجداني در حوزه تعيين حقوق و دستمزد وجود دارد هر وقت به اقدام عملي رسيد آنرا رسانه اي كند!
درود بر تابناک مردمی



چرا بعضی ها خجالت نمی کشند



وجدانا شما خودتونو بزارید جای این مردم


آیا میشه با این چندر غاز حقوق امورات رو گذروند




.
چرا باید کارفرما تاوان ناکارامدی دولت پرداخت کنه حالا دولت دست در جیب مردم کرده ودوسوم پول مردم را برده حالا مردم باید جور ناتوانی دولت بپردازند
در دوره انتخابات آقای روحانی در نقد دولت گذشته می گفت : شما تورم 41/5% را 19% اعلام کردید ،چرا به مردم دروغ گفتید.
حال باید به روحانی گفت ،وقت امتحان است شهامت راست گفتن و عمل کردن به آن را داشته باش.مرگ فقط برای همسایه خوب است ؟دولت شما تا کی میخواهد دستش را از جیب و سفره ی کارگر در آورد و دست از کذب بر دارد.
دولت از طرفی کارگر را محروم از افزایش حقوق واقعی میکنید و از طرفی از صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی کارگران جهت اهداف دولت بهره میبرید.ضمن اینکه بدهی صندوق مذکور را هم پرداخت نمیکنید.
تابناک عزیز ؛ کارگران بیشتر و بهتر از هر کسی میدانند که در این کشور کسی به فکر کارگر نیست .در سالهای نه چندان دور ، همه ی کارگران مستمری بگیر کمیته امداد خواهند بود.
آقای روحانی جلوی کاهش ارزش پول ملی را بگیرید
شریعتمداری همونقدر که بازار خودرو و سایر قسمت های صنعت را سر و سامان داد حقوق کارگران را هم سر و سامان می دهد!!!
برادر قابلیت افزایش رفاه افراد هر جامعه تابع رشد اقتصادی و میزان کمیت و افزایش تولید ملی است و نه چیز دیگر وقتی رشد اقتصادی منفی شده،صادرات نفت نصف شده و قیمت ان هم کاهش یافته و اخر الامر درامد های مالیاتی هم بواسطه رکود حادث نشده است چگونه می شود درامد نیروی کار را افزایش داد؟در حال حاضر 95 درصد کارگران در اصناف و بنگاههای کوچک زیر 20 نفر مشغول به کارند که وضع آنها بر همه کس عیان است و همه در حال تعدیل نیرو و تعطیلی هستند لذا وضع معیشت امروز نیروی کار ما حاصل سالها سوء مدیریت است.اگر در سالهای وفور درامد نفت به جای حراج کردن منابع کشور و پخش کردن آن بین مردم در قالب یارانه های نا کارامد این مبالغ را صرف توسعه تولید کشور می کردیم،امروز تولید ملی ما بسیار بیشتر از ارقام فعلی بود و به این فلاکت دچار نمی شدیم .الان هم افزایش دستمزد با چاپ پول بی پشتوانه نه تنها مشگلی را حل نخواهد کرد بلکه ما را در مسیر ونزوئلا شدن قرار خواهد داد.
کارگر بیچاره باید بمیره و استخوان هایش زیر بار ظلم و ستم جور زمانه خورد بشه.جناب آقای روحانی شما که لباس روحانی رو پوشیده ای یک ساعت کارگری کردی؟ بچه هات گشنگی خوردند؟ معنی بدبختی و نداری را فهمیدی؟
بابا چرا فقط از کارگرا مینویسین؟والا به خدا وضع ما کارمندای دولت بدتر از همه هست.نه اتحادیه ای داریم که از حقمون دفاع کنه نه میتونیم حرفی بزنیم چون باید به حراست جواب بدیم به خدا له شدیم زیر بار گرونی.صدای ما رو هم بشنوین
تابی عزیز هرازگاهی دلت به حال ما کارگران میسوزه زحمت میکشی مقاله ای می نویسی.الله تعالی خیرت دهد.ولی گوش شنوایی وجود ندارد.با این بی عدالتی فشار های روز افزون قابل تحمل نیست.من کاری به دیگران ندارم اما استانه تحملم تمام شود نمی دانم به چه کاری دست خواهم زد ولی مطمءن هستم نه سکته خواهم کرد ونه خود را اتش خواهم زد.؟؟؟؟؟؟؟
باشه. در اینصورت اعتصابات راه حل نهایی خواهد بود.
کارگرها کوچکترین اهمیتی برای دولت ندارند دولت فقط به فکر کارمند های دولتی خودش هست کارگرهای بخش خصوصی در بدترین شرایط زندگی سپری میکنن
افزایش حقوق کار خوبی نیست جبران ان موجب افزایش قیمتها میشه چه حقوق کارگران چه کارمندان بهتره حقوقشان افزایش نیابد تقیمتها رو پایین بیاورید و در کاهش حقوق بر اساس پایین اوردن قیمتها اقدام کنید/
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
مگه امسال که.حقوق زیاد نشد و یکبار همون اول سال زیاد کردن افزایش هزینه ها رو نداشتیم؟؟؟؟
بنظرشما وقتی کارها و پروژه ها یک به یک متوقف میشه و حتی اگه کاری هم باشه پول نیست کارفرمایان بیچاره از کجا بیارن بدن به کارگرها!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه برسه به افزایش حقوق!!!!؟؟؟مصداق این کلام هم تعطیلی یا تعدیل نیروی شرکت ها یا بحران شرکت هایی مثل نیشکر هفت تپه و امثالهم هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با نام خدا .

با سلام .

وقتی مرکز آمار ایران تورم نیمه دوم سال را 47 درصد اعلام میکند ، بدانید تورم دوبرابر این است .

مشخص است ، وقتی شما کالایی را که در چند ماه پیش میخریدید 100هزار تومان حالا همان کالا شده است 200 هزار تومان . یا حتی بیشتر . و حتی پیدا نیست .

پس تورم بیش از 100 دصد است . تمام اجناس چند برابر شده است .

طبقات محروم و کارگران و کارمندان در شرایط بد زندگی قرار دارند از لحاظ اقتصادی و بیش از 80 درصد همه بدهکارند


به بانکها یا سایر موسسات دریافتی ندارند . ........مردم در طبقات پایین در حال جان دادن هستند . ...

در شان مسولین نیست که با اینهمه درآمد ارزی و داخلی بیش از 90 درصد مردم بدبخت باشند از جمله بنده حقیر .

باید یک کاری کنید .
علت اعتراضات در فرانسه چیست ؟

فقط برای مقابله با نظام سرمایه داری است
افزایش ندید کار پیش نمیره
موضوع این مقاله شمایک طرف قضیه است
منه تولیدکننده که تاسال۹۶با۵۲کارگراداره میشدالان به۱۷کارگررسیده وچنان تحت فشارهستم که اگه ۲۰۰هزارهم افزایش حقوق مصوب بشه بخدادرکارخونه رامیبندم
پس یک طرفه صحبت نکنیم بهتره چون من که زندگیم میچرخه ولی این بندگان خداراباچه بدبختی تسویه میکنم ومیگویم ازفلانه روزنمیخوامتون اگه چشماشون رااون لحظه ببینید
علی برکت الله
بخش کارگری کلا ول شده نه نظارتی نه تصمیم گیری خاصی نه برنامه ای نه طرحی از سوی دولت و مجلس و شرکت های خصوصی هم نهایت سوء استفاده از این شرایط و از کارگرها و کارمندا میکنن و با نازلترین قیمت ازشون کار میکشن هیچ امیدی هم نیست دریافتی با قانون کار 1300000 هزار تومان اون هم تازه اگه کار باشه نه بیمه تکمیلی درست حسابی نه قراردادی کلا نمیدونی ماه دیگه هستی یا نیستی و ناخواسته این استرس و وارد خانواده هم میکنی و زندگیتت عملا میشه زهرمار .
متاسفانه در کشور ما مسئولین اصلا بفکر افکار عمومی و مردم نیستند . خیلی جالبه مثالی بزنیم که در این چند روزه اتفاق افتاده : آقای ظریف میگویند که در ایران پولشوئی هست و همه مجلسیون هم به ایشان حمله میکنند و میخواهند استیضاحش کنند اما همه هم میگویند پولشوئی هست ولی نباید آب به آسیاب دشمن ریخت . قبول که نباید دشمن شاد کن باشیم ولی ما فقط داریم به کشور و مردم خودمان صدمه میزنیم وقتی فسادی هست باید ریشه کن شود نه اینکه مدارا بکنیم وقتی مسئولی مهم نیست مدیر ایران خودرو باشد یا رئیس جمهور خوب کار نمیکند باید سریعا دنبال راهکار باشیم نه اینکه تفکر اشتباه ایشان را 7 سال تحمل کنیم
مسولین به فکر کارگر نیست
همیشه شعار حمایت از تولید داخل و خودکفایی سر می دهند. نمی دانند که اولین و مهمترین رکن تولید نیروی انسانی و خصوصا قشر زحمت کش کارگرانش هستند.
وزیر و دستگاههای ذی ربط یا شعار اقتصاد مقاومتی و تولید داخل سر ندهند یا این الفبای اقتصادی را در نظر بگیرند و اقدام عاجلی صورت دهند و گرنه این جان بی رمق و برای همیشه فاتحه تولید و صنعت را بخوانند.
کارگران هم خدایی دارند.
کارگر بدبخته بابا ، فریاد رسی نداره با ارشد مکانیک تو کارخونه ها اسیریم نه پولی نه حقوقی نه...
پیش بینی من این است که سال آینده اوضاع اقتصادی به مراتب بدتر از امسال خواهد بود.
افزایش حقوق پر!
تحریم ها سفره معلمان و کارگران کمتر از نصف کرده است
مسئولین هم در ناز و نعمت و سفرهای خارجی و گرفتن تابعیت های چند گانه !!
خدایش مسئولین ومدیران کلاهشان را بالاتر بگذارند ملت اینهمه اسیر ودر همه صحنه ها حضور فعال وپشت مسولین هستند افسوس که مدیران اصلا توجهی به ملت ندارند
خدا ریشه ظلم را در هر جا نابود کنه ..‌‌.
بدبخت کارگر.واقعا شرایط بدیه.اینجوری بخواد پیش بره اتفاقات بدی در ماه های پیش رو میفته...
به من معلم بینوا کمک کنید
مردم را بی سواد فرض کردند... تورم از 100درصد در خیلی چیزها گذشته اونوقت اسفند یه کاغذ میارن جلوی دوربین با این شرح:
1-خوب تورم نقطه به نقطه شده 9.9درصد پس فزایش حقوق 10 الی15درصدی بیش از نرخ تورمه!!!دستت درد نکنه
2-خوب تازه آن هم پلکانی هستش فقط واسه اونایی که حقوق وزارت کار میگیرند برای سایر سطوح و مدیران 2درصد!!!
از جیب کارمند رده بالا میگیرند به کارگر ساده پرداخت میکنن!!!به همین راحتی
3-از اسفند سر درصد بحث میکنند تا خرداد در نتیجه کارفرما سو استفاده میکنه و هرطور دلش میخواد اعمال میکنه
4-از اینور حقوق اضافه نشده اقلام چندین برابر دوباره افزایش پیدا میکنه و بعد مانند گدا به ملت صدقه میدهند به نام بسته حمایتی هر چند آن را هم ندیدیدم!!!!
5-با شعور مردم بازی نکنید
هیچوقت هیچکس بفکر گارگران . دستمزد بگیران . حقوق بگیران و دارندگان در امد های ثابت حاصل از اشتغال در دستگاه دولت نبود . همه بفکر جلب رضایت ابر سرمایه داران بودند که با سرمایه خود از کشور نروند و ................
وزیری که صنعت خودرو سازی ایران را شکوفا کرده امیدوارم به فکر کارگران هم باشد
کارمندان دولتی رو دریابید که اوضاعشون از خصولتیها و کارگری ها صد برابر بدتر است. علاوه بر اینکه حکمشان نصف خصولتیهاست، افزایش سالانه شان هم نصف خصولتیها و کارگریها و عیدیشان هم یک سوم است. هیچ بنی هم بهشان داده نمیشود.
وقتی که فردی رو از فقط از پشت میزی به پشت میز دیگری جابه جا میکنند وضعیت همینه !!!
ما در إيران عادت داريم كه تا مشكلات حاد نشوند اقدامي براي حل انها نمي كنيم نظير انچه در ماجراي تحصن كاميون داران و نيز كارگران نيشكر هفت تپه رخ داد
اما به خاطر داشته باشيم مشابه اقدامات فوق توسط تمام كارگران سبب تعطيلي و ايجاد اغتشاش مي گردد
علاج واقعه قبل أز وقوع بايد كرد ...
این دولت نشان داد که تنها مطلبی که برایش مهم نیست حق و حقوق کار گران و کارمندان چه دولتی است و چه غیر دولتی است . ما در اینجا تصمیم گرفته ایم اندازه حقوقمان کار کنیم به ازای هر ساعت کار باید دستمزد 20 دلاری به من بدهند و حقوق من در ماه 300 دلار است پس من در ماه بیش از 15 ساعت کار نخواهم کرد . بعد از ان به بازی و حل جدول و ... این نتیجه بی عدالتی است
ظاهرا تابناک در حال سنجش عکس العمل کارگران در مقابل افزایش جزیی حقوق است.
وای به حال شما.
ما هزینه چی را داریم می دیم؟
گرچه ما اقشار پایین دستی خیلی به حساب نمیاییم . شاید (خودم را عرض میکنم) سواد بالایی نداشته باشیم . شاید ازنظر سیاست و علم اقتصاد درسطح بالایی نباشیم . اما خیلی از چیزها نیازی به سواد و معلومات ندارند . چون بعینه مشهودند و با تمام وجود لمس میشوند . علی الخصوص ما نسل اولیها که تمام سخنان و قولهای اوائل انقلاب یادمان نمیرود . یکی از وعده ها و قول و قرارهای امام راحل عظیم الشان (رحمت الله علیه) به ملت , کم کردن فاصله ی طبقاتی حاکم بر جامعه بود . اما نمیدانیم چرا این فاصله بویژه در این سالهای اخیر بجای کم شدن , مدام زیاد و زیادتر شده و میشود . مدام اشفته بازارهایی بوجود میایند که نتیجه ی نهایی هرکدام از انها "زیاد شدن فاصله ی طبقاتی" است . انکارکردنی نیست که در هرکدام از این اشفته بازارها بالادستیها چند پله به بالا صعود میکنند و برعکس ما پایین دستیها به چند پله پایینتر سقوط میکنیم . و این یعنی : "فاصله ها بجای کم شدن زیاد و زیادتر میشوند" ! نمیدانیم مسبب و مقصر کیست . اما انچه که نباید میشد الان شده . و انچه که نباید بشود مدام میشود . تکرار هم میشود ! مسئولان و دولتمردان هم فقط بلدند بفرمایند مردم باید هزینه بدهند . شما که خیلی باسوادتر از ما هستید بهتر میدانید که برای هزینه کردن باید مانده حساب شخص مثبت باشد . نه صفر و نه منفی !!!یاحق
برخی با جبران نکردن حقوق ها و ایجاد اخلال در کشور به دنبال تحریک مردم می باشند
اين قشر زحمت كش و كم ادعا گر چه ساليان سال با اندك ها و مشكلات مدارا كرده و شرمنده خانواده خود شده ولي واي بر روزي كه اين قشر حداكثري جامعه قيد هر چيزي را زده
كارد با به استخوان برسانيد
آقایان به ظاهر اندیشمند گفته اند؛ کارگران به جای یخچالها به فکر کتابخانه هایشان باشند و چون انتخاب کردند کارگر باشند پس تا آخر باید بسوزند و بسازند! .... این حضرات بدانند که همین طبقه کارگر و زحمت کش اینها را به اینجا رسانده
شکم سیر از شکم گرسنه خبر ندارد.
100 هزار تووووومن اضاف میکنیم.برید حال کنید با این همه پول
گارگران باید بصورت صنفی مطالبات خود رو پیگیری کنند کارفرماها نهاینت افزایش قیمت به اجناس وتولیداتشون خورده ولی حاضر نیستند مرحمی بر زخم گارگران زحمتکش باشند این از انصاف وعدالت به دور است دولت باید کمک کند
سلام
ای بابا شما چه توقعاتی دارید
در مورد افزایش حقوق دولت در سال جار ی قرار شد 24 درصد حقوق افزایش داشنه باشد که پس از لغو به 7 درصد تا 12 تبدیل شد
خدایی کدوم دولت اومد به فکر کارگر باشه
از قدیم گفتن بچه باید گریه کنه تا ننه بهش شیر بده ما هم باید صدامون دربیاد اعتراض کنیم تا شاید یجا برسیم
کارگر تو این مملکت یعنی بدبخت بیچاره تمام حال رو کارمندان دولت میکنن
لطفا به داد ما کارگرای خدماتی بیمارستان امام خمینی استان بوشهرشهرستان کنگان برسید باتوجه به اینکه تمام وقت دربیمارستان شاغل هستیم ولی متاسفانه بدون قراردادومزایای قانون کار هستیم حقوق رابصورت ساعتی دریافت میکنیم
آیا به ما ظلم نمیشه؟آیا مسئولین به اندازه مردم سختی میکشن؟
عرق جبین که هیچ عزت نفس هم که هیچ
سلام.داداش من کارگرم ۲۸ سالم هست. از دبستان تا دانشگاه و الانم ک درسم تموم شدع مدرکم رو گطاشتم تو خونه کارگری کردم و هنوزم کارگرم. حقوق طبق قانون کار هست همه جا و تعطیلات و جمعه و ... هم باید بریم سرکار و حقوق ماهیانه نداریم ما ساعتی کردن ک تعطیلات بیایم هر جا هم بری همسن اش و همسن کاسه هست. خیلی جاها کار کردم چون و خبر دارم. اون ادمی ک تو مجلس نشستع میگه حقوق کارگر اینقدر باشع خودش یه ماه حقوق کارگری بگیره ببینه میتونه زندگی کنه ایا؟ نه به قران میتونن زندگی‌کنن با این حقوق!! تاوان این گرونی ها رو باید قشر کارگر بده چون اگ حقوق کارگر بره بالا تولید داخلی فلان میشه اجناس گرون میشه! ناموسا ما باید تاوانش رو بدیم؟! ما زیر این فشار له شدیم. به قران قسم میلیاردها بار به سرم زده خودکشی کنم ولی نمیتونم چون اعتقاد دارم کاش دین نداشتم مسلمون نبودم اصلا ... به خاطر خونودادم تحمل کردم نمیتونم به خدا روزی ۱۳ ساعت دارم کار میکنم اخر ماه هم خیلی بگیرم دومیلیون و صد که هر ماه اینقدر نمیشه کمتر درامد دارم. بابا چیکار کنم؟! برم دزدی کنم! بلد نیستم. اگه بلد نبودم و اعتقاد نداشتم میرفتم. ولی الان باید چیکار کنم؟ به خدا خسته شدم به ولله قسم خسته شدم . شما ک عین خیالتونم نیست متن منو میخونین و دارید میرید ما موندیم و این خرج و مخارج ...
به نام خدا - من خودم کارمند هستم وقتی دیدم که حقوق کارمندی به دخل و خرجم نمی خورد و با وامهایی که مجبور بودم بگیریم و در زندگی دچار کمبود شدم از طریق دوستم که بنا بود هر با که بتوانم همراه این بنده خدا می روم و مشغول کار می شوم من چون بابام بنا بود و در زمان خردسالی یعنی سوم راهنمایی بهمراه پدرم بعضی موقع ها کارگری می کردم زیاد برایم سخت نبود ولی خدا شاهده بخاطر اینکه جلوی زن و بچه هایم خجالت نکشم ماهی دو الی سه روزی این چنین کارهایی گیرم بیاید دریغ نمی کنم و واقعا" به درد این زحمتکشان آشنا شدم وقتی که دیدم که یک کارگر ساختمان در این مملکت روزی 80 الی 90 هزار تومان دستمزد می گیرد و در حقیقت حاصل دسترنج این بنده خداها فقط پول یک کله پاچه می شود واقعا" جای تاسف برای این بندگان خدا دارد . نه بیمه دارند نه حقوق درست و حسابی دارند . واقعا" به حال این قشر گریه کردن دارد. ای مردم اگر توانایی مالی خوبی دارید هر چه بیشتر به این قشر برسید از هزار بار عبادت ثوابش بیشتر است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل