بازدید 6312
۲

خودکشی گروهی ۱۴۵ نهنگ در سواحل نیوزیلند

کد خبر: ۸۵۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹ 26 November 2018

منابع خبری گزارش دادند: در اقدامی نادر یک گروه بزرگ بیش از 145 نهنگ عنبر به طور دسته جمعی در مناطق دورافتاده نیوزیلند در جنوب غرب اقیانوس آرام خود را به سواحل رسانده و به طور دسته جمعی خودکشی کردند.

به گزارش ایرنا از رادیو نیوزیلند، 'رن لپنز' مدیر بخش حفاظت زیست محیط جزایر استوارت نیوزیلند روز دوشنبه در این زمینه به رسانه های این کشور گفت: لاشه های این حیوانات عظیم الجثه دریایی در سواحل استوارت در جنوب این کشور پیدا شده است.

وی گفت: ماموران ساحلی زمانی این حیوانات را پیدا کردند که بیش از نیمی از آنها تلف شده بودند و برگرداندن سایر نهنگ های غول پیکر با چندین تن وزن به دریا نیز کار بسیار مشکلی برای گروه های زیست محیطی بود و از این رو بقیه آنها نیز جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، عملیات و تلاش ها برای بازگرداندن نهنگ ها به دریا به دلیل نبود نیرو و تجهیزات لازم و دورافتادگی مکان موفقیت آمیز نبود و به همین دلیل تمام این حیوانات در خط ساحلی استورات به طور پراکنده تلف شدند.

طبق گزارش رسانه های نیوزیلند، مرگ و میر این نهنگ ها، چهارمین حادثه زیست محیطی مشابه در هفته گذشته در سواحل مختلف نیوزیلند بوده است.

خودکشی نهنگ ها به صورت گروهی در سواحل نیوزیلند در سال های اخیر افزایش یافته است.

براساس گزارش نهادهای مسئول در این کشور اقیانوسیه، در سال گذشته این کشور شاهد85 مورد خودکشی آبزیان اقیانوس آرام بوده که عمدتا این حادثه های زیست محیطی ماهیان مختلف به صورت انفرادی دست به این اقدام زده اند.

خودکشی نهنگ‌ها و دلفین ها پدیده‌ای ناشناخته است که دلایل مختلفی برای آن ذکر شده اما در این اقدام نهنگ‌ها و دلفین‌ها خود را به ساحل می رسانند و پس از آن به علت کم آبی بدن، فشار وزن یا خفگی پس از جزر و مد می‌میرند.

در سال 95 نیز 400 نهنگ با رساندن خود به سواحل نیوزیلند به طور گروهی دست به خودکشی زدند که نیروهای امدادی با کمک مردم محل موفق به نجات 100 نهنگ شدند اما 300 نهنگ دیگر جان خود را ازدست دادند.

متخصصان محیط زیست می گویند: اگرچه دلیل حرکت نهنگ ها و دلفین ها به سوی ساحل آن هم برخلاف روند طبیعی زندگی آنها به طور کامل شناخته شده نیست، اما عواملی مانند بیماری، خطای ناوبری، نامناسب بودن ویژگی های جغرافیایی، جزر (پایین آمدن سطح آب) شدید و ناگهانی دریا، فرار از دست شکارچیان یا تغییرات ناگهانی و شدید آب و هوایی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
هارپ
معلوم نیست چه قدر آب اقیانوسها آلوده شده که این بدبختها ترجیح میدن بمیرن تا وسط اون آبها زندگی کنن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر