بازدید 5552

دستگیری 13 عضو یک شرکت هرمی در نوشهر

کد خبر: ۸۵۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ 18 November 2018

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از دستگیری 13 نفر از اعضای یک شرکت هرمی در شهرستان نوشهر خبر داد.

علیرضا باقری در گفت‌وگو با فارس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت و عضوگیری یک شرکت هرمی در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای این شرکت هرمی که با وعده استخدام افراد در یکی از شرکت‌های دولتی و دریافت کارت پایان خدمت برای مشمولان، سوژه‌های مورد نظر را انتخاب و آنان را وادار به عضویت و عضوگیری برای این شرکت می‌کردند، شناسایی شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران اظهار کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی نوشهر با تشکیل تیم‌های عملیاتی 13 نفر از سرشاخه‌های اصلی این شرکت هرمی را دستگیر کردند.

وی با اشاره به این که برابر بررسی‌های به عمل آمده متهمان تاکنون بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

باقری ادامه داد: شیادان فعال در دسیسه‌های هرمی، با استفاده از شیوه‌های روان‌شناسی، افراد را به عضو شدن در زیرگروه‌های خود ترغیب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وعده‌ سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا، مهم‌ترین شگرد شرکت‌های هرمی است، از مردم خواست از هرگونه فعالیت اقتصادی که متولیان آن ادعای درآمدی غیرعادی، به‌ویژه در مدت زمان کوتاهی را دارند، دوری کرده و ضمن تامل در انجام معاملات وسوسه‌انگیز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان