بازدید 16097
۲
انتصاب‌های دقیقه نودی وزیر ارشاد در پایان مهلت قانون منع به کارگیری بازنشستگان؛

چرا حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی شد و نه رئیس سازمان؟!

به نظر می‌رسد، حسین انتظامی به اصرار وزیر برای تمشیت امور در این مقطع حاضر شده این مسئولیت را تا انتخاب گزینه نهایی بپذیرد. این دوره البته برای انتظامی به نوعی یک فرصت برای استمزاج محسوب می‌شود و قطعاً اگر ترکش‌ها در دوره سرپرستی انتظامی فراوان باشد، دوره سرپرستی او نیز طولانی نخواهد شد...
کد خبر: ۸۵۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ 17 November 2018

چرا حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی شد و نه رئیس سازمان؟!وزیر فرهنگ و ارشاد، مهم ترین انتصاب مورد انتظار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را انجام داد و طی حکمی، حسین انتظامی را سرپرست سازمان سینمایی کرد؛ انتصابی که این پرسش را پیش آورد، چرا انتظامی ریاست این سازمان را در این مقطع بر عهده گرفت و با وجود آنکه مخالفتی در هیچ سطحی با این انتخاب وجود نداشت، او باز هم اداره سینما را به عنوان «رئیس سازمان» در اختیار نگرفت؟

به گزارش «تابناک»؛ با پایان مهلت قانونی حضور مدیران بازنشسته، سیدعباس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جانشین‌های مدیران بازنشسته را منصوب کرد که مهم‌ترین این انتصاب‌ها به سازمان سینمایی مربوط می‌شد؛ جایی که در نهایت مشخص شد، بر خلاف تکذیب روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر به عنوان سرپرست سازمان سینمایی شد و بدین ترتیب، پایان دوره مدیریت محمدمهدی حیدریان فرا رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی از سوی آقای وزیر، علی اصغر کاراندیش مروستی را به عنوان معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها منصوب کرد. کاراندیش مروستی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و از مدیران با سابقه وزارتخانه های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از زمان آغاز به کار دولت یازدهم، عهده‌دار سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع در این وزارتخانه بود. در سوابق کار اندیش همچنین مشاور امور مجلس وزیر کشور و معاون امور مجلس و پشتیبانی سازمان بهزیستی به چشم می خورد. پیش از این سیدهادی حسینی در این سمت مشغول به خدمت بود.

چرا حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی شد و نه رئیس سازمان؟!

همچنین لادن حیدری که پیش از این مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی این وزارتخانه بود، با حکم صالحی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع منصوب شد. حیدری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک و از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به عنوان مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی این وزارتخانه مشغول به خدمت بوده است. طرح هایی همچون صیانت از حقوق مؤلفان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری در دوره مسئولیت قبلی حیدری تدوین شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم دیگری، محمدرضا بهمنی را به ریاست مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال این وزارتخانه منصوب کرد. محمدرضا بهمنی نیز سال گذشته در حکمی از سوی صالحی به عنوان مشاور وزیر در گسترش ارتباطات فرهنگی مشغول به فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی است. پیش از این، دکتر سیدمرتضی موسویان از مدیران باتجربه حوزه فناوری اطلاعات به عنوان رئیس این مرکز مشغول به خدمت بود.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم دیگری، حسن صفرخانی را به عنوان مدیرکل دفتر عملکرد مدیریت این وزارتخانه منصوب کرد. حسن صفرخانی که دارای سوابق اجرایی قابل توجه در دستگاه های دولتی است، پیش از این و تا پایان سال 96 رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه بود. پیش از این، مظاهر برادران از مدیران با سابقه سازمان برنامه و بودجه، مسئولیت اداره کل دفتر مدیریت عملکرد این وزارتخانه را بر عهده داشت.

در میان این انتصاب‌ها ـ همانگونه که مشخص است ـ تنها شخصی که حکم سرپرستی گرفته، حسین انتظامی است. پرسش اساسی این است که چرا انتظامی با وجود آنکه مورد تأیید نهادهای بالادستی حاکمیتی و دولتی است و مشکلی برای تصدی این کرسی مدیریتی نداشته، سرپرست شده است؟ به نظر می‌رسد، حسین انتظامی از ترس سوختن در پست ریاست سازمان سینمایی، حاضر به پذیرش این مسئولیت نبوده و به اصرار وزیر برای تمشیت امور در این مقطع حاضر شده، این مسئولیت را تا انتخاب گزینه نهایی بپذیرد.

این دوره البته برای انتظامی به نوعی یک فرصت برای استمزاج محسوب می‌شود و قطعاً اگر ترکش‌ها در دوره سرپرستی انتظامی فراوان باشد، دوره سرپرستی او نیز طولانی نخواهد شد؛ اما اگر سینماگران به سرپرست کنونی روی خوش نشان دهند و انتظامی اطمینان حاصل کند که با حواشی اندک دوره دو ساله مدیریت بر سازمان سینمایی تا پایان این دولت را می‌تواند پشت سر بگذارد، بعید نیست با اصرار سینماگران حاضر به ماندن در این مسئولیت شود؛ در غیر این صورت، سرپرستی انتظامی به ریاست تغییر نخواهد کرد و او خیلی زود ساختمان سازمان سینمایی را ترک می‌کند.

حسین انتظامی یک ویژگی مثبت برای بسیاری از اهالی سینما و در جهت مدیریت سینما دارد و آن هم عدم برخورداری از سوابق هرگونه فعالیت جدی در حوزه سینماست. او به همین دلیل با برچسب تعلق به یکی از جریان‌های سینمایی مواجه نیست. این بی‌طرفی در ابتدای مسیر انتظامی به او کمک می‌کند تا بتواند با همه جریان‌های سینمای ایران، ارتباط داشته باشد اما تداوم این ارتباط با دشواری‌هایی همراه خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تمشیت. استمزاج!
من دستور زبان عربی نمیدونم ولی چرا در نوشتن مقاله از این کلمات نامفهوم استفاده میشود
مگه توی ایران زندگی نمیکنی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگه نمیدونی از شصت جا باید استعلام مجدد بگیرن؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل