بازدید 16389

۵ نشانه نومید کننده از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

اگر مهلت قانونی به پایان رسید و بازنشسته‌ای از سمتش کناره گیری نکرد چه؟ آن زمان چه نهادی عهده دار اجرای قانون خواهد شد و ساز و کارش برای اجرای قانون چیست؟ آیا طی این چند ماهی که این قانون در دست تهیه و تصویب بود و مدت زمان نسبتا طولانی‌ای که از ابلاغ آن می‌گذرد، توضیحی در خصوص این مسایل به همگان داده شده یا نه؟
کد خبر: ۸۵۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 17 November 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
به رغم آنکه تردیدی در خصوص اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان وجود ندارد، اما کماکان حواشی پیرامون این قانون ادامه دارد؛ حاشیه‌هایی که آینده مبهمی برای اجرای این قانون ترسیم می‌کند و تاسف آور است.

به گزارش «تابناک»، هرچه به پایان مهلت قانونیِ کناره‌گیری بازنشستگان و اجرای قانون اصلاح شده ممنوعیت به کارگیری این دسته افراد در مشاغل وابسته به بودجه نزدیک‌تر می‌شویم، نگرانی‌ها در خصوص اجرای این قانون و آینده آن بیشتر می‌شود تا جایی که گاه شاهد بروز پیش بحران‌هایی هم هستیم.

کافی است مساله دیدار مسئولان فدراسیون فوتبال و رئیس مجلس شورای طی هفته گذشته را مرور کنیم تا دست مان بیاید که منظور از بحران و پیش بحران چیست؛ اینکه لاریجانی آب پاکی را روی دست تاج و رفقایش ریخت و چند روز بعد از کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای به کشورمان واصل شد که اگر برای کناره گیری تاج و همکارانش فشاری به فدراسیون فوتبال وارد آید، فوتبال کشورمان تعلیق خواهد شد!

همه این‌ها در حالی است که هنوز نه مهلت کناره گیری بازنشستگان پیش از اجرای قانون یاد شده به پایان رسیده و نه به کسی برای برکناری فشاری وارد آمده است؛ چه تاج و چه دیگرانی که بازنشسته هستند، اما ظاهرا قصد کناره گیری، ان هم به شیوه صلح آمیز را ندارند. بازنشستگانی که برخی شان می‌دانند که مشمول قانون هستند، اما ترجیح می‌دهند استعلام کنند و بعد که استعلام هم مطابق میلشان نبود، پشت میز کارشان چشم انتظار گشایش بنشینند!

اما اگر مهلت قانونی به پایان رسید و بازنشسته‌ای از سمتش کناره گیری نکرد چه؟ آن زمان چه نهادی عهده دار اجرای قانون خواهد شد و ساز و کارش برای اجرای قانون چیست؟ آیا طی این چند ماهی که این قانون در دست تهیه و تصویب بود و مدت زمان نسبتا طولانی‌ای که از ابلاغ آن می‌گذرد، توضیحی در خصوص این مسایل به همگان داده شده یا نه؟ به بازنشستگان مشمول قانون چه؛ آیا به ایشان گفته شده که اگر کنار نروند، چه در انتظارشان خواهد بود؟

این ابهامات شاید نخستین نشانه نومید از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان باشد. یکی از چند نشانه ناخوشایندی که اگر از جانب مسئولان جدی گرفته شوند و برای پاسخ دادن به آن‌ها تلاش شود، می‌توان به فردای پس از اجرای این قانون امیدوار بود و در غیر اینصورت، ممکن است اثر عکس بگذارد و شرایط را بدتر کند.

دومین اشکال قانون یاد شده، اما از جنس دیگری است؛ اینکه اساسا قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، محصول یک نگاه سلبی است نه ایجابی. به این معنی که اگرچه در قانون بر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تاکید شده و قانون گذار در مقدمه طرح این قانون، به فراهم ساختن فضا برای اشتغال جوانان و متخصصان بیرون مانده از دایره مدیریت اشاره کرده، اما انتهای اجرای این قانون، اشتغال جوانان نیست.

به عبارت بهتر، قانون یاد شده تنها بر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان صراحت دارد و بس و هیچ جا اشاره نکرده که به جای این بازنشستگان، می‌بایست جوانان به کار گرفته شوند. نکته قابل تاملی که گویی قانون گذار فراموش کرده در خصوص آن تدبیری بیاندیشد، همان گونه که فراموش کرده از اتفاقات ناخوشایند در اثر اجرای این قانون هم جلوگیری به عمل آورد و مثلا مانع از انتصاب ژن‌های خوب یا تعویض صندلی مدیران بازنشسته با افراد "بله قربان" گو به ایشان شود.

سومین نشانه ناخوش آنجایی خودنمایی می‌کند که به یاد آوریم پیش از تصویب این قانون و در روز‌هایی که بحث بر سر تصویب شدن یا نشدن آن در مجلس و شورای اسلامی داغ بود، شاهد انتشار اخبار متفاوتی بودیم که شمار مشمولان این قانون را بسیار متفاوت اعلام می‌کردند. فهرست‌هایی که از چند صد نفر تا چندین هزار نفر را شامل می‌شدند، اما هنوز مشخص نیست که کدامشان درست بوده و کدام نادرست.

این مساله زمانی ابهام برانگیزتر می‌شود که می‌بینیم آمار دقیقی در خصوص میزان مشمولان این قانون منتشر نشده و به همین نسبت، اطلاعی در خصوص تن دادن آن‌ها به قانون در دست نیست. ابهاماتی که نزدیک شدن به روز اجرای قانون، آن‌ها را نگران کننده‌تر جلوه می‌دهد. آنقدر نگران کننده که گویی قرار نیست هرگز این قانون اجرایی شود که اگر این گونه بود، شمار مشمولان آن را اعلام می‌کردند تا فردای روز بشود ثابت کرد چند درصد محقق شده است.

چهارمین نشانه، اما جای دیگری بروز و نمود پیدا می‌کند؛ آنجایی که می‌بینیم رئیس دفتر رئیس جمهور کشورمان هم مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان است، اما نه کنار رفته و نه ظاهرا قرار است کنار برود چراکه ظاهرا راه فرار از قانون را کشف کرده است. کدام راه؟ اینکه از رئیس دفتر به معاون رئیس جمهور ارتقا پیدا کند و از شمول قانون خارج شده و بر سر کار بماند. راهکاری که خدا می‌داند پیام مخابره شده با آن برای دیگران چیست، اما می‌شود حدس زد که تنها راه به ظاهر قانونی برای فرار از قانون جدید نیست.

مهم‌تر از همه این نشانه‌ها آنجاست که می‌بینیم زمان دقیق اجرای این قانون هم مشخص نیست؛ زمان اجرای قانونی که به غایت خبرساز شده و توجه‌ها را به خود جلب کرده و به نظر از اهمیت بسیار زیادی هم برای عموم مردم برخوردار است، اما هر کسی درباره روز اجرای آن یک چیز می‌گوید؛ از ۲۷ این ماه تا نیمه ماه بعد!

قانونی که ۲۴ شهریورماه توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده، دو روز بعد توسط رئیس جمهور ابلاغ شده و به قاعده می‌بایست ۶۰ روز بعد اجرایی شود، اما حالا یکی از مسئولان روز اجرایش را ۱۶ آذرماه ذکر می‌کند و یکی دیگر بر این باور است که می‌بایست از چند روز دیگر اجرایی شود. اختلاف نظر‌هایی که می‌شود از تامل در آنها، بی توجهی به این قانون را استنباط کرد و فرجام نه چندان خوشی را برای این قانون متصور شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۲
اگرکنار نرفتند به بازرسی کل کشور گزارش کنید تا ورود کنند وبرخورد قانونی بامتخلف صورت گیرد.درموردجایگزین بازنشستگان هم باید قضیه درفضای مجازی پیگیری شود والا دستگاه های دولتی هرگز میزی را به جوان یا کارشناس شایسته نخواهند داد.ومهره های خودشان ( وشاید بدتر ازقبلی ها ) راجایگزین می کنند.
در صدا و سیما هم ظاهرا برخی مدیران حوزه سیاسی که سالهاست بازنشسته اند حاضر به کنار گیری نیستند وهمچنان در اتاق و ‍ست سازمانی خود حاضر می شوند اینان از انقلاب و دین داری فقط یقه سفید و انگشتر رو به ارث بردندواقعا جای تاسف است که افکار تاریخ مصرف گذشته و بی خصایت حاضر به کنار گیری نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
الان كه بيست و هفت آبانه امثال معاون سياسي و مدير شبكه خبر و رييس مركز توليد فني سيما و ....همشون در محل كار حاضرند
امام حسین علیه السلام در اخرین لحظه رو به لشگریان یزید کرد و فرمود اگر حرف حق من بر دل و گوش شما اثر نمی کند به دلیل مال حرامیست که تا گوشت و پوستتان رخنه کرده .
التماس دعا
پاسخ ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
عالی بود
چی میگی؟
جونان دیگه اون جوان های قبل نیستند !
همشون دنبال یک شبه راه صد ساله رفتن هستند.
مملکت دستشون بیافته رحم ندارند.
دین ایمون درستی هم که ندارند.
اوضاع از این هم که هست صدها مرتبه بدتر خواهد شد.
پاسخ ها
سلیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
مشخصه شما هم از اون اختاپوس هایی هستید که به اندازه عمر انقلاب دارید به خدمت میکنید البته به خودتون و اطرافیانتون اگه بخیل نباشید. جون عزیزترین فرد زندگیتون برید و سایه شومتون رو از سر این مردم بردارید. مردم چه گناخی دارن که باید چوب حماقت رو بخورن
چرا از بازنشستگان صدا وسیما چیزی نمیگید ؟شاید چون در خط خودتون هستند
قانون منع بکار گیری بازنشستگان گویا در سال 84 در مجلس تصویب شد اگر می خواستند اجرا کنند تا حالا اجراکرده بودند بی خود دلتان را به مصوبات مجلس خوش نکنید
تو همه جا دارن از بازنشستهها استفاده میکنن که عملا هیچ استفاده و کاربردی برای مملکت نداره. یه سری به شرکت پتروشی گچساران بزنید
در تمام این چهل سال ما دو بار به مجلس نیاز داشتیم که هر دوبارش هم هیچ کار مثبتی نکرد یکی بحث قانون پولشویی بود که معلوم نیست چی شد یک هم بحث ممنوعیت بکارگیری بازنشسته که اونم هزارتا تبصره زدن تنگش که هرکسی بخاد میتونه ازون تبصره ها استفاده کنه و سرکار بمونه
با احترام : علی الظاهر تابناک جان بیشتر دوست داره حرف خودش رو بزنه و دیگه مثل گذشته زبان مظلومان و افشا کننده کژی ها و دورویی ها نیست و دیدگاههای محترمانه ما رو هم منتشر نمی کنه حتماً حکمتی است که آقایان می دانند. با این حال باز هم می گویم که این طرح بازنشستگان هیچ کارائی ندارد چرا که اینجا بازنشستگان سفارشی در استانها با قدرت به میز خود چسبیده اند و مشغول خدمت گذاری!
ظاهرا این قانون شرکت های خصولتی که بیشترین بازنشستگان را دارند و حیاط خلوت آنهاست را در بر نمیگیرد ، پس حتی اگر درست هم اجرا شود به هیچ دردی نمیخورد و دردی از جوانان را دوا نمی کند.
قرار نبود حرف غیر کارشناسی بزنیم در قانون ساز وکار جذب نیروی انسانی وهمچنین خروج ان مشخص است برای جذب وبکارگیری نیروی انسانی به ازائ هر خروجی یک سوم ان امکان جذب وجود دارد بنابراین در صورت بازنشسته شدن افراد امکان جذب با ساز وکار پیش بینی شده درقانون فراهم می شود.از همه مهم تر با خروج این مقامات امکان انتصاب وارتقائ افراد دیگر مهیا می شود
الان در محل کار بنده، چندین بازنشسته مشغول به کار هستند ولی از دولت حقوقی نمیگیرند بلکه حقوق آنها از پروژه ها و گواهینامه های فنی به صورت غیرمستقیم تامیین میشود به این صورت که در پروژه ها به عنوان مشاور دیده میشوند و یا با استفاده از حساب سایر کارمندان و ریختن مبلغ اضافی در حساب آنها توسط مدیر یا مسئول پروژه، بازنشسته مبلغ بیشتر را برداشت میکند که البته این کارمندان که اکثرا مدیر هم هستند، آن بازنشسته را جزو باند خودشان محسوب میکنند و به این صورت به نوعی برای پرداخت حقوق بازنشسته پولشوئی میکنند، چون مالیاتی هم این بازنشسته های شاغل پرداخت نمیکنند. خوب الان تکلیف بازنشسته های شاغلی که غیرمستقیم میلیونها تومان حقوق میگیرند ولی میگویند ما از دولت حقوق نمیگیریم چه میشود ؟؟؟؟؟؟ چه نهادی وظیفه پیگیری دارد و برای گزارش در رابطه با بازنشسته های مشغول به کار در دارات دولتی و نیمه دولتی باید به کجا اطلاع رسانی کرد ؟؟؟؟؟
از زمان اعلام این قانون مدیر عامل مجموعه ما با قریب به 40 سال سابقه کار چنان محیط کاری را بر بنده که معاونش هستم تنگ کرده که رب و ربم را هزاربار یاد میکنم . اقایان از ترس اینکه معاونینشان بخصوص انهایی که در مسایل کاری باهشون اختلاف نظر دارند جایشان را نگیرند علاوه بر بایکوت کردن معاونین خود و تلاش برای ماندن ، در تلاشند که افرادی که بله قربان گوی محض هستند را مطرح و کاری کنند که اگر خودشان به هر ترتیبی از مجموعه منفک شدند افرادمورد اعتماد خودشان سکان مدیریت مجموعه را بدست بگیرند تا بتوانند مجددا و از بیرون سیستم اعمال نفوذ کرده و رانت خواری کنند . خیلی عجیب است بخدا ...
این همه جنجال بابت تصویب این قانون و این هم چگونگی اجرای آن. اولا مهلت بازنشستگان تا فلان تاریخ آذر ماه برای تشریف بردن. دوما تقلا برای ماندن عده ای از نذر و نیاز گرفته تا دست به دامن شدن. تکلیف قریب به اتفاق قوانین در کشور ما همین است . استثنا، تبصره و .... درب مرجع قانون گذاری و ناظران بر اجرای قوانین را تخته کنید خیال ما راحت شود به خدا قسم مملکت بدون این آقایون به نحو احسنت به خودی خود اداره می شود.
قانون برای همه باید یکی باشه


شاه و کدا نداره



همه در برابر قانون باید تسلیم باشیم




چرا بعضیا باید در برابر قانون استثنا باشند؟
چرا موضوع عدم استفاده از بازنشستگان شامل همه نهادها و سازمانها نمیشه چرا برخی تا لحظه مرگ هم از پست و مقام کناره گیری نمی کنن چرا فقط با سازمان های دولتی تمرکز می کنن والا برخی افراد از شدت پیری دیگه قادر به فکر کردن نیستن کلا بازنشستگی باید بلا استثنا شامل همه بشه
باسلام
ببخشید هم قانون گذار می داند که چه قانونی تصویب کرده و هم من مجری می دانم که چه قانونی رااجراء کنم وآن کسی هم که مشمول این قانون است می داند که شاملش میشود خودمان را به کوچه علی چپ نزنیم قدرت و پست مقام شرین است اما وجدان هم خوب چیزی است جوانان بعلت نداشتن شغل به هزار گناه می افتد گناهش گردن شما
قانون برای ضعیفهاست
با سلام
اکثر مدیران ارشد در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم از بازنشستگان قراردادی هستند که علیرغم تصویب و ابلاغ قانون منع بکار گیری بازنشستگان ، کماکان حاضر به ترک سازمان و پستهای مدیریتی خود نیستند .
خواهشمند است در این خصوص به مراجع نظارتی اطلاع رسانی فرمایید تا دستور اقدام برای خروج این بازنشستگان از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صادر گردد .
پاسخ ها
محمد تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
دوست عزیز ، اقایان با طرح خاص بودنن کشتیرانی تلاش دارند که قانون را دور بزنند غافل از اینکه نیروهای جوان ، متعهد و خوش فکر زیادی در این مجموعه توسط همین اقایان به محاق رفته اند . کافیست تا این اقایون تشریفشان را ببرند تا معلوم شود که مجموعه نیروی مختصص کم ندارد . متاسفانه کشتیرانی یکی از مراکز مهم رانت و راتنت خوری اقایون شده است .
نکته مهمی که وجود دارد اینست که اگر یک اقدام غیر قانونی توسط اعضای فدراسیون فوتبال انجام شود چه کسی می تواند ان را رسیدگی کند؟ اگر فیفا همین تهدید را کرد چه بایستی کرد؟آیا این یک کاپیتا لا سیون جدید نیست؟
ببین داداش
ما قرار نیست جامون رو به کسی بدیم
اگرم از اینجا بلند شدیم
می ریم 4 جای دیگه می شینیم
مالمونه
جوون های مردم هم مهم نیستن
چون جوونای خودمون جاشون مشخصه
بیخودی خودتون رو خسته نکنین
با سلام
بنده کارمند یکی از وزارت خانه های دولتی هستم
در این وزارت خانه عده بسیار زیادی با تفسیر غلط و به نفع خودی یک آئین نامه دارند با سابقه خدمت بیشتر از حد مقرر در قانون به حقوق گیری ادامه می دن ؛ سر کار هم نمیان ؛ حقوق کلان هم می گیرن ؛ حالا حالا هم هستن ؛ بود و نبودشان هم هیچ اثری برای نظام ندارد
بقیه جاها هم خدا عالم است
وقتی تخلف در سطوح خیلی بالا ؛ در دولت و از جمله وزارتخانه ما ؛ مطرح است شاید مناسب باشد آقا خودشان واردمیدان شوند تا بلکه عرصه برای جوانان ناامید از اشتغال و ارتقاء شغلی فراهم شود و افراد صلاحیت دار رانده و سرخورده و فراری نشوند
توایران قانون همیشه مال ضعیف تر هاست .قانون زیادهست ولی کیه که اجرا کنه اگه همه قوانین اجرا بشه عدالت به جامعه برمیگرده ..مجلس به جای اضافه کردن قانونای جدید که قرار نیست اجرت بشه بهتره نظارت کنه قوانینی که هست اجرا بشه
یک جنگ جناحی است که از قانون مدد گرفته شده ، البته هرجا که به نفع جناح مهاجم است قانون ، نادیده گرفته شده منکوب میگردد
جالبه برای اینکه کسی به پست مدیریتی برسه صدها فیلتر رو باید بگذرونه که نتیجه این میشه که به قول خودشون غیر خودی وارد سیستم نشه حالا همین آقای خودی به جای قانع کردن فیفا به احترام به قوانین داخلی برای حفظ میزش می‌ره زیراب مملکتش رو میزنه حالا از کجا معلوم که چند تا از همین مدیران در پشت صحنه در حال گاوبندی با دشمن برای تصاحب نقشهای درشت تر در معادلات احتمالی آینده نباشند؟ FATFننگ نیست این ننگه که به مدیر وسازمانی بودجه بدی که هیچ کنترلی روی اون نداشته باشی فردا این بابا سرما بخوره نره فدراسیون باید فوتبال ما محروم بشه ؟
به نام خدا
با سلام
شاید منع بکارگیری بازنشستگان اشکالات زیربنایی ذیل را داشته باشد :
- اهداف سیاسی و جناحی در آن مطرح باشد که در نتیجه ایجاد مقاومت می کند ؛ مثل حقوق های نجومی و تخلفات شهرداری و غیره ؛ که گرچه در دوره های مختلف همه اینها وجود داشته و دارد ؛ ولی هر کدام خارج از جنبه حقیقی و واقعی مسأله و در زمان خاصی مطرح می شود
- اصالت موضوعی ندارد ؛ به این معنا که تنها در مقطع خاصی و به منظور خاصی مطرح می شود و پیگیری نمی شود و ابتر می ماند
- مشمولین این امر غالبا افرادی هستند که یا خود در مراکز تصمیم گیری قرار دارند ؛ یا از حمایت مراکز بالای قدرت برخوردارند ؛ یا در تعاملات ناسالم با دیگر مراکز قدرت دخیل هستند ؛ یا قدرت تغییر و تفسیر بخشنامه ها و آئین نامه های مربوطه را دارند و ... که به هر ترتیب برای خود یا مربوطین خود حاشیه امنی درست می کنند
- نگاه بدبینانه به نسل های دوم و سوم انقلاب این توجیه را برای مسئولین حتی رده بالای انقلاب ایجاد کرده که نمی توان پست ها را به ایشان واگذار کرد ؛ چه بسا که در این مغالطه جمله امام راحل : " نگذارید انقلاب به دست ... " هم مورد سوء استفاده و توجیه خود قرار گیرد
- امتیازات بیش از حدی که مسوولین در طی این چهل سال به تدریج برای خود ایجاد کرده اند و حتی حالت قانونی هم به آن داده اند مانع از تمایل به از دست دادن آن می شود ؛ در حالیکه اگر اختلاف امتیازات معقول تر بود ؛ چه بسا افرادی که زمانی معتقد بودند قبول فلان مسوولیت عشق یا دیوانگی می خواهد ؛ راحت تر خود را از زیر بار آن خلاص می کردند . ولی وقتی مسوولیت امتیاز محیر العقول داشته باشد دیگر داستان برعکس خواهد شد
- تفاوت رویه ها در وزارت خانه ها و بخش های دولتی موجب می شود تا دیگران به دنبال حالت حداکثری که در فلان وزارتخانه ممکن است باشند و در صورت دستیابی به کمتر از آن خود را مغبون احساس کنند
- بازنشستگی امر ایجابی نیست و دولتی ها می توانند بنا به هر دلیلی برای بازنشستگی به سازمان بازنشستگی معرفی نشوند
- در قانون مکانیزم خاصی برای انتقال تجربیات شاغلین دولتی ایجاد نشده و بعضا اندوخته های خود را به عنوان سرمایه توجیهی برای ادامه کارشان گروکشی می کنند
- موارد نقض غرض هم وجود دارد . از جمله عقل حکم می کند فرد جانباز کمتر از سایرین خدمت کند و زودتر بازنشسته شود . این در حالی است که با قانون یک مقطع بالاتر حساب شدن مدرک تحصیلی ایشان ؛ امکان ادامه کار و دیرتر بازنشسته شدن را برای ایشان به ارمغان می آورد
- وقتی مجری اصلی یا قانوگذار و منصوبین ایشان مورد قانون باشند باید مرجع بالاتری بر اجرای آن نظارت یا حتی حکم کند
- کمبود مراکز مطالعاتی غیر دولتی که مورد مشاوره دولت در امور مختلف قرار گیرند و بتوانند نیروهای کارآمد بازنشسته را جذب کنند تا افراد شایسته و نخبه بتوانند در آنها ادامه فعالیت داده و از تجربیات و خدماتشان به طور دیگری استفاده شود
- وجود تضمین اشتغال و ارتقاء شغلی و دیگر مزیت های موجود برای جوانان تصمیم گیرندگان و مجریان ؛ انگیزه نگاه جدی به ضرورت ایجاد زمینه اشتغال جوانان و امور مربوطه به طور جدی را از ایشان سلب می کند . و باز اینجا ضرورت مرجع بالاتری محسوس می شود
- نگاه مالکانه به پست ها و دستگاه های دولتی و نیمه دولتی که به غلط در بین برخی وجود دارد مقاومت در واگذاری آن به دیگران را ایجاد می کند
به هر حال نقاط ضعف موجود در این رابطه اساسی بوده و به مسائل و موارد دیگری هم قابل تعمیم است که در نگاه بلندمدت و مصلحانه به ادامه حیات و سیر تکاملی انقلاب و جمهوری اسلامی جا دارد که به شکل زیربنائی تری به آن ها پرداخته شود
با تشکر
چه خوب
بهتره یه سری هم به بازنشستگان شاغل در هیات مدیره بانکها و مدیرعامل های محترم که تا حالا چند بار بازنشسته شدند بزنید
خصولتی ها پر شده از بازنشسته هایی که تا کی میخوان جای جوونها رو اشغال کنند خدا می داند.
سلام زهی خیال باطل!! افکار عمومی از همون اول هم می دانستند که این قانون با آنهمه بوق و کرنا اجرا نمی‌شود چون منافع یک عده اجازه نمی‌دهد. مثلاً وزارت نیرو پر از چنین افرادی است که یا بازنشسته هستند و دارند حقوق بازنشستگی و حق الزحمه پست مدیریتی را همزمان میگیرند. مثلاً در شرکت ما تعمیرات نیروگاهی ایران که زیر مجموعه خصولتی وزارت نیروست، معاون بازنشسته در حال کار است. یا در شرکت پایین دستمون شرکت قطعات توربین شهریار مدیر عامل بازنشسته و عمل قلب باز کرده ولی حاضر به دل کنده از پستش نیست چون منفعت زیادی برایش دارد
دیدید گفتم ما فقط باید دعا کنیم حضرت عزرائیل این برادران و خواهران را بازنشسته کند. پس بیایید همگی دست به دعا شویم.
این قانون زمانی بی اعتبار شد که استثنا برای بعضی مقامات به وجود آمد
یعنی خون این مقامات از بقیه مردم رنگین تر است
مجلس و نهادهای نظارتی به هر قیمتی که شده ولو تعلیق فوتبال ایران باید قانون منع بکارگیری بازنشستگان را پیگیری و از اجرای کامل آن در همه جا از جمله فدراسیون فوتبال اطمینان حاصل کنند
اگر رییس فدراسیون فوتبال کشورمان دلش بکار فوتبال می سوخت و قانون مدار بود محترمانه از پست خودش کنار می رفت
همینطور قانون بازنشستگی کلیه کارکنان دولت هم باید به موقع و قاطعانه اجرا شود در غیر اینصورت در سالهای آتی کارمندانی در پست های بالا خواهیم دید که به سن هفتاد سالگی رسیده انده ولی هنوز بازنشسته نشده اند.
اینکه بازنشسته ها چسبندگی عجیبی به میز های خود نشان می دهند و در مقابل قانون مکناره گیری مقاومت میب کنند فقط به خاطر آن نیست که حقوق نجومیشان قطع می شود ، نگرانی و چسبندگی آقایان بیشتر به این خاطره که با سقوط آنها به منزل تمام آقا زاده ها و اعوان وانصار و بستگان دور و نزدیک و دوستانی را که با اعمال نفوذ و لابیگری و پارتی بازی و بده بستانهای رایج صاحب شغلو مقام منصب نموده اند ، پشتوانه خود را از دست بدهند و پروسه برکناری آنها هم بدنبال برکناری آقای بازنشسته کلید بخود و آنوقت قومی بزرگ از یک بازنشسته بیفتند به جان و زندگی آقای بازنسشته و هر روز دعوای فامیلی راه بندازند . بنابر این مقاومت این آقایان و چسبندگی آنها به میز های مدیریتی ناشی از فشارهای اطافیان مفت یافته نیست .
جوونای ما باید کمپین تشکیل بده تا در انتخابات فقط به افراد زیر 35 سال از بین خودشون که واقعا نخبه هستند رای بدن تا نسل این پیرمردا از مجلس و دولت و شورا و همه جا کنده بشه
خدایاااااااااااااااااااااااااااااااااااا
سمت در پست های دولتی با حکمداده و با حکم گرفته میشوند. پس این همه سروصدا که اگربازنشسته ای استعفا نکند چنین و چنان میکنیم چیست.بر کنارشان کرده و افراد شایسته دارای تجربه و دانش لازم را جایگزینشان کنید و از غوغا سالاری بپرهیزید که باعث عدم اطمینان مردم به مسیولین میشود.
ستاد اجرایی امام و بنیاد ها وآستانها ی مقدس وبنیاد تعاون های نیرو مسلح و .. پر است از باز نشسته وتنها دلیل این قانون چالاکی مجریان بوده است
با اینکه بعضی از این بازنشستگان محترم خدمات شایانی انجام داده اند اما نظام نباید برای اجرای قانون مصوب خودش با کسی تعارف داشته باشد. در عوض آنها را به نحو مقتضی تکریم نماید.
سلام زهی خیال باطل از همون اول افکار عمومی نسبت به اجرای دقیق این قانون شک داشتند. متاسفانه بدنه مدیران اجرایی در دولت همه پا به سن گذاشته و فسیل شده هستند. استثناهایی که همراه قانون آمده هم در جهت دور زدن این قانون و البته تضعیف کننده اعتماد عمومی است. علاوه بر این در شرکتهای خصولتی زیر مجموعه وزارت خانه ها این دور زدنها بیداد خواهد کرد. بعنوان مثال در وزارت نیرو در شرکت ما شرمت تعمیرات نیروگاهی ایران معاون بازنشسته مالی و پشتیبانی از ماه آبان ۹۶ بازنشسته شده اما کما فی سابق مثل روز اول استخدام محکم بر سر جای خود نشسته و ککش از اجرای این قانون نمیگزه. در شرکت پایین دست ما شرکت قطعات توربین شهریار مدیر عامل ۳۵ سال خدمت که عمل قلب باز ه‍م کرده و نای راه رفتن ندارد با بهانه خصوصی بودن چنان محکم به میزش چسبیده که جرثقیل هم نمیتونه اون را از منصبی جدا کنه. بله برادر چی فکر کردی؟ البته همه اینها بر میگرده به رفتار مدیران مافوق در شرکت مادر تخصصی برق حرارتی که دوست و رفقای خود را نمی‌توانند فراموش کنند!!!!!!! و تا ابد بهشون مدیونند.
مدیران به مافوق خود نگاه میکنند! فردی با 92 سال سن، هنوز مرجع تصمیم گیری در شورای نگهبان است، آن یکی با 90 سال سن، در مجلس خبرگان است، دیگری با 90 سال سن در مجمع تشخیص است، وزرا و نمایندگان مجلس معاف هستند، او هم انگیزه ای برای بازنشستگی ندارد!
نکته خنده دار اینه که شخصی که در سال 1362 معاون سیاسی وزیر کشور بوده ( یعنی 35 سال قبل ) ظاهرا اصلا نه خودش و نه دیگران اونو بازنشسته نمیدونن و تا همین یه هفته قبل شورای شهر تهران اونو تا تا پای در اتاق شهرداری تهران برد.....
یا ما حساب کتاب بلد نیستیم یا ریاضی اقایون اصلا خوب نیست...
به داد صدا وسیما برسید . با کلی بازنشسته که باید در تاریخ ۲۶ آبان میرفتند ولی هنوز نرفتند . ساهکلی معاون تنظیم مقررات . قدیمی معاون مجازی . موسوی مقدم قائم مقام . دارابی استانها . میرباقری سیما . شهریاری اداری و مالی . اخوندی سیاسی . عرب نجفی حقوقی . بهروز تخلفات . طلوع اصل حراست. زارعی حراست . شهرابی حراست . بوالی شبکه خبر . زابلی زاده ایران کالا. سیدزاده حسابرسی . حسینی سروش . سبقتی سیاسی . سید مهدی خبرگزاری. فاطمی استانها.
بعد می گویند فساد سیستماتیک نیست سیاه نمایی نکنید !!!! دشمن می خواهد ناکارآمد نشان دهد !!!! بن بست نداریم !!!!!!

جایی در کشور مانده که به فساد ساختاری آلوده نشده باشد؟؟؟؟؟؟؟
بدلیل عدم وجود شفافیت مالی و اداری در سیستم اداری و مالی کشور
ظاهرا و عملا قانون منع بکارگیری بازنشستگان در صدا و سیما اجرا نمیشود
در کشورهای غربی به افراد بالای ۶٠ سال به دلیل کاهش قدرت تصمیم گیریشان حتی اجازۀ رانندگی داده نمیشود
قانون منع بکارگیری بازنشستگان فراموش شده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان