بازدید 9062

چگونه یک دکوراسیون ایرانی طراحی کنیم؟

کد خبر: ۸۵۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 14 November 2018

صنایع دستی ایران مجموعه‌ای از هنرهای اصیل است و از نظر تنوع، ایران، سرآمد همه کشورهای جهان است. این هنر-صنعت بزرگ ایرانی، توسط هنرمندان، با مهارت و بینش متفاوت طراحی شده و بیشتر مراحل آن توسط دست اجرا می شود. امروزه با گسترش دانش در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، هنر ایرانی با حفظ ارزش و اصالت خود، عنصر چشمگیری در چیدمان مدرن به حساب می آید. با ما در این مقاله همراه شوید تا به چیدمان منزل، روح اصیل ایرانی ببخشیم.

دیوارهای یک خانه ایرانی

در طراحی و چیدمان اتاق و فضای منزل، تابلو و دیوارکوب یکی از عناصر مهم است. با توجه به ابعاد و رنگ دیوارهای منزل‌تان می‌توانید از ساعت یا دیوارکوبهای سنتی مانند تابلوهای قلمزنی، میناکاری، چرم و نقره استفاده کنید و یا تابلوهای فانتزی از جنس سفال، چوب و کاشی را در دکوراسیون مدرن خود داشته باشید و ذوق و هنر ایرانی را به بهترین شیوه احساس کنید. همچنین برای چیدمان‌های تزیینی، می‌توانید از گلدان‌های میناکاری، جعبه‌های چوبی و مجسمه‌های ایرانی، شمعدان‌ و عود سوزهای سفالی، روشنایی‌های شیشه‌ای و مجسمه‌های سرامیکی استفاده کنید.

میزهای ایرانی

از جذاب ترین عناصر دکوراسیون ایرانی می‌توان به منسوجات ایرانی اشاره کرد که برای تزئین میزها و سطوح استفاده می شوند. یزد، مرکز تولید ترمه ابریشمی و اصفهان مرکز رومیزی‌های قلمکار است. الیاف این منسوجات به طور طبیعی رنگ شده و در اندازه‌های مختلف با طرح و نقش متنوع ایرانی می‌تواند، در سراسر دکور منزل شما کاربرد داشته باشد. رانر و رومیزی‌ ترمه و قلمکار، کوسن ترمه، ترمه‌ چهل تکه و سرمه دوزی‌ها بهترین انتخاب در چیدمان منزل شما خواهند بود. رنگ‌های اصیل و متنوع این آثار فاخر، بر روی میز و صندلی چوبی، حسی متفاوت و جذابیتی دو چندان ایجاد خواهد کرد و امکان ست کردن آنها با فرشهای ایرانی نیز به راحتی وجود دارد.

 پذیرایی و آشپزی ایرانی

یکی از چیدمان‌های خاص و مورد توجه خانم‌ها، دکور آشپزخانه و ظروف مورد استفاده در این فضا است.

مس، چوب، سفال و شیشه از عناصر مهم مورد استفاده در تولید ظروف ایرانی دست ساز هستند که به دلیل تنوع در رنگ و شکل و نیز ظرافت آنها، بسیار مورد توجه خانم ها بوده و امکان ست کردن آنها با فضاهای مختلف به راحتی فراهم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار