بازدید 3481

سازمان ملل خواستار برقراری آتش بس در الحدیده

کد خبر: ۸۵۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰ 14 November 2018

«مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روزسه شنبه خواستار اجرای آتش بس در شهر الحدیده یمن شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارک لوکوک در بیانیه ای افزود: از طرف های درگیر می خواهم تا به آتش بس به ویژه دراماکنی که زیر ساخت ها و تاسیسات ضروری وجود دارد به خاطر ورود کمک ها پایبند باشند.

پیشتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد؛ درباره ویرانی بندر حیاتی الحدیده یمن هشدار داده و گفته بود ویرانی این بندر مهم در یمن ؛ می تواند به وضعیتی 'فاجعه بار' منجر شود.

ائتلاف متجاوزان به یمن در دور جدید حملات برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن، با بمباران شهروندان، منازل، زیرساخت های اقتصادی و حیاتی استان الحدیده، جنایت های وحشتناکی را مرتکب شده است.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کرد که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

الحدیده دومین بندر بزرگ یمن در دریای سرخ تنها راه ارتباط دریایی مردم تحت محاصره این کشور با جهان خارج و همچنین تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

عربستان وامارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان