بازدید 27371

قوت گرفتن مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی 2022 قطر/ میزبانی ایران با چه موانعی روبه روست؟

کمتر از چهار سال دیگر (2022) قرار است، کشور کوچک ولی ثروتمند قطر، میزبان بزرگترین رویداد فوتبالی جهان باشد. با این حال، کوچک بودن این کشور احتمالا منجر پدید آمدن مشکلات عدیده ای خواهد شد؛ به همین دلیل، گمانه زنی های زیادی در مورد احتمال مشارکت ایران در میزبانی این بازی ها در رسانه های معتبر جهانی مطرح شده است.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 13 November 2018

کمتر از چهار سال دیگر (2022) قرار است کشور کوچک ولی ثروتمند قطر، میزبان بزرگترین رویداد فوتبالی جهان باشد. با این حال، کوچک بودن این کشور احتمالا منجر پدید آمدن مشکلات عدیده ای خواهد شد؛ به همین دلیل، گمانه زنی های زیادی در مورد احتمال مشارکت ایران در میزبانی این بازی ها در رسانه های معتبر جهانی مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»؛ ایران به تازگی به دوحه پیشنهاد داده است از تیم های شرکت کننده در جام جهانی آینده ـ که چهار سال دیگر به میزبانی کشور کوچک قطر برگزار می شود ـ میزبانی کند.

در همین زمینه، «حسن التاوادی»، رئیس کمیته سازماندهی جام جهانی 2022 قطر در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه در خصوص مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی 2022 اظهار داشت: این موضوع بخشی از برنامه اجرایی است، اما لزوم هماهنگی با فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) امری بدیهی است.

التاوادی در ادامه اظهار داشت: قطر پیشنهادهای فراوانی از بسیاری کشورها برای میزبانی از تیم ها در زمان برگزاری جام جهانی که از 21 نوامبر 2022 آغاز می شود، دریافت کرده است.

وی افزود: اما هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و همچنان در دست بررسی است.

قوت گرفتن مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی 2022 قطر/ میزبانی ایران با چه موانعی روبرو است؟

التاوادی اعلام کرد، او امیدوار است همسایه‌های قطر اجازه دهند، شهروندانشان در طول جام جهانی از این کشور دیدن کنند.

او همچنین در پایان اعلام کرد: برنامه‌های قطر برای میزبانی جام جهانی یک تورنمنت ۳۲ کشوری است، حال آنکه جیانی اینفانتنیو، رئیس فیفا نیز پیشتر اعلام کرده بود که افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به ۴۸ تیم اقدامی سخت است.

این اظهارات التاوادی در بسیاری از رسانه های جهان و به ویژه رسانه های عربی و اسرائیلی بازتاب گسترده ای داشت؛ واکنش هایی که بیشتر در راستای جلوگیری از میزبانی ایران در جام جهانی 2022 در جریان است.

در همین راستا، وبسایت رادیو فردا نوشته است: پذیرش درخواست ایران برای میزبانی، موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا در شرایطی که واشنگتن به دنبال انزوای ایران است را تقویت خواهد کرد.

از سوی دیگر، اعطای بخشی از میزبانی به ایران می تواند بحران در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و به ویژه بحران میان عربستان و امارات با قطر را تشدید کند.

گفتنی است، از سال ۲۰۱۷ عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر، قطر را تحریم و این کشور را به روابط نزدیک با ایران و حمایت از گروه‌های اسلامی افراطی متهم کرده‌اند. قطر اتهامات را رد کرده و همسایگانش را به تلاش برای تغییر رژیم متهم کرده است.

در همین زمینه، چند رسانه میزبانی ایران در جام جهانی پیش روی را گام بلندی برای پیشرفت و توسعه ورزش کشورمان خوانده و معتقدند کسب میزبانی برخی بازی های جام جهانی برای مقامات بلندپایه ایران با وجود تحریم های آمریکا، دستاورد بزرگی محسوب می شود. البته آنها انتخاب ایران به عنوان کشور دوم را از سوی قطری ها بی ارتباط با مناقشات این کشور با همسایگان عربی خود نمی دانند.

تکمیل و بهره برداری از استادیوم هایی چون امام رضا، نقش جهان و فولاد آرنا در کنار بازسازی ورزشگاه آزادی می تواند به تحقق رویای شیرین میزبانی جام جهانی رنگ و بوی جدی تری بخشد.

به نظر می رسد، غیر از وجود برخی مسائل داخلی، موانع خارجی عمده ای به ویژه از سوی آمریکا و عربستان و امارات برای سهیم شدن ایران در میزبانی جام جهانی 2022 قطر وجود دارد که در صورتی که کشور قطر بتواند بر آن ها فائق آید، میزبانی ایران در این رویداد بزرگ دور از انتظار نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۷
این موضوع برای ما در حد یک رویای دست نیافتنی باقی خواهد ماند. ما هنوز در پذیرش بانوان در استادیوم مشکل داریم. ساده تر عرض می کنم : مشکل فرهنگی داریم و امر مورد اشاره تحقق پیدا نخواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
برداشت شما از توریست ها بسیار سطحیه
اونها برای گردش بهانه پوشیدن روسری ندارند مشکل نداشتن زیرساخت هایی مثل سرویس بهداشتی تمیز و فرنگی و نبود مترجم و عدم دانش فروشندگان به زبان های بین المللیه
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
این آقا حرفی از روسری نزد! معلومه فکرت بیماره
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
اتفاقا بسیار براسون تعجب آور و غیر قابل پذیرشه که به اجبار باید چیزی بندازن رو سرشون.
خیلی از توریستها به همین خاطر ایران نمیان
سیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
در خواب احتمالا بتونه میزبان بشه البته
کم جک بگو تابی احتمالا کویت انتخاب بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
چقدر خود بدبخت پندار تشریف دارین
واقعا با چه رویی میگید ایران باید میزبان جام جهانی باشه ؟ ایران به جز آزادی چه ورزشگاه به درد بخور دیگه ای داره ؟؟؟
خوبه یک ورزشگاه بازسازی کردید چقدر جوگیر شدید!!
پاسخ ها
قلعه سری
| United States of America |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
بازسازی؟ هنوز صندلی های استادیوم شماره بندی قابل قبول ندارن.
خجالت خوب چیزیه
















که بعضی ها چقد پوست شون چقد کلفته
خبر امیدوار کننده و مسرت بخش ورزشی.
ای کاش این مسئولان ما از این موقعیت باد آورده استفاده میکردند
خيال خامي بيش نيست. ايران امكان ميزباني از هيچ تورنمنت بين المللي را ندارد
روی غیر ممکنها خبر کار نکنید.نه تنهاورود بانوان به ورزشگاهها باید ازاد شود که حجاب نیز برای تماشاگران باید ازاد باشد و همچنین نوشیدن و جشن گرفتن بعد از پیروزی.هیچکدام محقق نخواهد شد بنابراین میزبانی بزرگترین اتفاق ورزشی دنیا در ایران فعلا غیر ممکن است
خداییش ایران قابلیت ها و جذابیت های زیادی داره که با یک مدیریت درست می تونه میزبان خوبی برای جام جهانی 2022 باشه و به دنیا ثابت کنه که ملت ایران به دنبال جنگ، تفرقه و نابودی هیچ کشوری نیستند.

انشاالله که محقق بشه، چون فرصت خوبی است.
اولین مانع همین ایرادی که به ورود بانوان در ورزشگاه هست . مانع دوم هتل ها و خیابان های ایران هست که بخش تورسیم برای زنان خارجی مشکل ساز خواهد شد بهرحال در این کشورها چون حاکمیت دینی نیست زیاد گیر با گیر در حوزه حجاب ندارند و بنابراین بزرگترین مانع حجاب زنان هست چون بخش جداسازی در اینجا طبق قانون فیفا وجود ندارد شما نمیتونید زنان از مردان را جدا کنی .
کیش را اماده کنید
شوخی بیش نیست! هدف اول مسافران جام جهانی خوش گذراندن و نه فوتبال است که با محدودیت های عجیب و غریب ایران ممکن نیست...
بیخودی دلتان را خوش نکنید . به هیچ عنوان امکان ندارد. دلائل
1- در ایران رفتن خانمها به استادیوم ها ممنوع است
2: در ایران داشتن حجاب برای خانمها حتی خانمهای غیر مسلمان اجباری است و قطعاً غربی ها که بخش اصلی تیمهای شرکت کننده در جامهای جهانی هستند با آن مخالفت می کنند.
3- آمریکا، عربستان، اسرائیل و امارات به شدت با آن مخالفت خواهند کرد به دلائل متعددی که خودتان بهتر از همه می دانید
هيج مانعى وجود نداره به اندازه كافى مسافرخانه در ناصر خسرو و سعدى جنوبى وجود دارد و هر محله بيشتر از ده تا زمين حاكى فوتبال وجود دارد فيفا موظف است كه به ايران اجازه بدهد جام جهانى برگزار كند
محال ممکنه
فکرشو بکن ایران بگه ما فقط میزبان آقایون هستیم!
لطفا جوک منتشر نکنید ۸ ساله چهارتا آپارتمان مسکن مهر رو نتونستید تحویل بدید می خواید استادیوم برای جام جهانی بسازید؟ با کدام مدیریت؟ با کدام تعهد؟ با کدام سرمایه؟ مگر عراق و لبنان و یمن و سوریه و جیبوتی و افغانستان و ... و البته برادران دلسوز و اختلاسگر و قاچاقچی پولی باقی می گذارند؟حالا اگر جام جهانی ۳۰۲۲ بود شاید امیدی بود یک آلونکی بسازید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
بی نهایت لایک
آخه کسی که این مقاله را نوشته فکر این را کرده که فیفا میزبانی جام جهانی را به کشوری که تماشاگران زن را مجبور به پوشیدن حجاب کند نمیده ؟ یا فکر میکنه در طول جام جهانی حجاب در ایران آزاد میشه؟ میزبانی المپیک و جام جهانی در کشوری که حجاب اجباریه محاله ممکنه
بدترین جام جهانی در تمام ادوار تاریخ!!!فکر کنم پوشش توریست ها..و جداسازی و احتمالا با صحبت های برخی آقایان
تا هزار سال دیگه میزبانی رو بهمون نمیدن خیالتون راحت ...
پول نداریم نون بخوریم میزبانی حرف میزنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
کاملا درسته دو سه ماهه دیگه خیلیامون پول خرید نونم نخواهیم داشت.
شترسواری دولا دولا نمیشه
وقتی حجاب اجباریه دیگه جام جهانی میخوان چیکار؟ طرف باید باحجاب بیاد تا بتونه فوتبال رو ببینه خوب مگه مجبورا؟ میزارن تو کشوری که مثل بقیه ملتها باشن
غیرممکنه،این خبرا رو فقط واسه تعداد بازدید میزنین
دولت باید هر چه زودتر شروع کنه به ساخت دو تا استادیوم صد هزار نفری یکی توی جزیره قشم یکی هم توی جزیره کیش
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
دومی رو تو قم درست کنه
اگر سر بر زمین بگذاریم و بمیریم کار عجیبی نکرده ایم. قطر باید میزبانی جام جهانی رو بگیره و ما اندر خم یک کوچه باشیم؟!
هه هه هه....
حتما با اجبار حجاب به شما میزبانی میدن.
در این ۴۰ سال یک استادیوم ورزشی ساخته نشده بعد می خواهید در ۴ سال چد ورزشگاه بسازید!!!!!! لابد انتظار دارید تماشاگران خارجی با چادر بیایند ایران؟!!!!
آقا شوخی نکنید!
من که خیلی موافقم اولا باهمسایگانمان مجددا رفیق میشیم درثانی یخورده به سرووضع ورزشگاهامون میرسیم ثالثا ازاین کانال تجارت وارزآوری میکنیم رابعا بافرهنگهای مختلف آشنا میشیم البته اگر کیهان وامام حمعه معروف اجازه مرحمت کنن
نمی گنجه !
خبری که از اساس کذب محض است
مسئولیت نذاشتن با اعظم سعودی ممد بن سلمان. ترامپ و ناتانیابو عقده ای و مسئولین تنبل است.
ايران ميزبان نميتونه بشه چون پذيراي خانمها نيست
اینقدر خیال بافی نکنید
مگر فربستان اجازه خواهد داد
حتی ممکن است قطر تحریم شود و مززبانی رو از آن بگیرن
خبر سرکاریه، امید واهی دادن به مردم، حبری از تضامین امنیتی و اقتصادی و فرهنگی فیفا ندارید؟ چرا دروغ.....
فکری جدید مبارک
اونوقت میخوایم زنها رو راه ندیم یا مجبورشون کنیم حجاب داشته باشن؟
البته اگر ترامپ هم در انتخابات آینده امریکا کاخ سفید را به دوستان کری و اوباما بدهد شانس میزبانی ایران و لغو مجدد تحریم ها و احیای برجام بالا می رود
شما اول مشكل حضور خانم ها رو در استاديوم ها حل كنيد بعد به فكر ميزياني باشيد! ضمنا حتما انتظار ندارين طرفداران تيم ها با حجاب اجباري بيان تو كشور.... !
شما مطمئن باشید اجازه نخواهند داد ایران در این کار مشارکت کند
اجازه بدن قطر یه ورزشگاه توی کیش بسازه و اونو برای جام جهانی استفاده کنه . این ورزشگاه بعدا برای ما میمونه و می تونیم سالها ازش درامد داشته باشیم . در ضمن هتل ها در این مدت اجاره خوبی کسب می کنن . در کنارش فروشگاههای کیش می تونن محصولات ایرانی را بفروشن و یا جشنواره فروش کالای ایرانی را ه ا نداخت . خلاصه ایران نباید این فرصت را ازد دست بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
شما فیلم زیاد می بینید نه؟
با این کارها انتظار دارید میزبانی هم بهتون بدن ؟
حتما میخواید مردم با روسری و شال بیان تو ورزشگاه ؟
بحث حجاب و ورود زنها به استادیوم که خیلی مهم است
خوبه، یک جوک خوب بعد از مدتها شنیدم
ایران اول حضور زان را حل کنه بعد پیشنهاد میزبانی بدهد
سلام. ببخشید چطور بانوان میتوانند به ورزشگاهها بروند؟ حجاب؟ ...
فعلا که فدراسیون مشغول مکاتبه برای سر کار ماندن مدیران فسیل شده آن است.
تا وقتی ورود زنان به ورزشگاه کامل آزاد نشود، میزبانی در کار نخواهد بود...
قطر تا زمانیکه منابع مشترک گازی رو داره هاپیلی میکنه برای ایران پیشنهادات دست نیافتنی مطرح میکنه
ماهم که کلا خوابیم
تصورکنیدبشیم میزبان جام جهانی ،نصف شون توتصادف جاده ای میمیرندبقیه شونم گشت ارشادمیگیره
برای یه بازی فینال کل کشور بسیچ شده بودن اونم نتونستن به نحو احسنت انجامش بدن حالا میزبانی جام جهانی!!!؟؟؟ هیچ کشوری راضی نمی شه بازیاش تو ایران برگزار شه حجاب وپوشش وممنوعیت الکل وکلی محدودیت دیگه خلاصه ایرانی مگه تو خواب ببینه
خیلی خیلی خنده دار بود
ورود زنان به ورزشگاه را نمی‌توانند تحمل کنند،
میزبان جام جهانی فوتبال میخوان بشن؟
حتما سر همه توریست ها هم میخوان روسری سر کنند؟
بعدن حجاب اجباری ، عدم حضور بانوان و ممنوعیت ها و دیگر را چه می کنید؟
تمام دلایل مخالفت با کمک به میزبانی قطر ما ایرانی ها درسته و به جا. اما میتونیم توو مناطق آزاد کیش پذیرای کمپ بعضی تیم ملی ها باشیم و بازی هاشون توو قطر برگزار بشه. حتی کمپ بعضی از تیم هارو هم بتونیم بیاریم ایران بازم کار خیلی بزرگی کردیم.
خداییش مسئولات نظرات بینندگان را می خونن یا فقط مردم می خونن
یهکم اصلاحات را شروع کنید
فکر کنم دیگه وقتش رسیده
تا چهار سال دیگه نه تنها زنان به ورزشگاه میرن
این خبر از اساس ایراد داره. پیشنهاد داده شده که در طول جام جهانی جزیره کیش از برخی تیمهای حاضر در تورنمنت سرویس دهی کنه. تیمها میان اونجا اردو میزنن فقط همین.
عزیزانی که میگن حجاب اجباریه. .حالا که ما موفق شدیم یه قانونی رو که خود خدا گفته و حضرت محمد هم اجبارش نکرد رو عملی کنیم و از اعراب چندین قرن قبل جلو بزنیم شما نمیتونین این دستاورد با ارزش رو ببینید.در ضمن ایت .. مکارم هم فرمودن حجاب تو ایران اجباری نیست الزامیست.
تا زمانی که اجازه ورود زنان به ورزشگاه را به بهانه های واهی نمی دهند و همچنین تا بتوانند کنسرتها رو کنسل می کنند هیچ وقت ایران به تراز جامعه بین المللی راه نخواهد یافت.در کنار این مسائل نبود ورزشگاهای پیشرفته و تراز اول خود مسئله دیگه ای است که کشورهای زیادی اطراف قطر این شرایط رو دارند.و مسئله بعدی حجاب اجباری می باشد که بعید می دانم مرد دیگر کشورهای جهان حاضر به پذیرش اون باشند و ترجیح خواهند داد در یک کشور آزاد به تماشای فوتبال بشینند.
انگار جام جهانی کشکیه. قطر میلیاردها دلار خرج کسب میزبانی و ساخت زیربناهای آن کرده آنوقت ما با موزاییک کردن میکسد زون ورزشگاه آزادی بیاییم میزبان جام جهانی شویم.
قطر تکذیب کرد.
هموطنان عزیز، میزبانی جام جهانی به همین سادگیا نیست، زیر ساختها را نداریم، فرهنگ لازم را نداریم. ورزشگاه، هتل، حمل و نقل، تاکسیرانی قوی، ارتباطات و بخصوص زبان اینگلیسی، اینترنت پر سرعت نه این اینترنت لاکپشتی و فیلتر شده و شبکه های اجتماعی فیلتر شده، تازه از همه اینها مهمتر و صدها بار مهمتر اون تفریحاتی است که کادر، مربیان و دست اندرکاران و تماشاگران و بقول معروف توریستها دارند!!!! آیا ایران از پس آن تفریحاتی که همه میدانیم بر میآید؟ آیا باز هم باید روسری و مانتوی اجباری سر کنند؟؟ تنوع غذایی چی؟ داریم؟ خیلیها دوست ندارند غذای حلال بخورند!
برای یک بازی بین دو تیم ایرانی و ژاپنی تمام کشور بسیج شدند و میلیاردها دلار خرج کردند تا استادیوم ازادی 47 ساله را طبق نظر ای اف سی و فیفا مرمت کنند و به زحمت 700 خانم را برای حضور در بازی گرد هم آورید تا ایرادی به ایران نگیرند و خدای ناکرده فدراسیون فوتبال را تعلیق نکنند. بنابراین بعید است به دلایلی ( که کاربران محترم ارائه اده اند ) میزبانی داده شود و همین کشور کوچک قطر از پس همه کارها بر می آید.
تجهیز فرودگاه کیش و سفر دریایی به قطر
مشکل ورود بانوان به ورزشگاه، بد دهنی آقایونه. چرا آقایون برای این که دلشون میخواد هر رفتار زشتی رو انجام بدن، این همه خسارت برای جامعه بانوان و کل ایران به وجود آوردن؟
اگه کیروش برامون جام آورد حتما میزبانی رو هم میدن به ایران . واقعا عمر مردم و وقت مملکت داره به جوک گفتن میگذره . دولتمردان خواب آلود . عراق میخواد برق و انرژی بگیره بجاش مواد غذایی بهمون بده .مسُولین .... به خودتون بیاین و درد مردم رو دوا کنین .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل