بازدید 30545

«پیروز حناچی» شهردار تهران شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، از میان دو گزینه نهایی، حناچی را به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب کردند.
کد خبر: ۸۵۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 13 November 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران شهردار جدید پایتخت را انتخاب کردند.

به‌ گزارش «تابناک»، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصدم شورای اسلامی شهر تهران پنجم از میان دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی، شهردار جدید را انتخاب کردند.

نظرات و برنامه های حناچی در مورد شهرداری تهران
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : 1155
افشانی می‌تواند تا ۱۵ آذر شهردار تهران باشد
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۲:۳۰

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد که افشانی می‌تواند تا ۱۵ آذر به عنوان شهردار تهران فعالیت کند.

محسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز اعضای شورای شهر با ۱۱ رای پیروز حناچی را به عنوان شهردار جدید و منتخب تهران انتخاب کرده‌اند گفت: پس از انتخاب، معرفی نامه حناچی را به همراه اسناد مربوطه برای صدور حکم به وزارت کشور ارسال کردم  و امیدوارم هرچه زودتر حکم شهردار منتخب از سوی وزارت کشور صادر شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در ادامه جلسه یک فوریت تغییر اساسنامه‌ سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری به تصویب رسید گفت: همچنین بخشودگی جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ از طریق ماده ۱۶ و ۱۷ نیز مطرح شد که برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

وی درمورد انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نیز گفت: در جلسه هم اندیشی امروز این موضوع مطرح شد اما با توجه به بررسی حقوقی حقوقدانان شورا و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که شهردار فعلی می‌تواند تا ۱۵ آذرماه در پست خود باقی بماند مگر اینکه افشانی بخواهد زودتر از صدور حکم شهردار جدید برود.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از سوی نهادهای مختلف برای انتخاب شهردار با شما تماس گرفته شده است یا نه؟ گفت: هیچ تماسی در این خصوص با بنده گرفته نشده است و همان روزی که پنج نفر کاندیدا برای تصدی پست شهرداری تهران انتخاب شدند به وزارت اطلاعات نامه زدم اما پاسخ مکتوبی به من ندادند و منتظر نظر وزیر کشور هستیم و امیدواریم حکم شهردار تایید شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آراء آخوندی از ۱۶ رأی به ۱۰ رای ریزش یافت تصریح کرد: حضور نامزدها در کمیسیون‌های تخصصی شورا حائز اهمیت است و روز گذشته دو نامزد شهرداری به کمیسیون‌ها رفته و به صورت تخصصی به سوالات اعضا پاسخ دادند و این مساله در رأی دادن اعضا موثر بوده است.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر چه اساسی شهردار تهران تا ۱۵ آذر می‌تواند در شهرداری بماند،‌ گفت: مصاحبه‌ای را از سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور دیدم که عنوان کرده بودند که تا ۱۵ آذر بازنشستگان می‌توانند در سمت‌های خود باقی بمانند و حقوقدان مجرب شورا یعنی آقای امینی نیز عنوان کرد که افشانی می‌تواند تا ۱۵ آذر در شهرداری بماند.

رزومه کاری شهردار جدید تهران
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۲:۰۰

«پیروز حناچی» شهردار تهران شد

فیلم/ لحظه رای گیری شهردار منتخب پایتخت
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : 1221
واکنش آخوندی به بی اعتمای شورای شهر به او
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۱:۰۰

عباس آخوندی در یادداشت کوتاهی درباره انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران نوشت: امروز اکثریت اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران دوست و همکار عزیزم آقای دکتر حناچی را به عنوان شهردار تهران برگزید. به ایشان تبریک می‌گویم و برای ایشان، شورای شهر و مردم تهران آرزوی موفقیت، بهروزی و سربلندی دارم.

وی نوشت: من نیز یاد گرفتم که برای تغییرات بنیادین و مبارزه با فساد نیاز به آگاهی و یکپارچگی بیشتر است. امروز آغاز یک راه است. برای ایران از پای نمی‌نشینیم. 

چه کسانی به پیروز حناچی رای دادند؟
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۰:۰۰

شنیده‌ها حکایت از آن دارد اسامی اعضای شورای شهر که به حناچی رأی دادند تا شهردار تهران شود، به شرح زیر است:

محسن هاشمی، علی اعطا، حجت نظری، افشین حبیب زاده، علیخانی، شهربانو امانی، محمدجواد حق‌شناس، ابراهیم امینی، الهام فخاری، مجید فراهانی و احمد مسجدجامعی. 

بر اساس شنیده‌ها علی اعطا بر خلاف سایر اتحاد ملتی‌ها به حناچی رای داده و رای او تعیین‌کننده بوده است.

پیروز حناچی کیست؟
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۹:۴۵

پیروز حناچی در حال حاضر معاون شهرسازی شهرداری تهران و تحصیل کرده و مدرس رشته شهرسازی است. حناچی پیش از این هم برای شهردار شدن کاندید شده ب ولی موفق نشده بود.

وی پیش از این معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بود که با روی کارآمدن افشانی در شهرداری تهران، ایرج معزی سکان دار معاونت فنی شد و حناچی به معاونت شهرسازی کوچ داده شد.

حناچی در فاصله سال های 80 تا 84 معاون معماری و شهرسازی وزارت راه بوده است. وی پیشتر با حکم رئیس جمهور به عنوان یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور منصوب شده است.

گفتنی است اکنون و پس از انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران، وزارت کشور نیز باید گزینه منتخب شورای شهر را تایید کند تا وی کار خود را رسماً آغاز کند. 

بر خلاف تصور غالب، حناچی شهردار تهران شد
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۹:۳۰

در حالی که فضای غالب در میان افکاری عمومی، نخبگان سیاسی و حتی شورای شهر تهران به نفع عباس آخوندی پیش می رفت، در یک رقابت تنگاتنگ، پیروز حناچی موفق شد اکثریت آراء را به خود اختصاص دهد و شهردار جدید تهران لقب بگیرد.

در جریان رأی گیری امروز شورای شهر، از مجموع 21 رأی اخذ شده، پیروز حناچی 11 رأی و عباس آخوندی 10 رأی به دست آوردند؛ اتفاقی که با توجه بر برتری آرای آخوندی در دور قبلی رای گیری، شاید کمتر احتمال وقوعش می‌رفت.

«پیروز حناچی» شهردار تهران شد

 

آغاز رأی گیری برای انتخاب شهردار
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۹:۱۵

همزمان با استقرار 21 عضو شورای شهر تهران در صندلی های خود و فراهم شدن امکان رأی گیری، فرایند رأی گیری برای انتخاب شهردار تهران از میان دو گزینه مطرح یعنی عباس آخوندی و پیروز حناچی آغاز شد.

رقابت آخوندی و حناچی برای شهردار شدن
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۹:۰۰

اعضای شورای شهر تهران پس از بحث و بررسی های فراوان برای روی گزینه های مطرح برای انتخاب شدن به عنوان شهردار، صبح امروز گرد هم آمده اند تا گزینه نهایی خود را انتخاب کنند؛ گزینه ای که از میان عباس آخوندی وزیر سابق وزارت راه و شهرسازی و پیروز حناچی معاون کنونی شهردار تهران انتخاب خواهد شد. 

شورای پنجم در حالی سومین شهردار پایتخت را در مدت زمان عمر دو ساله خود انتخاب می‌کند که محمد علی نجفی اولین شهردار منتخب به علت ابتلا به بیماری استعفا کرد و محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب شورای پنجم نیز مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و از شهرداری رفتنی شد.

این خبر تکمیل می‌شود...

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
حنابندان حناچی مبارک باد!
هورررررررررراااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
خوب شد این بنده خدا که متولد عـــــــــــراق است، رای نیاورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
آخوندی همون وزیر نبود که میکروفون خانم خبرنگار را پرت کرد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
آخوندی به اهدافش نرسید خخخخ
وزارت راه استعفا داد ولی شهرداری رای نیاورد خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
فقط باجـــــــــــناق ناطق نوری
از اولم گزینه شورا همین حناچی معاون آخوندی و اصلاح طلب افراطی بود
به مرگ‌ گرفتند به تب حناچی راضی بشیم
زمان معاونت آخوندی چه کارکرد که الان بکنه
تهران بیچاره
یکی مرد و یکی مردار شد ، پیروز حناچی شهردار شد!
شورای شهر هم در تاکتیک و هم در استراتژی دچار اشتباه شده ،بعید می دونم ایشان تا تابستان سال بعد دوام بیارد در این پست. شورای شهر ظا هرا از اول سال بعد باید دنبال گزینه دیگری باشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
البته نباید فراموش کرد که دوستانی!!!نهایت سعی خود را برای ناکارامدی شهرداران در دوسال گذشته بکار برده اند
همین که آخوندی شهر دارنشد کافی است خدا راذشکر که مردم میفهمند که امثال آخوندی اهل کار نیست وآدم به تمام معنی مغرور است به هرحال از خدا می خواهم که سایه تمام افراد کم کارراذاز سر مملکت. بردارد و وکسانی که مملکت را ویران کردند وکسی هم از آنها. باز خواست نکرد .....درود بر دولت بهار واحمدی نژاد صادق گرچه سخت دنبال این هستند که احمدی نژاد را هم مثل مشایی زندانی کنند ولی از همه مرد تر است
استراتژی اصلاحطلبان
انتخاب بین بد و بدتر !!!
کارمون به جایی رسیده که اخوندی شهردار نشده و ما باید خوشحالی کنیم در حالی که هیچی از شهردار منتخب نمیدونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
همین که سابقه تحصیلات مرتبط دارد و سابقه نظامی ندارد جای شکرش باقی است
( محمد علی نجفی اولین شهردار منتخب به علت ابتلا به بیماری استعفا کرد )...... بله..............!!!!!!!
دیدیم عکسهاشونو به وفورررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
بد شد که!!!!
کلی آدم پ تو وزارت راه منتظر این بودند که جناب آخوندی شهردار بشه و اونها بیان توی شهرداری تهران!!!!!!!
حالا مجبورند که همونجا بمانند!!!
وای به مسئول بی مسئولیت
دوباره شوراشهر پاشنه اشيل اصلاحات خواهد شد
از آقای آخوندی خواهش میکنم که لطفا دست به هیچ اقدام عمرانی یا مدیرتی نزنند. به اندازه کافی ضرر زدند دیگه بسه. خواهشا فقط نباشید. حداقل جلوی چشم. ممنون
خیلی بهتراز اخوندی هستش.
پس از ده ها سال یک نفر مرتبط به این حوزه شهردار شد امیدوارم به جای شهر فروشی و اقدامات نمایشی که جز سرگرم کردن امروز مردم کاری از پیش نمی برد کارهای بنیادینی در شهر اتفاق بیافتد
پاسخ ها
مریم حجتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
من رشته و شغلم شهرسازیه. اصلا تصور نکنید ما شهرسازها راه حلی داریم برای شرایطمون. می خوایم توسعه شهرها رو از طریق بافت های فرسوده پیش ببریم, درحالی که همین الآن تراکم چند برابری نسبت به شهر دارند. دنبال کاهش مهاجرت به تهران و اصفهانیم, درحالی که مهاجرت منفی داشته و یا دارند. در رویکرد نوین طرح های جامع از مشارکت دم می زنیم, درحالی که دستمون از ابتدایی ترین ابزارهای علمی خالیه و در بهترین حالت قراره در دام پوپولیسم گرفتار بشیم. آقای حناچی زمان آقای قالیباف خیلی زیاد علیه تراکم فروشی صحبت کرد, اما باید بدونید که مسئولیت قانونیش مستقیما زیر نظر دولت و خود وزارتخونه راه و شهرسازیه. کاملا قانونی می تونستند برخورد و اقدام کنن, جای این که مدام جنگ رسانه ای راه بندازند. هیچ سندی دیده اید از شکایتی که پیگیری شده باشه، یا فقط بهانه جویی دم انتخاباتی بود؟ چرا باید دبیرخانه کمیسیون ماده 5 تهران به شهرداری منتقل شده باشه, درحالی که مسئولیتش با اداره کل راه و شهرسازی استانه؟ غیر از اینه که دولت - اصلا کاری با فرد ندارم, دولت ها از زمان آقای رفسنجانی- استقلال مالی شهرداری ها رو پذیرفته اند و کمترین مسئولیتی رو حاضر نیستند قبول کنند؟ آقای حناچی اگه هیچ کار نمی تونست بکنه, دبیرخانه کمیسیون ماده پنج رو می تونست برگردونه.
چه کسی گفته است که افکار عمومی موافق آخوندی بود؟؟؟؟؟ این تغییرات هیچ سودی برای کاهش مشکلات مردم ندارد این جابجایی ها هیچ نکته مثبتی ندارد هر کسی می اید منافع عده ای را تامین می کند و به مردم چیزی نمی رسد.چون کار خراب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
دقیقا! اینها یادگرفته اند همه چیز را به نفع خودشان تعبیر و تفسیر کنند

اصلا هم مردم موافق آخوندی و باجناق ناطق نوری نبودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
آخوندی متولد نجف عراق است
امیدوارم با روی کار آمدن شخصی که تحصبلات معماری و شهرسازی دارد شهرداران مناطق نیز تحصیلکرده این رشته باشند تا انسجام و امنیت و تامین مسایل شهر به خوبی دیده و اجرا گردد
پاسخ ها
مریم حجتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
بنده به عنوان یه تحصیل کرده شهرسازی می گم, واقعا چرا فکر کرده اید ما شهرسازها با اون تصورات فانتزی غیرواقعی مون راه حلی برای شهرها داریم؟
با احترام به حق انتخاب شورای شهر اما اقای اخوندی سوابق بسیار درخشانی چه در حوزه علمی چه کاری مرتبط در طول چهل سال جمهوری اسلامی داشت سوابقی که براحتی نمی شود از ان چشم پوشی کرد
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
زپرشک
یعنی این آدم شهر تهران رو نابود می کنه ....ده سال دیگه قالیباف یه خاطره خوبه برای مردم ....همه میگن الهی نور به قبرش بباره...خخخخ
وی نوشت: من نیز یاد گرفتم که برای تغییرات بنیادین و مبارزه با فساد نیاز به آگاهی و یکپارچگی بیشتر است. امروز آغاز یک راه است. برای ایران از پای نمی‌نشینیم. !!!!
کجایند مردان بی ادعا









جای قالیباف خالیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
ایشان شهردار ملبورن شده اند!!!!
کجایند مردان بی ادعا









جای قالیباف خالیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
وسط دعوا نرخ تعيين نكنيد شهرداري تهران در زمان قاليباف بيش 85 هزار ميليارد تومان بدهي ببار آورد كجا ؟؟؟قاليباف خوب بود؟؟/
خوب است و مبارک است.
اما واقعا چرا این سایت مداران شورای شهر اینقدر غیر قابل پیش بینی اند؟!!
خوب پس خوش بحال خودش و اطرافیانش شد که انشالله از این به بعد درآمد های میلیاردی خواهند داشت.
بالاخره تصمیمی گرفتند که شهر تهران به دست انسان ناکارامدی که در مقابل کشته شدن مسافران قطار ککش هم نگزید و در بیان بسیار طلبکار بود ، نیفتد . هرچند به نظر نمی رسد آقای حناچی چندان قدر باشد ولی از بین دو انتخاب ، جلوی یک فاجعه را گرفتند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
یه حسی به من میگه مردم آذربایجان از این انتخاب خیلی خوشحال شدن !! واقعا چرا !؟
خدارو شکر که اخوندی رای نیاورد این انسان مغرور
امیدوارم ایشان ایرانی باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
آفرین کوتاه و مفید نوشتی متاسفانه امروز در کشور ما متولدین کشورهای دیگر به بخشی از مشکل تبدیل شده اند نه بخشی از راه حل!!!!!!!
انتخاب حناچی برای شهزداری تهران به مردم تهران و ایران تبریک عرض مینمایم انشااله مبارک و موفق باشد.
جالب این است که در هر معارفه ای یک طومار از رزومه کاری فرد ارایه میشود . یعنی تمام مدیران ما دارای رزومه ای مثال زدنی هستند اما اوضاع مملکت ما این است . پس میشود اینگونه برداشت کرد که افراد نمی خواهند کار کنند؟ چون رزومه آنها نشان دهنده این است که لایق هستند .
خوب شد که اون آخوندی نشد ولی به این هم امیدی نیست. زنده باد احمدی نژاد مرد خدمت بی ریا و صادقانه . هرچند دستش نمک نداره و مردم ساده ما همیشه گول تبلیغات سرمایه داران رو می خورند وتو زمین اونا رایگان بازی می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
البته فراموش نکنید که در زمان شهرداری ایشان چقدر هزینه های بدون سند در شهرداری بود
تبریک میگم که یک کارامد شهردار تهران شده است........
افــــــــــــــــــتکار عمومی همه و همه مخـــــــــــــالف آخــــــــــــــــــــوندی هستند
جادارد این شکست بزرگ رابه پدر عروس عیسی کلانتری ودامادشان محسن کلانتری پسر عیسی کلانتری وخود ایشان تسلیت عرض نماییم
کشور امنیتی
آخوندی در کنارباجناق ناطق نوری بودن دامادش محسن کلانتری فرزند عیسی کلانتری بودن ومتاسفانه همین خویشاوندسالاریها کشورراباوجود درآمد سرشار به وخامت فعلی کشانده
مهم اینه که آخوندی شهردار نشد، بقیش مهم نیست
در این قحط الرجال جای مردان عمل مثل قالیباف جدا خالیه!
امیدوارم چاره ای برای خیابانها و اتوبانهای همیشه قفل تهران کنن
ایشون هم ممکنه بعد از یک مدت به خاطر باندبازی اصلاح برخی از کنار برکنار بشه.
واقعا شگفت انگیزه که فردی مانند دکتر آخوندی کاندیدای شهرداری تهران است و فرد دیگری شهردار میشود. قطعا در بین سیاستمداران ۴۰ سال اخیر ما هیچ فردی اندازه دکتر آخونده به مباحث اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی مسلط نیست. امیدوارم که ایشان هر چه سریعتر در جای دیگر به فعالیت بپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
مباحث اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی برای اداره کلانشهر تهران کافی نیست.
تهران مدیری میخواهد که اقتضائات خاص این شهر و ابرچالشهای آن را بشناسد و بفهمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
لیبراالیسم و کم کم کاپیتالیسم
طرف هنوز نیومده بود میخواست به اسم اصلاحات یه عده ای رو بیکار کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار