بازدید 9951

بالا گرفتن دعوای شهرداری و تأمین اجتماعی، راه مردم را بست!

بامداد گذشته، مأموران شهرداری منطقه ۱۲ تهران، با مراجعه به آدرس سه شعبه سازمان تأمین اجتماعی در این منطقه، اقدام به مسدود کردن راه ورودی این ساختمان‌ها کرده اند؛ اقدامی که حکایت از یک دعوای قدیمی بین این دو مجموعه دارد و پس از مدت‌ها چالش و دعوای پنهانی به خیابان کشیده شده تا خسارات مضاعفی را به شهروندان تهرانی تحمیل کند.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 12 November 2018
بالاگرفتن دعوای شهرداری و تامین اجتماعی راه مردم را بست!بامداد گذشته، مأموران شهرداری منطقه ۱۲ تهران، با مراجعه به آدرس سه شعبه سازمان تأمین اجتماعی در این منطقه، اقدام به مسدود کردن راه ورودی این ساختمان‌ها کرده اند؛ اقدامی که حکایت از یک دعوای قدیمی بین این دو مجموعه دارد و پس از مدت‌ها چالش و دعوای پنهانی به خیابان کشیده شده تا خسارات مضاعفی را به شهروندان تهرانی تحمیل کند.

به گزارش «تابناک»؛ با قرار دادن بلوک های بتنی بزرگ روبه روی در ورودی سه شعبه از سازمان تأمین اجتماعی در ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه، ارائه خدمات توسط این شعب به شهروندان تهرانی مختل شد؛ اقدامی که گفته می‌شود، در پی مشکلات مالی این دو مجموعه در قبال یک دیگر رخ داده و تا پایان این دعوا پایان نخواهد یافت.

«فارس» در رابطه با چرایی وقوع این دعوا و اقدام مأموران شهرداری، نوشت: شهرداری تهران ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و به همین دلیل، سه شعبه ۴، ۲۳ و ۲۱ تأمین اجتماعی در شهر تهران را با گذاشتن بلوک‌های بتنی، از ارائه خدمات این شعب به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی منع کرده است.

جوهرقلی، رئیس شعبه ۲۳ سازمان تأمین اجتماعی نیز در رابطه با جزئیات این اتفاق به این رسانه گفت: هنوز از سوی شهرداری علت گذاشتن بلوک در مقابل در شعبه اعلام نشده است.

وی افزود: نیمه شب گذشته نیرو‌های شهرداری در مقابل شعبه حضور پیدا کردند و بلوک های بتنی گذاشتند.

رئیس شعبه ۲۳ تأمین اجتماعی بیان داشت: هیچ نامه‌ای از سوی شهرداری تهران به دبیرخانه ما ارسال نشده. قرار است ما برای مردم کار کنیم. تأمین اجتماعی هیچ مشکلی برای پرداخت مطالبات سازمان‌ها و ارگان‌ها ندارد.

این توضیحات در مورد چرایی و چگونگی اقدام شهرداری تهران در رابطه با سه شعبه سازمان تأمین اجتماعی ـ که از صبح امروز با مشکل ارائه خدمات به شهروندان رو به رو شدند ـ در حالی است که یک منبع آگاه در مورد این دعوا توضیحات دیگری در اختیار «تابناک»، قرار داد.

این منبع آگاه ضمن تأیید خبر مربوط به قرار دادن بلوک‌های بتنی توسط شهرداری رو به روی در ورودی شعب ۴، ۲۳ و ۲۱ سازمان تأمین اجتماعی در این باره به خبرنگار «تابناک»، گفت: تعدادی از ساختمان‌های تأمین اجتماعی بنا به دلایل فنی از جمله نداشتن پایان کار با مشکلاتی مثل نداشتن سند و نیز عدم پرداخت عوارض شهری رو به رو هستند که به همین دلیل، سازمان تأمین اجتماعی به شهرداری تهران بدهی مالی دارد.

وی افزود: مسئولان شهرداری تهران وقتی از فرایند‌های اداری امکان دریافت بدهی‌های خود را به دست نمی‌آورند، در نهایت شب گذشته تصمیم می‌گیرند با نصب بلوک‌های بتنی در برابر سه شعبه تأمین اجتماعی، این سازمان را مجبور به پرداخت بدهی کنند.

این فرد مطلع افزود: با توجه به اینکه حساب‌های مالی و بیمه‌ای قابل توجهی از شهرداری نزد سازمان تأمین اجتماعی است، مدیران سازمان نیز شهرداری را تهدید کردند در صورت عدم جبران اقدام صورت گرفته نسبت به مسدود کردن حساب‌ها و پرداخت‌های بیمه‌ای کارکنان شهرداری اقدام کنند!

وی در پایان افزود: هنوز بلوک‌ها رو به روی شعب مورد اشاره قرار دارد و تنها از جلوی در‌های ورودی به کناری کشیده شده است و احتمال تکرار اقدام شب گذشته وجود دارد.

آنچه به آن اشاره شد، حکایت از تخطی یک مجموعه از قانون و عمل به قانون توسط مجموعه دیگر است؛ وضعیتی که البته برای افکار عمومی و رسانه ها به خوبی شفاف نیست و لازم است تا نهادهای نظارتی نسبت به بررسی دقیق آن اقدام کنند.

به نظر باید ملاک دو طرف دعوا در پیگیری اقدامات گذشته و آینده با حضور مقام‌های ناظر قانون و عمل به آن باشد تا مشخص شود کدام یک از نهاد‌های مورد اشاره در این فرایند دچار تخطی از قانون شده اند؛ اقدامی ضروری که قطعاً در پی آن لازم است مجموعه خاطی نسبت به جبران خسارات‌ برآید؛ خساراتی‌ که البته تنها به پرداخت بدهی‌ها و یا جابجا کردن بلوک‌های بتنی ختم نمی‌شود و در این فرایند، باید در نظر داشت که صد‌ها و چه بسا هزاران شهروند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی به واسطه اختلال پیش آمده متضرر شده اند و لازم است حقوق آنان در این زمینه ملاحظه و جبران شود؛ اتفاقی که البته بدون ورود نهادهای مسئول و بی طرف ممکن نخواهد بود و نتیجه آن حل نشده ماندن موضوع و استمرار این دعوای دو طرفه خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
پس با این حساب تامین اجتماعی هم بخاطر طلبهای هنگفتی که از دولت دارد میتواند جلوی درب پاستور را بلوک سیمانی بگذارد و همچنین نهادهای دیگر نسبت به همدیگر.
ظاهرا این نوع بر خوردها چنان از زمان قالیباف در شهرداری نهادینه شده که از رگ و خون شهرداری به این سادگی ها خارج نمیشود خوب است قوه قضاییه افراد ی که این ماجرا را رقم زدند تحت پیگرد قرار دهد تا این رفتارها در نهادها بسط پیدا نکند.اگر نهادها و سازمانها به جای قانون سلیقه و زور بازویشان را جایگزین کنند ،سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
نه اینکه الان همه چی مرتبه
هردو سازمان مثل دست شکسته هستند که هیچ خاصیتی برای مردم ندارند !
شکماشون سیر ه
بدهکار با طلبکار فرق دارد
شهر سهر فرنگه از همه رنگه تنها آیتمی که در کشور نیست قانون است
باسلام درعوض اینکه دست دردست هم کشوررا اباد کنند هرکدام ازوزارتخانه ها نهادها سهم میخواهند
متاسفانه با توجه به سیستم معیوب اداری و عدم توجه به هزینه های گزاف نگهداری شهر وعدم حسابرسی منظم سالانه از سوی سازمان تامین اجتماعی، معمولا شهرداری ها جهت صرفه جویی و تامین هزینه های توقف ناپذیر اداره شهر مجبور به تخلف در اخذ سهم بیمه تامین اجتماعی معاملات مالی خود شده که این امر لاجرم باعث اصطکاک دو مجموعه میشود. مطمئن هستم اگر قانون گذاران و دولت تسهیلات موثر و بخشودگی جرائم بیمه ای را برای شهرداری ها پیش بینی کنند،شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود. با تکیه به 25 سال سابقه خدمت در شهرداری و شرایط اقتصادی حال حاضر کشور معتقدم توجه به این راهکار: هرچه زودتر ..بهتر
این مملکت قانون و قوه قضاییه داره اگه دیگران هم با شهداری مشکل پیدا کردند می تونند این کارو انجام بدن
دعواي دو قلدر باهم !
از تمام پولی که به سازمان تامین اجتماعی میدیم، چه به صورت کارفرما و کارگر چه در حالت خویش فرمایی و چه برای بیمه کارگران ساختمانی که ۶ برابر سال ۹۶ شده، به خود ما پرداخت کنندگان و کارگران ما نفعی نمیرسه و نخواهد رسید.
از بی تدبیری وصعیف بودن مدیریت ارشد سازمان لستفاده کردد این کار رو شهرداری زمات مهدی کرباسیان هم کرد ولی تو دهنی محکنی از مدیریت سازمان خورد تا ایت مدیریت صعیف در سازمان حا خوش کرده همینه
بنده پیمانکار شهرداری هستم از سال ۹۵ تا حالا شهرداری به ما بدهکاره هر چند وقت هم بهونشون اینه که تامین اجتماعی حسابهای شهرداری رو مسدود کرده . اقای شهردار اقای قوه قضائیه ماکه الان حدود ۳ ساله که برای شهرداری کار کردیم و پولی دریافت نکردیم باید شکایتمون رو پیش کی ببریم .
این مملکت چرا این جوریه!!!بیچاره ما مستمری بگیران تامین اجتماعی. خدایا به دادمان برس. خدایا نجاتمان بده.
شهرداری ساری در حدود 70 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکاره و متاسفانه با لابی های سیاسی پول آن را پرداخت نمی کنه ؟
یعنی پس میشود که هر کسی از هر کسی طلب داشت دست به گروگان گیری و سد معبر کند.خوب چیزی یادمان دادند.خیلی از شهردار طلب کارم
مملکت
در سطر اول خیر امده کهشهرداری پانصد میلیون به تامین اجتماعی بدهکار است اگرچنین است بچه علت جلوی ورودی رابسته است شاید جای کلمه بدهکار وبستانکار اشتباهی چاپ شده است
این شگرد بلوک گذاری شهرداری باید غیر قانونی و جرم اعلام شود . اگر مشکلی بین شهرداری و هرکدام از شهروندان یا ارگانها بوجود می آید باید مانند دیگران به دادگاه مراجعه و حکم لازم گرفته شود . در شرایط فعلی هر شخصی که به هر طریقی با شهرداری نسبتی دارد به خودش اجازه می دهد با بلوک گذاری ، به نوعی باج گیری کند . مواردی بوده که مامور شهرداری ، سرخود به شیوه های مرسوم اقدام به باج گیری و یا رشوه گیری کرده است .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر