بازدید 4795

جنگ افروزی صهیونیست‌ها در نوار غزه

کد خبر: ۸۵۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷ 12 November 2018

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته با حمله به نوار غزه و ترور شماری از فرماندهان نیروهای مقاومت، جنگ افروزی تازه ای را در این منطقه دنبال کرد.

به گزارش ایرنا، گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شب گذشته اعلام کرد که نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی با نفود به شرق خان یونس واقع در جنوب غزه، دو تن از فرماندهان گردان های قسام با نام «نورالدین محمد سلامه برکه» (37 ساله) و «محمد ماجد موسی القرا» (23ساله) را ترور کردند.

این حمله واکنش نیروهای مقاومت و درگیری آنها با نظامیان اشغالگر را در پی داشت که به هلاکت یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن نظامی دیگر انجامید.

به دنبال ترور این دو فرمانده حماس نیروهای وابسته به گردان های قسام به تعقیب صهیونیست ها پرداختند که همزمان جنگنده های رژیم صهیونیستی وارد عمل شدند و با بمباران منطقه خزاعه، شمار شهدا دست کم به 7 تن افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که در پی بمباران منطقه خان یونس در نوار غزه دست کم 6 تن شهید و هفت تن دیگر زخمی شدند.
«گردان های قدس» نیز در پی این حملات با اعلام بسیج عمومی، نیروها و یگان های میدانی خود را فراخواند و تمامی مناطق و ورودی های غزه را به کنترل درآورد.

بر اساس اعلام رسانه ها، نیروهای مقاومت دستکم 10 راکت به سوی شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی شلیک کردند.

برخی منابع نیز گزارش دادند که جنگنده های رژیم صهیونیستی و هواپیماهای شناسایی این رژیم به شکل گسترده در آسمان غزه به پرواز درآمدند و صدای انفجارهای شدید در شرق خان یونس شنیده شد.

همچنین کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به ترور نورالدین برکه از فرماندهان حماس اشاره کرد و افزود که هدف کشتن این مسئول حماس نبوده بلکه ربودنش بوده است.

این منبع صهیونیستی افزود: آنچه اینک در مرزهای غزه جریان دارد امری خطرناک بوده و ممکن است به جنگ بیانجامد.
در پی ناآرامی های غزه و شلیک چند راکت به منطقه موسوم به غلاف غزه در فلسطین اشغالی،ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک های صهیونیست نشین واقع در این منطقه خواست در محل های امن بمانند و تا اطلاع ثانوی از آنها خارج نشوند.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز سفر خود به پاریس را نیمه کاره گذاشت و برای بررسی اوضاع غزه به فلسطین اشغالی بازگشت.

بر اساس این گزارش، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ و فرماندهان بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای مشورت های امنیتی ناشی از حوادث اخیر غزه راهی مقر وزارت امنیت این رژیم در تل آویو شدند.

در پی ناآرامی های غزه همچنین گزارش هایی از تغییر مسیر پرواز هواپیماهایی که قصد ورود به فرودگاه بن گورین در فلسطین اشغالی را داشته اند، مخابره شده است.

جنایت صهیونیست ها با واکنش شدید نیروهای مقاومت روبه رو شده و کمیته های مقاومت گفته اند که رژیم اشغالگر بهای حماقت های اخیر خود را خواهد پرداخت و مقاومت فلسطین در این باره تصمیم خود را گرفته است.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در حساب توئیتری خود اقدام نیروهای مقاومت در رویارویی با جنگ افروزی صهیونیست ها را امری شجاعانه توصیف کرد.

وی گفت که مقاومت وظایف ملی و بزرگ خود را در رویارویی با کینه توزی های رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین انجام می دهد و دشمن بهای جنایات خود را خواهد پرداخت.

داود شهاب مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد که مقاومت سوپاپ اطمینان حمایت از سرزمین و ملت فلسطین به شمار می رود و اتفاقاتی که اخیرا در شرق خان یونس رخ داد بهترین گواه بر بیداری ملت در رویارویی با دشمن است.

همچنین هانی الثوابته عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز گفت که رژیم اشغالگر بر دامن زدن به تنش نظامی اصرار دارد و جنایتی که روز یکشنبه مرتکب شد، نشان می دهد که اسرائیل این جنایت را با هدف جنگ افروزی برنامه ریزی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار