بازدید 21134
خبرنگار گاردین رسماً تایید کرد و تحت حفاظت پلیس قرار گرفت؛

جمال خاشقجی افشاگر تأمین مالی 250 میلیون دلاری ایران اینترنشنال توسط محمد بن سلمان

به نظر می‌رسد، این تأیید منبع خبر پس از آن رخ داده باشد که کمالی دهقان با تهدیدهایی روبه رو شده، چون منابع خبری «تابناک» تأیید کردند او اکنون تحت حفاظت پلیس در جای امنی نگهداری می‌شود و صرفاً برخی بستگان درجه یک او، از خانه امن محل نگهداری‌اش اطلاع دارند. تأیید علنی ارتباط او با جمال خاشقچی هزینه عملیات ترور او توسط عربستان را افزایش داده است
کد خبر: ۸۵۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 09 November 2018

پس از افشای ارتباط جمال خاشقجی با سعید کمالی دهقان، خبرنگار ایرانی گاردین و تأیید انتشار بخشی از اطلاعات شبکه رسانه‌ای عربستان بر اساس اعلام خاشقجی به او، این خبرنگار تحت حفاظت پلیس قرار گرفته و در مکانی امن نگهداری می‌شود؛ اتفاقاتی که گمان می‌رود پس از احساس تهدید این خبرنگار رقم خورده باشد و نشان می‌دهد عربستان به دنبال حذف هر منبع خبری است که خاشقجی اطلاعات حساس عربستان را به او منتقل کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ گاردین دهم مهر در گزارشی تکان دهنده، خبر داد یک منبع که با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان مرتبط است به گاردین گفته، بودجه این رسانه رقمی نزدیک به 250 میلیون دلار (192 میلیون پوند) است و از دیوان سلطنتی سعودی تأمین می‌شود. بر اساس گاردین، حقوق کارکنان «ایران اینترنشنال / Iran International» بسیار سخاوتمندانه است و به یکی از کارکنان آن دو برابر دستمزدی پرداخت می‌شود که رسانه‌های رقیب پیشنهاد کرده‌اند.

جمال خاشقچی افشاگر تامین مالی 250 میلیون دلاری بن سلمان به ایران اینترنشنال

سعید کمالی دهقان (سمت راست) قبلاً جایزه خبرنگار سال بریتانیا را برده است

گاردین در ادامه در گزارش‌های دیگری درباره توسعه شبکه رسانه‌ای عربستان، افشاگری و برخی عناصر اصلی این شبکه را نیز معرفی کرد که از نزدیکان محمد بن سلمان بودند؛ گزارش‌هایی که امضای همه آنها به سعید کمالی دهقان خبرنگار ایران این روزنامه بریتانیایی متعلق است. پس از انتشار این گزارش‌ها، گاردین با تهدید حقوقی مواجه شد اما خبرنگار گاردین تأکید کرد که از منابع قابل اتکایی این خبر را دریافت و از گزارش‌های خود دفاع کرد. حملات در فضای مجازی از سوی اشخاصی صورت پذیرفته بود که مشخص شد، همکاری نزدیک به ایران اینترنشنال دارند.

در روزهای اخیر، ارتباط کمالی دهقان با جمال خاشقجی چهره امنیتی سابق و روزنامه نگار سال‌های اخیر درز کرده بود و برخی در توییتر از او درباره اینکه آیا منابع خبرهایش جمال خاشقجی بوده، پرسیدند که او تأکید کرده بود قصد ندارد در این مرحله منابع خبری‌اش را افشا کند.

جمال خاشقجی بنابر اعلام مقامات ارشد کشور ترکیه به محض حضور در کنسولگری عربستان در ترکیه خفه و سپس تکه تکه شده اما هنوز جسدی از او یافت نشده است. مقامات ترکیه این گمانه زنی را مطرح کردند که با توجه به نیافتن هیچ بخشی از جسد او، احتمال حل کردن جسد خاشقجی در اسید وجود دارد!

جمال خاشقچی افشاگر تامین مالی 250 میلیون دلاری بن سلمان به ایران اینترنشنال

به گفته مقامات ترکیه، جمال خاشقجی به طرز فجیعی کشته و تکه تکه شده است

بامداد امروز سعید کمالی دهقان در گزارشی که در گاردین منتشر کرد، تأیید نمود که جمال خاشقجی 26 سپتامبر در تماس با او، جزئیات عملیات رسانه‌ای عربستان را افشا و این خبرنگار با تکیه بر خاشقجی این گزارش را منتشر کرده است. به نظر می‌رسد، این تأیید منبع خبر پس از آن رخ داده باشد که کمالی دهقان با تهدیدهایی مواجه شده، چون منابع خبری «تابناک» تأیید کردند او اکنون تحت حفاظت پلیس در جای امنی نگهداری می‌شود و صرفاً برخی بستگان درجه یک او، از خانه امن محل نگهداری‌اش اطلاع دارند.

احتمالاً خاشقجی با توجه به مشی نسبتاً مستقل تر گاردین در مقایسه با برخی دیگر از رسانه‌های بریتانیا و همچنین هویت ایرانی کمالی دهقان که احتمال فروش اطلاعات و هویت منبع آن را به عربستان به شدت کاهش می‌داده، این اطلاعات را در اختیار سعید کمالی دهقان قرار داده و نخستین بخش از اطلاعاتی که خاشقجی به این خبرنگار گاردین داده نیز به جای فروخته شدن، در گاردین منتشر شد که نشان داد خاشقجی اشتباه نکرده بوده است.

اطلاعات منتشره توسط کمالی دهقان، این نگرانی را برای عربستان در پی داشته که ممکن است جمال خاشقجی، اطلاعات حساس دیگری را نیز به این خبرنگار داده باشد و به همین دلیل این خبرنگار یک تهدید بالقوه برای عربستان سعودی محسوب می‌شود. از این منظر تأیید علنی ارتباط او با جمال خاشقجی هزینه عملیات ترور او توسط عربستان را افزایش داده و با توجه به آنکه ترور خاشقجی به یک بحران تبدیل شده، عربستان با افشاگری کمالی دهقان احتمالاً سراغ او نخواهد رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۱
ایشون از همکلاسی های ما در دانشگاه علم و صنعت بود ( اوایل دهه هشتاد) ...انصافا اون موقع هم کله اش بوی قورمه سبزی میداد.... کلا برای مهندسی ساخته نشده بود... تو این وادی هم که وارد شده خوب داره جلو میره... گر چه فکر میکنم به صورت دو جانبه کار میکنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
ایشون از فارس رفتن گاردین! فک کنم یک جانبه است
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
شما هم مراقب باش عربستان با اره برقی نیاد سراغت
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
نکته جالب اینجاست که تمام این اسناد هم شفاهی هست
چه میکنه عربستان...
احیانا میتونین لینکی از اون گزارش گاردین ارایه بفرمایین !!!!!!!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
این قدر ما ایرانی ها تنبل هستیم توقع هم داریم بشویم ژاپن اسلامی!!
مهدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
لینک خبر نمی خواد که برو توی سایت گاردین و اسم ایشون رو سرچ کن، مقاله اش میاد
من نمی فهمم آنهایی که وطنفروشی می کنند, چگونه آسوده می خوابند. یعنی این پول کثیف اینقدر ارزش دارد که اینها حاضر می شوند به میهن خود خیانت کنند؟ من انتقادات زیادی به مسولین کنونی دارم اما پای حفظ ایران عزیز که در میان باشد از همین دولت هم حمایت می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
سر نوه پیغمبر خدا را برای پول بریدند بعد شما می گویید وطن فروشی نکنند؟!
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
هر شخصی یک قیمتی داره، مثلا اگه به من 10000000 میلیارد دلار بدهند شاید یک کار هایی بکنم هاهاهاها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
تو هم ی جور دیگه داری اشتباه می کنی
خاشقچی ار پی چی زن طالبان..... ای قدر بزرگش نکنید. لطفا از افغانها تحقیق کنید
کشور عزیزم ایران! خداوند پشت و پناه تو باد
عجیبه چه جوری آدم دلش میاد وطن فروشی کنه اونهم برای کی؟برای سعودی ها-
ملک سلمان یک خونخوار مثل صدام هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
دقیقا و خیلی جای تاسف داره.
اونقدري كه شماها براي ايران اينترنشنال تبليغ كرديد خودش عمرا نتونست...
وطن فروشي تا كي ؟
سعودی ها سال 88 هم هزینه های زیادی کردند
امیدوارم این خبرنگار عزیز در سلامتی و ازادی به حرفه خودش بپردازه!
این ایران انتر نشنال چی هست؟
این روزا بیشتر از" ایران " حرفشو میزنید!!
بعضی ها که ادعای ایران دوستی میکنند و ادعای داشتن ژن رضاشاه و خلق و خوی او در خود میکنند، میروند در تلویزیون وابسته به عربستان سعودی و بن سلمان علیه حکومت ایران صحبت میکنند. شما اگر واقعا ادعای مردم دوستی و عرضه تان میشود چرا میروید با دشمن مردم ایران هم کاسه و دم خور میشوید؟ بی دلیل نیست که میگویند این خاندان قابل اعتماد نیستند و اهداف شخصی را دنبال میکنند.
جالب تابناک از خاشخچی وازادی دم میزنه ولی حتی تحمل نظرات مردم نداشت منفی ومثبت کامنتها رو حذف کرده تو دیگه از ازادی وابراز عقیده صحبت نکن که اصلا به گروه خونیت نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
برو خدا رو شکر کن. آزادی از این بیشتر. هویتت رو ثبت نمی کنی بعد هر نظری رو بخوای می فرستی.
مقاله خیلی بد ترجمه شده بود
" منابع خبری تابناک " !!!!!زرششششششک...!!!
باز اخبار خاشقچی شروع شد!!!!
تو این شلوغ بازی ها یادتون نره مسپله هیچ وقت خاشقچی نبوده و نیست
مسپله تنبیه کردن ام بی اس است
وقتی عربستان برا کانادا شا خ و شونه کشید ٬ یک حلقه نیابتا از سوی ملکه ! مشغول شدند تا عربستان را متوجه کنند خط قرمز کجاست!
خبر نگار مبر نگار سیخی چنده!
نویسنده محترم اگر در ایران آزادی بیان و مطبوعات وجود داشت آقای بن سلمان هم مجبور نمیشد 250 میلیون دلار به یک عده ایرانی بیسواد برای راه اندازی یک کانال اینترنتی بدهد. بنظر شما بهتر نیست به ریشه مشکلات بپردازیم؟
باز شروع شد خاشقجی خاشقجی خاشقجی ...........................
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر