بازدید 4892
۷
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

روند دو سویه در بازار سرمایه تهران/ شاخص کل بورس و فرابورس عقب نشینی کردند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۷، با کاهش ۵۳۰ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به رقم ۱۸۲ هزار و ۹۱۸ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته، شاهد رشد ۸۱ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد نماگر کل بورس بودیم.  
کد خبر: ۸۴۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 04 November 2018

روند دو سویه در بازار سرمایه تهران/ شاخص کل بورس و فرابورس عقب نشینی کردندشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۷، با کاهش ۵۳۰ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به رقم ۱۸۲ هزار و ۹۱۸ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته، شاهد رشد ۸۱ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد نماگر کل بورس بودیم.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، بر خلاف روز قبل شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۴ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۲۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۲۵ واحدی معادل ۰.۸۰ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۹۰۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۵ واحدی معادل ۰.۸۰ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۶۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۹۰۱ واحد کاهش معادل ۰.۴۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۲ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۴۹ واحد کاهش معادل ۰.۳۳ درصد به رقم ۱۳۵ هزار و ۸۰۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۷۱ واحد کاهش معادل ۰.۲۱ درصد همراه بود و عدد ۳۵۹ هزار و ۳۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۳۰ داشت و در سطح ۱۸۴ هزار ۴۲۸ واحد قرار گرفت.

روند دو سویه در بازار سرمایه تهران/ شاخص کل بورس و فرابورس عقب نشینی کردند

بازار سرمایه امروز شاهد روندی دو سویه بود. در بخش اول تشدید تقاضا از سوی سهامداران بورس، شاخص کل را تا رشد حدود هزار واحد پیش برد، اما در نیمه دوم این فشار عرضه بود که در نهایت منجر به افت شاخص کل و رسیدن به سطح ۱۸۲ هزار و ۹۱۸ واحد شد.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۹ هزار و ۴ نوبت معامله و به ارزش ۶۰۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۴۲ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۳۸ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان و نماد خساپا متعلق به سایپا با ۳۶ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۳۴ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۳ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۳۲ واحد، نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۳۱ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران و همچنین نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۳۰ واحد کاهش، بیشترین نقش منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۴ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸۱ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۵۲ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۵۰ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۸ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۲۶ واحد، نماد شفن متعلق به پتروشیمی فناوران با ۲۴ واحد و نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۲۲ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص همانند روز قبل با افت ۲۳ واحدی به رقم ۱۹۸۴ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۸۹۲ میلیون و ۳۲۱ هزار برگه بهادار در قالب ۱۱۱ هزار و ۱۲۸ نوبت معامله و به ارزش ۴۷۵ میلیارد و ۱۰۹ میلیون تومان داد و ستد کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بیچاره افرادی که با چراغ سبز دولت پولشون رو ریختن تو بورس.
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
بیچاره ترین بدبختها که سرمایشان به باد رفت.
کوره پول سوزی هست این بورس ایران.
بنويسيد كه در ساعت 10:45 چه اتفاقي افتاد كه سراشيبي شروع شد
ازاین به بعددیگه فقط ریزش ودرجازدنه درست مثل سال ۹۲
درحالیکه بازارهای ارزوطلا بیش از۳۰۰ درصدوبازارمسکن بیش از۱۰۰ درصد رشدکردند وبازارمسکن همچنان بتدریج درحال رشداست بورس بعداز۴-۵ سال درجازدن فقط ۸۰ درصدرشد کرد که انهم درحال ریزش است
افتاب لب بومه
بورس کارش تمومه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر