بازدید 7314

توضیحات کدخدایی درباره سرنوشت لایحه CFT

سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی درباره سرنوشت بررسی لایحه CFT مطرح کرده است.
کد خبر: ۸۴۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 04 November 2018

سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی درباره سرنوشت بررسی لایحه CFT مطرح کرده است.

به گزارش تسنیم عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره "CFT" و نظر شورای نگهبان در این مورد، گفت: شورای نگهبان در جلسات متعدد کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) را مورد بررسی قرار داد که بر این اساس، ایراداتی از جهت مغایرت با موازین شرع مقدس و قانون اساسی و همچنین ابهاماتی وجود داشت که این موارد را در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نتیجه بررسی "CFT" و ادامه کار چگونه خواهد بود، افزود: ادامه کار منوط به نظر مجلس شورای اسلامی است، باید ببینیم که مجلس انشاءالله چه اقدامی خواهد کرد، مجلس ایرادات را بررسی و اعلام‌نظر کند و مجدداً شورای نگهبان هم اعلام‌نظر خواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دور جدید تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا چه میزان می‌تواند تأثیرگذار باشد؟ تصریح کرد: در طول 40 سال گذشته تحریم، حمله نظامی و حتی اغتشاشات داخلی را تجربه کردیم، طبعاً خوی استکباری آمریکا اجازه نمی‌دهد کاری غیر از این انجام دهد، اما اگر با وحدت و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، تحریم‌ها هیچ‌گونه تأثیری نخواهد داشت و از این مرحله نیز عبور می‌کنیم.

کدخدایی افزود: تحریم‌های آمریکا برخلاف تعهدات بین‌المللی و برخلاف موافقت‌نامه‌هایی است که پای آن را امضا کرده‌اند که بر این اساس، آبروی آمریکا از بین رفته است.

وی، همچنین خطاب به نسل امروز و دانش‌آموزان با بیان اینکه باید به منابع و توان داخلی تکیه کنیم، تأکید کرد: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان با بیان اینکه مردم خوب ما در راه مبارزه با ظلم، ستم و جنایت، همیشه پیشگام هستند، گفت: مردم عزیزمان از آغاز مبارزات انقلاب اسلامی تاکنون در همه‌ صحنه‌ها حضور مؤثر داشته‌اند و حضورشان در همه‌ صحنه‌ها را همچنان حفظ کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز هم حضور پرشور مردم خوب‌مان، به‌خصوص دختران و پسران جوان در راهپیمایی 13 آبان، بنده را تحت تأثیر قرار داد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان با بیان اینکه طبیعتاً از مردم خوب مسلمان ما همین انتظار می‌رود که هرجا لازم باشد برای حفظ منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: مردم ما امروز نشان دادند در صحنه‌های دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاضر هستند و تحریم و تهدید هیچ‌گاه نمی‌تواند مردم ما را به زانو دربیاورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان