بازدید 4324

ظریف: جامعه جهانی مقابل تحریم آمریکا ایستاده

محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که جامعه جهانی مقابل تحریم آمریکا ایستاده است به طوری که همسایگان و کشور‌های اروپایی در برابر اقدام یکجانبه واشنگتن خوب مقاومت کرده اند.
کد خبر: ۸۴۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 30 October 2018
محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که جامعه جهانی مقابل تحریم آمریکا ایستاده است به طوری که همسایگان و کشور‌های اروپایی در برابر اقدام یکجانبه واشنگتن خوب مقاومت کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ظریف در حاشیه نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در استانبول، در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: آمریکایی‌ها با تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران به هدف پیش بینی شده خود نرسیدند.
وی بیان کرد: امروز جامعه جهانی با یک انتخاب مواجه است که مرتبط با برجام و ایران نیست و این انتخاب هم انتخاب حمایت از یک روش قانونی در برابر روشی غیرقانونی و زورگویانه است.
وزیر امور خارجه ایران تصمیم آمریکا در تحریم ایران را اقدامی برخلاف قوانین و عرف بین الملل عنوان کرد و گفت:: متاسفانه این کشور قانون شکن می‌خواهد، کشور‌هایی را که پایبند قانون هستند، مجازات کند.
وی این روش را دارای تبعات عظیمی بر نظم جهانی عنوان کرد.
ظریف در ادامه با تقدیر از مواضع رجب طیب اردوغان و مولود چاووش اوغلو رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ترکیه ازایران دربرابر تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا ادامه داد: برخی شرکت‌های بخش خصوصی ممکن است که در روش کار خود با ایران تغییراتی دهند، ولی کشور‌هایی مثل ترکیه اجازه نمی‌دهند که روابط شان با ایران به خاطر خواسته یک کشور دیگر خدشه دار شود.
وی ادامه داد: هر دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان از مواضع ایران در خصوص تحریم‌ها حمایت و تاکید کردند که همکاری‌های خود با ایران را ادامه خواهند داد.
وزیر خارجه ایران اضافه کرد: در این نشست همچنین مذاکره درباره ترانزیت، انرژی، گردشگری و همکاری‌های دانش بنیان انجام شد و امیدواریم این روابط همچنان ادامه داشته باشد.
وزیر امور خارجه ایران همچنین نشست امروز را بسیار خوب و مفید خواند وگفت: در این نشست تصمیم گرفته شد که دور بعدی گردهمایی سه وزیرخارجه در ایران برگزار شود و همین طور تصمیم گرفتیم که در مورد حوزه‌های مختلفی که در بیانیه آمده، همکاری کنیم.
ششمین نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه با حضور محمد جواد ظریف، المار محمدیاراوف و مولود چاووش اوغلو روز سه شنبه در کاخ دولما باغچه شهر استانبول ترکیه برگزار شد.
در این نشست، طیف وسیعی ازموضوعات و همکاری‌های ممکن درزمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله ترانزیت، حمل و نقل، انرژی، گمرک و دیگر مسائل مورد علاقه طرفین در حوزه‌های فنی، تجاری و همچنین موضوعات مرتبط با همکاری‌های سیاسی و منطقه‌ای به ویژه راه‌های کمک به صلح و ثبات هر چه بیشتر در منطقه، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته وارد استانبول شد، دیروز در آیین افتتاح فرودگاه سوم استانبول شرکت کرد.
وی علاوه بر شرکت در نشست سه جانبه امروز، با وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز دیدار‌های دو جانبه داشت.
پنجمین نشست سه جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان ۲۹ آذرماه سال گذشته در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.
قرار است هفتمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان سال آینده به میزبانی ایران برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر