بازدید 7329

گرفتگی پا در هفته نوزدهم بارداری

کد خبر: ۸۴۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 29 October 2018

گرفتگی عضلات پا در هفته نوزدهم بارداری معمولا روی ران و ساق پا اثر میگذارد و میتواند از چند ثانیه تا 10 دقیقه طول بکشد و بیشتر شبها و در طول خواب رخ میدهد.

دلیل گرفتگی پا در هفته نوزدهم بارداری

متخصصان معتقدند در دوران بارداری بدن تغییرات زیادی میکند که میتواند منجر به گرفتگی پاها شود. اگر بدن دچار کمبود مواد مغذی و نمک در جریان خون شود ممکن است در معرض گرفتگی پا قرار گیرد. زمانی که خانم باردار دچار کم خونی میشود، جنین از مواد مغذی موجود در خون مادر تغذیه میکند و همین موجب گرفتگی پا در اثر جراین خون ناکافی شود.

براساس پژوهش‌های انجام شده زنان باردار در طول سه ماهه دوم گرفتگی پاها را بیشتر تجربه میکنند زیرا اندازه و وزن جنین به عضلات فشار آورده و رحم نیز رگها را تحت فشار قرار میدهد و ممکن است خونرسانی به پاها مختل شود.

راه های کاهش گرفتگی پا در هفته نوزدهم

پیشنهاد متخصصان به زنان بارداری که در هفته نوزدهم بارداری هستند این است که مصرف مکمل ها را جدی بگیرند تا جنین مواد مغذی کافی را دریافت کند. این کار از کم خونی و گرفتگی عضلات پا می‌کاهد. همچنین ورزش روزانه به بهبود گردش خون کمک میکند. علاوه بر این داشتن حمام گرم قبل از خواب به باز کردن رگهای خونی و بهبود گردش خون پاها کمک موثری میکند. قرار دادن یک بالش کوچک زیر پاها هنگام خواب می‌تواند موجب کاهش گرفتگی پاها شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی