بازدید 2438

هفته هجدهم بارداری مراقب پوستتان باشید!

کد خبر: ۸۴۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 28 October 2018

محققان میگویند مشکلات پوستی در هفته هجدهم بارداری میتواند بسیاری از زنان باردار را دچار مشکل کند به طوری که اعتماد به نفسشان کاهش پیدا کند. در بارداری هر تغییر هورمونی یا تغذیه ای میتواند بر بارداری تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

مصرف رتینوئید در بارداری

در هفته هجدهم بارداری ممکن است با مشاهده مشکلات پوستی، زنان باردار به صورت خودسرانه تصمیم به مصرف محصولات بهداشتی بگیرند اما پژوهشگران توصیه میکنند حتما به برچسب مواد به کار رفته در این محصولات دقت کرده و از مصرف موادی مانند رتینوئید به شدت خودداری شود. رتینوئید در اغلب کرمهای صورت، لوسیونهای بدن و مرطوب کننده‌ها وجود دارد و اغلب ایمن بوده و فواید بسیاری برای پوست دارد اما براساس برخی مطالعات در دوران بارداری سطوح بالای رتینوئید که حاوی ویتامین A است میتواند برای جنین خطرناک باشد. از دیگر مواد به کار رفته در محصولات بهداشتی سالسیلیک اسید است که در تمیزکننده‌ها وجود دارد و توصیه میشود در دوران بارداری به هیچ عنوان استفاده نشود.

مواد ایمن بهداشتی در بارداری

محققان پیشنهاد می‌کنند از هفته هجدهم بارداری به جای مواد شیمیایی از محصولات حاوی سویا استفاده شود هرچند اگر فردی پوست تیره داشته باشد پیش از استفاده باید با پزشک مشورت کند. استفاده از محصولاتی که برای رفع آکنه استفاده می‌شود در صورتی که فاقد اسید سالسیلیک باشد و همچنین محصولات ریزش مو و کرم‌های ضدآفتاب را میتوان در دوران بارداری استفاده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار