بازدید 10706
فوتبال اروپا منتظرنخستین تقابل بارسا و رئال بدون مسی و رونالدو

همه چیز درباره ال کلاسیکوی امشب در بارسلون

اختلاف امتیاز رئال با بارسلونا در لالیگا تنها ۴ امتیاز است و اگر رئال مادرید بتواند در ال کلاسیکو پیروز شود خود را یک قدمی رقیب دیرینه می رساند. رئال در شرایطی به این دیدار می رسد که تقریبا همه بازیکنان خود را در اختیار دارد
کد خبر: ۸۴۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 28 October 2018

اولین ال کلاسیکوی این فصل لالیگا یکشنبه در بندر بارسلون برگزار خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، بارسلونا و رئال مادرید در شرایطی در هفته دهم لالیگا در نوکمپ به مصاف هم می روند که آبی اناری ها با یک بازی کمتر نسبت به اتلتیکوی صدرنشین در رده دوم قرار دارند و سفیدپوشان مادریدی هم در رده هشتم قرار گرفته اند. در ادامه وضعیت دو تیم در آستانه این بازی سرنوشت ساز و ترکیب احتمالی دو تیم بررسی می شود:

بارسلونا به دنبال ضربه مهلک

بارسلونا که در ابتدای هفته دهم در صدر جدول لالیگا قرار داشت، با پیروزی اتلتیکو در بازی این هفته اش حالا با یک امتیاز کمتر در رده دوم قرار گرفته و برای بازگشت به صدر می خواهد که هر ۳ امتیاز بازی با رئال را بگیرد. هر چند یک تساوی هم برای صدرنشین شدن آبی اناری ها با توجه به تفاضل گل کافی خواهد بود. با این حال، بارسایی ها می خواهند در خانه پیروز شود تا هم ۳ امتیاز حساس این بازی را بگیرند و هم ضربه دیگری برای کامل کردن بحران در رئال مادرید به این تیم وارد کنند.

همه چیز درباره ال کلاسیکوی امشب در بارسلون

محرومان و مصدومان بارسلونا

مهمترین مصدوم بارسلونا که البته مهمترین غایب ال کلاسیکو هم به شمار می آید، لیونل مسی است. ستاره آرژانتینی بلوگرانا به دلیل مصدومیت دست چند هفته ای قادر به همراهی آبی اناری ها نخواهد بود و بعد از سال ها در ال کلاسیکو حضور نخواهد داشت. در بازی برابر اینترمیلان مسی از روی سکوها شاهد پیروزی ۲-۰ تیمش بود تا مشخص شود که آبی اناری ها بدون این ستاره هم می توانند به کار خود ادامه دهند.

علاوه بر مسی، بارسلونا برای این دیدار توماس فرمایلن و ساموئل اومتیتی دو مدافع وسط تیمش را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. بارسایی ها محرومی برای ال کلاسیکو ندارند.

ترکیب احتمالی تیم والورده

به نظر می رسد که والورده به همان بازیکنانی برای ال کلاسیکو بازی دهد که در برابر اینتر هم به میدان رفتند و نمایش قابل قبولی ارائه دادند.با مصدومیت اومتیتی و فرمایلن، جرارد پیکه و کلمنت لنگلت به طور قطع زوج مرکز خط دفاعی بارسلونا را تشکیل خواهند داد و در کناره ها هم جوردی آلبا و سرخیو روبرتو ایفای نقش خواهند کرد.

در خط میانی در حال حاضر بهترین گزینه های در دسترس والورده سرخیو بوستکس، ایوان راکیتیچ و آرتور هستند و احتمالا این مثلث در ال کلاسیکو هم مانند بازی با اینتر به بازی خواهند رفت. آرتورو ویدال هم احتمالا همچنان به عنوان یک بازیکن نیمکت نشین شاید در دقایق پایانی ال کلاسیکو فرصت بازی پیدا کند.

در خط حمله خبر بد برای عثمان دمبله و مالکوم این است که به نظر می رسد جانشین مسی غایب پیدا شده و این جانشین رافینیا آلکانترا است. رافینیا در بازی برابر اینتر گل اول تیمش را به ثمر رساند و در یکی از معدود بازی هایی که در ترکیب اصلی بارسلونا قرار گرفته بود توانست نمایش رضایت بخشی داشته باشد. در شرایطی که رافینیا احتمالا در سمت راست خط حمله قرار خواهد گرفت و در سمت چپ هم کوتینیو در ترکیب بارسلونا خاهد بود، این دو بازیکن به عنوان مهره هایی خلاق وظیفه کمک به مهاجم اصلی تیم یعنی لوئیز سوارز برای گل زنی را دارند. سوارز هم در بازی برابر اینتر نمایش بسیار خوبی داشت که نوید بازگشت به اوج این مهاجم اروگوئه ای را می دهد.

البته یک احتمال بعیدتر هم وجود دارد و آن اینکه والورده به جای سیستم ۳-۳-۴ از سیستم ۲-۴-۴ در برابر رئال استفاده کند. در چنین سیستمی رافینیا دوباره به نیمکت ذخیره ها بازمی گردد، نلسون سمدو در جناح راست خط دفاعی به کار گرفته می شود و سرجی روبرتو هم یک خط جلوتر می آید تا به عنوان هافبک راست عمل کند.

رئال مادرید و رویای پیروزی در نوکمپ

رئال مادرید این روزها با یولین لوپتگی وضعیت خوبی ندارد. آنها در رتبه های پایین جدول قرار دارند و نمایش های ضعیف این تیم باعث شده که حتی این شایعه هم شکل بگیرد که در صورت شکست در ال کلاسیکو، لوپتگی اخراج می شود.البته اختلاف امتیاز رئال با بارسلونا در لالیگا تنها ۴ امتیاز است و اگر رئال مادرید بتواند در ال کلاسیکو پیروز شود خود را یک قدمی رقیب دیرینه می رساند. رئال در شرایطی به این دیدار می رسد که تقریبا همه بازیکنان خود را در اختیار دارد و امیدوار است که با پیروزی در خانه بارسلونا با شرایط بحرانی فعلی خداحافظی کند.

مصدومان و محروم رئال

خبر خوب برای لوپتگی در آستانه ال کلاسیکو این است که مارسلو توانسته آمادگی خود را به دست آورد و در نوکمپ در ترکیب سفیدپوشان قرار خواهد گرفت. مارسلو نمایش های بسیار خوبی در هفته های اخیر داشته و در واقع آقای گل فعلی رئال مادرید هم به شمار می رود که نبودش ضربه سختی به رئالی ها می زد اما در آستانه ال کلاسیکو توانست تست های پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

خبر بد برای رئالی ها اما غیبت کارواخال است که دلیل مصدومیت از ناحیه پا نمی تواند در برابر بارسا تیمش را همراهی کند. در شرایطی که به نظر می رسد که وینیسیوس جونیور به دلیل محرومیت ال کلاسیکو را از دست دهد اما کمیته استیناف فوتبال اسپانیا کارت زرد دومی که او در بازی رئال بی برابر سلتای بی گرفته بود را بخشید تا این بازیکن برزیل این فرصت را داشته باشد که اولین ال کلاسیکوی خود را تجربه کند.

ترکیب احتمال رئال

در شرایطی که دنی کارواخال تنها غایب مهم ترکیب اصلی رئال مادرید به شمار می رود، لوپتگی احتمالا از همان ترکیب بازی برابر ویکتوریا پلزن  در لیگ قهرمانان که با پیروزی سفیدپوشان همراه بود، استفاده خواهد کرد.

در بازی هفته قبل سرمربی رئال از لوکاس واسکز در سمت راست استفاده کرد تا توانایی های این بازیکن در عرض دادن به بازی رئال و افزودن به قدرت خط حمله این تیم را بیازماید. با این وجود، بعید است که در بازی برابر ال کلاسیکو و در شرایطی که ناچو جای کارواخال را در سمت راست خط دفاعی خواهد گرفت و واران در کنار سرخیو راموس در مرکز خط دفاعی خواهد بود، فرصتی برای بازی به واسکز برسد.

در خط میانی قدرتمندترین مثلث رئال یعنی تونی کروس، لوکا مودریچ و کاسمیرو حضور خواهند داشت. در بازی برابر ویکتوریا کریم بنزما بعد از هشت بازی بدون گل توانست دوباره پایش به گل زنی باز شود و لوپتگی امیدوار است که در برابر بارسلونا هم این مهاجم فرانسوی به روند گلزنی اش ادامه دهد. در کنار او احتمالا ایسکو و گرث بیل حاضر خواهند بود تا خط حمله رئال مادرید را تکمیل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار