بازدید 16548

سونوگرافی هفته شانزدهم بارداری و بررسی اختلال قلبی

کد خبر: ۸۴۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 22 October 2018

متخصصان معتقدند سونوگرافی هفته شانزدهم بارداری این ابزار کاملا تشخیصی برای بررسی قلب جنین به منظور اطمینان از سلامت آن است. بررسی ضربان قلب جنین نیز از جمله کارهایی است که میتوان با این ابزار تشخیصی از آن اطلاع یافت. باید توجه داشت که در هفته شانزدهم بارداری بررسی جنین در رحم از طریق استفاده از امواج اولتراسونیک عمدتا نیازهای تشخیصی را تامین میکند.

بررسی اختلال قلبی جنین با سونوگرافی

محققان میگویند سونوگرافی در هفته شانزدهم بارداری کمک میکند تا اگر نقص قلبی در جنین وجود داشت، آن را خیلی زود تشخیص دهند. اختلال قلبی یکی از شایعترین نگرانیهاست که با انجام سونوگرافی میتوان از آن مطمئن شد. در صورتی که جنین دچار اختلال قلبی باشد باید هرچه سریعتر درمان مخصوص آغاز شود. سونوگرافی، آناتومی اولیه جنین را در طول سه ماهه دوم مشخص میکند تا از این طریق بتوان به نقایصی که ممکن است جنین به آن مبتلا باشد، پی برد.

هفته شانزدهم بارداری و شنیدن صدای مادر توسط جنین

در هفته 16 بارداری استخوان‌های کوچک در گوش‌های جنین سرجایشان قرار گرفته‌اند به همین دلیل وقتی مادر حرف می‌زند به احتمال زیاد جنین صدای او را می‌شنود. تحقیقات نشان داده است بچه‌هایی که در رحم مادرشان ترانه‌ای می‌شنوند همان ترانه اگر بعد از تولد برایشان پخش شود آن را می‌شناسند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار