بازدید 32317
هشدار نیویورک تایمز به مقامات آمریکایی؛

محمد بن سلمان برای انحراف افکار عمومی به دنبال جنگ با ایران است!

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» که از همان ابتدا ماجرای خاشقچی را گسترده پوشش داده بود، در یادداشتی به قلم نیکلاس کریستف، بیایه دولت سعودی را توهین آمیز خواند و در ادامه نوشت: ممکن است محمدبن سلمان بخواهد برای انحراف افکار عمومی، ریسک های بسیاری کند.
کد خبر: ۸۴۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸ 20 October 2018

پس از آنکه دربار سعودی در یک بیانیه رسمی ـ اما پر از تردید ـ به کشتن جمال خاشقچی در کنسولگری خود در استانبول اعتراف کرد، واکنش های زیادی از سوی کشورها، رسانه ها، مقامات سیاسی و نهادهای بین المللی را دیده ایم.

در همین زمینه، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» که از همان ابتدا ماجرای خاشقچی را گسترده پوشش داده بود، در یادداشتی به قلم نیکلاس کریستف، بیایه دولت سعودی را توهین آمیز خواند و در ادامه نوشت: ممکن است محمدبن سلمان بخواهد برای انحراف افکار عمومی، ریسک های بسیاری کند که یکی از این ریسک ها می تواند رویارویی مستقیم با ایران به صورت مستقیم یا به واسطه آمریکا باشد و در همین راستا به دولت آمریکا در مورد هرگونه اقدام جدید از سوی ریاض هشدار داد.

در ادامه این مطلب آمده است: پس از دو هفته دروغگویی درباره قتل جمال خاشقچی، عربستان سعودی یکسری دروغ های جدید به نمایش گذاشته، به طوری ‏که این دروغ‌ها هم توهین به آن روزنامه نگار کشته شده است و هم هوش ما را زیر سؤال می‌برد.

بنابراین، هم اکنون ترامپ و آمریکا با آزمونی جدی مواجه است. آیا ترامپ به دنبال سرپوش نهادن بر ماجراست یا به بازگرداندن شأن و مقام ‏آمریکا اقدام خواهد کرد!؟

محمد بن سلمان برای انحراف افکار عمومی به دنبال جنگ با ایران است!

نیکلاس کریستف در ادامه این پیشنهادها را برای احیای شأن و منزلت آمریکا در ماجرای خاشقچی به ترامپ ارائه داد؛

۱- ‏ از آنجا که این جنایت در یک کشور عضو ناتو رخ داده است، اعضای ناتو باید یک تحقیق وسیع با پشتوانه سازمان ملل ‏متحد ترتیب بدهند. فرمان این تحقیق می‌تواند از ناحیه مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت یا شورای حقوق بشر ‏باشد. ‏

۲- ‏ اعضای ناتو باید با هماهنگی، همگی سفرای سعودی را اخراج کنند. ‏

۳- ‏ اعضای ناتو باید فروش محموله‌های تسلیحاتی به خصوص قطعات هواپیما را به حال تعلیق دربیاورند. ‏

۴- ‏ آمریکا باید بر عربستان فشار بیاورد که تمام زندانیان سیاسی را آزاد کند. ‏

۵- ‏ آمریکا باید به حاکمان سعودی بفهماند، ولیعهد از خطوط قرمز عبور کرده و باید کنار گذاشته شود.

همچنین امیدوارم برخی کشور‌ها این عمل را تحت تعقیب قضایی بین الملل قرار دهند تا تمام افراد دخیل در این جنایت محاکمه ‏شوند. ترکیه نیز باید طبق معاهده ۱۹۶۳ وین، مأموران کنسولی را که مرتکب جنایت‌های سنگین می‌شوند، تعقیب کند.

ما نیز باید نوعی تحقیقات قضایی در آمریکا آغاز کنیم. چنانکه پیشتر نیز گفته ام، سعودی‌ها پس از مبارزات انتخاباتی کمک ‏های مالی زیادی روانه هتل‌های ترامپ کردند. آیا این تلاشی برای نشان دادن و حسن نیت و اثرگذاری بر سیاست آمریکا بود؟ آیا ‏سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نباید درباره اقدامات دولت سعودی هشدار می‌دادند؟

نیویورک تایمز در ادامه هشدار داد: در روز‌ها و هفته‌های پیش روی نیز با ریسک ها و خطرات عمده ای روبه رو خواهیم شد. باید هشیار باشیم، چون شاید محمد بن سلمان به ‏منظور انحراف افکار عمومی، بخواهد تقابلی با ایران در خلیج فارس به راه بیندازد و از ارتش آمریکا برای نجات سعودی‌ها درخواست کمک کند. لذا واشنگتن باید برای عربستان روشن کند که به خاطر آن‌ها وارد جنگ با ایران نمی‌شود.

برای خواندن خبرها و تحلیل های دیگر درباره سوژه روز تابناک مسأله جمال خاشقچی اینجا را کلیک کنید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۴
اگر قضیه خاشقچی به برکناری اش منجر شود ،جنگ با ایران به نابودی خود و خاندانش منجر خواهد شد...باید دیوانه باشد که دومی را انتخاب کند..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
کاری هم نکنه با همین فرمون پیش برن کارشون تمومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
همه اینها خواهد گذشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
آمریکا برای مردمش در حال لقمه گرفتنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
چه چهره زشتب داره این بن سلمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
یه مثل قدیمی می گه دیگی که برابچی من نجوشه می خوام سر سگ توش بجوشه. از این بن سلمان با اون عقبه درخشانش بر می یاد.
مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
این شیطنت آمریکایی برای تحریک جنگ بین مسلمانان است، وگرنه سلمان جرات ندارد طرف ایران بیاید و همین الان هم مرده متحرک است
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
جنگ با ایرا ن هرگز اتفاق نمیافتد ولی تهدید به این جنگ همیشه خواهد بود تا اعراب را راحت تر بدوشند
اگه آمریکا تصمیم به برکناری بن سلمان کرده قطعا برای حفظ جایگاه خود در خلیج فارس دست به حرکاتی میزند که منجر به فروپاشی آل سعود میشود.
اصلا وابدا بن سلمان در مخیله اش هم نمیگنجد که با ایران وارد جنگ شود. تحلیل زیرکانه وتحریک آمیزی است.
آمریکا و عربستان نزدیک است که به جان هم بیفتند و پیروز نهایی ایران است. و این از نشانه های ظهور آقا است انشاالله
پاسخ ها
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
خدا شفات بده ان شا الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
عجب ما مردم زیادی نجيبيم
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
این دو با هم هماهنگ هستند. کجا دارن به جان هم میفتند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
چه رابطی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
به امید خدا
ظاهرا تاریخ مصرف عربستان هم تمام شده ومانند ایران وعراق وسوریه ومصر ولیبی باید از حالت پادشاهی خارج شود تا بیشتر دچار هرج ومرج شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
ایران که بعد از پادشاهی با ثبات تر شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
بابا مورخ!
علم تاریخ و علی الخصوص تاریخ تحلیلی به دو دوره قبل از اظهار نظر شما و بعد از آن تقسیم بندی می شود:
"مانند ایران وعراق وسوریه ومصر ولیبی باید از حالت پادشاهی خارج شود" کذا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
با شما موافقن. پروژه ای که مدتهاست آغاز شده دولتها را از حالت نیمه مستقل به کاملا وابسته در میاورد که فقط منافع استعمار را تامین میکند. عامل آن نیز عدم وجود احزاب غیردولتی و فقر بینش سیاسی جامعه نیست.؛
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
عارف جان کمی تاریخ با لقمه ای انصاف
پول حلال مشکلاته و سرپوش حقیقت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
پول حلال مشکلات است اما نه حلال محالات
ظاهرا دموکرات های آمریکا برای کوبیدن ترامپ (که کارنامه اقتصادی موفقی دارد) در آستانه انتخابات کنگره بهانه ای بهتر از خاشقچی پیدا نکرده اند. این دمکرات های بشر دوست چرا برای مردم یمن یا مردم لیبی دلشان نمی سوزد. از کی تا حالا خبرنگاران مهم بوده اند. اینها همش تبلیغات دمکراتهاست که البته قدرت رسانه ای بسیار قوی دارند و بعد انتخابات کنگره همه چیز فراموش میشه.
پاسخ ها
شاندرمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
دقیقا !!!چند کشتار وحشیانه درعربستان در روز روشن جلو چشم مسلمین دنیا درمکه انجام دادند ؟؟ این بشردوستان کجا بودند ؟؟ ای برادر دعوا سر لحاف ملا ست!!!.
بنظر میاد نویسنده مطلب شناخت دقیقی از توانای های ایران نداره ..چرا که اگر عربسان چنین توانایی رو در خودش میدید بجای یمن با ایران وارد جنگ میشد ..البته همچنین رویایی رو در سر شاید داشته باشه ..اما اونا حتی حریف سوریه هم نشدند ..
باید دید چرا چنین سناریوی درست شد در صورتی که به راحتی می توانستند این روزنامه نگار را از سر راه بردارند. احتمالا برنامه های دیگری در راه است
از بین لین همه مطالب تیتر تحریک آمیزی زدی.
اگر کسی از نزیک امریکارا بخوبی برانداز کرده باشد یک جامعه سرمایه داری که باهمه فرق میکند حرف اول واخر برای همه امریکاییها دلاره وهمه هم اینرا پذیرفته اند انتخاب ترامپ در چنین زمینه ای فراهم شده وایشان هم اخر سرمایه داریه که پایبند به هیچ چیزی غیر از دلار نیست میخواهد عربستان را بدوشد اگر چند برابر خرج جنگ را بدهد گولش میزنه وبراش نمی جنگه
سر و کارمون دیگه افتاده با دشمن حسین
السلام علیک یا ابا عبد الله
به نظر شما چرا بزرگان گفتند در ایران جنگ نخواهد شد
با۱۰ میلیارد ماله کشی میکنند.
علی برکت الله
و مکرو و مکرالله
شما مکر کنید خداوند هم به شما مکر می کند
یک پیشنهاد .بن سلمان برای دفاع در برابر ما از امریکا ۴۰۰میلیارد دلار اسلحه خریده.به ایشان بگید ما یک دهم این مبلغ را میگیریم و ازت در برابر ایران محافظت میکنیم.
بیچاره نیویورک تایمز از شدت ناراحتی انتخاب دونالد ترامپ در دو سال پیش از حالت توهم گذشته و به هذیان گویی افتاده .یه روزنامه دروغگویی که سالها و با تبلیغات دروغین در حال توطئه بوده حالا که در حال مضمحل شدن هست داره برای دنیا تعیین تکلیف میکنه .نه عربستان وارد جنگی با ایران خواهد شد و نه امریکا .بهتره این به اصطلاح روزنامه که در واقع بخشی از ستاد جهانی توظئه و نابودی هست به فکر آینده ورشکسته خودش باشه.تابناک اگر این کامنت را منتشر کن اگه بیطرف هستی
این شخصیت با چننین حماقتها یی ممکن است چنین هم بکند . گویا این دست خداست که که چنین حماقتی انجام شود تا این شجره ملعونه به دست سربازان فرزند فاطمه زهرا س از صفحه روزگار نابود شود . انشاالله که ال سعود به زودی تاوان خواهد داد . آماده جهاد به امر ولایت هستیم . با جان و مال و فرزندانمان .
چه کثیفی هستند این نیویورک تایمزیها، دنبال درگیر کردن کشورهای خاورمیانه.
اگر انتخابات امریکا برای ماه اینده نبود احتمال ماستمالی کردن داشت ولی حضور پررنگ افکارعمومی کنگره امریکا را وادار می کند که حتما اقدام قابل توجهی داشته باشد
این نویسنده که خودش کلی پرونده و مسئله داره، تحقیق کنید ...
ترامپ خیلی زرنگه .. اینم یک بهانه جدید که ترامپ بتونه چند میلیارد دلار دیگه از سعودی های بی مغز ، باج بگیره
صدسال امریکا باعربستان جنگ نخواهدکرد ترامپ عربستان را گاو شیرده خود خواند وداره اورا میدوشه اما اینکه این بن سلمان جگرنگاه کج کردن به ایران را داشته باشه محاله اودریمن خودش رانجس کرده مگر ازموشکهای ایران مطلع نیست که پنج تای ان ریاضی راباقی نخواهدگذاشت تحلیلگر سیاسی کشورمان اقای دکترمحمدرضا علیرضایی دیشب درتلویزیون اعلام کرد پادشاه عربستان ازجنگ یمن به بیماری روانی مبتلا شده واسم ایران که به گوشش میرسد بیماریش تشدید وبه محافظانش فریادمیزند واعلام کرده که هیچوقت بدون مقدمه نام ایران را جلوی اوعنوان نکنند درود برایران مقتدر اسلامی
بابا هرکسی اولین چیزی که به ذهنش میاد اینه به ما حمله کنه یا از پول ایران برداشت کنه عجب گیری افتادیما
اون کسیکه نقش قتل خاشقچی رو کشیده خیلی آدم خنگی بوده وکسیکه با این دست نوشته ها وتحلیل های تحریک آمیز نقشه داره عربستان با ایران جنگ کنه خیلی خنگتره..
اردوغان پس از کودتای ناکام که سعودیها هم پشتیبان آن بودند دنبال تلافی بود بلاخره زهرشو به سعودیها ریخت.
البته هنوز اصل افشاگریهای ترکیه اعلام نشده باحتما بسیار قوی پس از افشاگری بن سلمان عددل الجبیر و احتمالا خود پادشاه سلمان هم رفتنی هستند.
بسمه تعالی
ظلم از متظر خداوند متعال جرمی سنگین و گاها نابخشودنی بنابراین یکی از سنت های خداوند متعال انتقام گیری از ظالم است ودیر و یا زود عربستان و امارات و حتی ظالمان دیگر اسیر سنت خداوند متعال خواهند شد و معدوم خواهند شد، خداوند متعال انتقام ظالم را طبق فرموده قرآن کریم توسط ظالم تری خواهد ستاند.
ایران یمن نیست.
الان قابل درکه بعد از این ماجرای قتل فجیع خاشقجی . این خاندان جانی چطور اون هزاران حاجی بی گناه رو به ماننذ آب خوردن فرستاد اون دنیا
تفكرات جنگ طلبانه
نترسید، عربستان با وجود سلاح هایی که دارد به هیچ وجه توان عراق را ندارد. در روز اول جنگ تمام تاسیسات نفتی و آب شیرین کن های این کشور نابود خواهد شد و از تشنگی به درک واصل خواهند شد.
ایران میبایست فریب سیاست دوگانه غرب و آمریکا را نخورده و پنهانی با عربستان پیمان دوستی ببندد.هرچه منطقه و کشورهای هم مرز ما با ثبات تر باشند ایران هم روی ثبات رو میبینه
اشتباه بن سلمان این است که می خواهد کشور خود را از وابستگی به نفت نجات دهد و این به میل آمریکا نیست.
آیا ترامپ به دنبال سرپوش نهادن بر ماجراست یا به بازگرداندن شأن و مقام ‏آمریکا اقدام خواهد کرد!؟
از کدام شان و مقام حرف می زند مگر برای این جنایتکاران شان و مقامی هم باقی مانده ؟
عربستان إز ايران ميترسد چون ميدانند إيراني ها ميهن پرست هستند و در مقابل أعراب كم نمي أورند
بايد قبل از هرگونه اظهارنظر عجولانه منتظر بود و ديد مقصود از بزرگنمايي بيش از حد تركيه و غرب بر سر مسئله خاشقچي چيست و چه اهدافي رو دنبال مي كنند! نگراني بيش از حد غرب از مرگ يك تبعه سعودي آنهم از طرف حكومت وحشي و جاه طلب و بدور از هر گونه ملاحظات حقوق بشري مثل عربستان خيلي مشكوك بنظر مي رسد .
امریکا پدر بزرگ و قیم انها هیچ غلطی نمی تواند بکند! ولی ما مشتاقانه منتظر غلط اضافی انها هستیم تا نسلشان را از زمین برکنیم
ان شا الله با حماقت خود به دست خود خوارو ذلیل و پست و منقرض خواهند شد
امین
باور نمي كنم اين همه هياهوي رسانه هاي آمريكايي و انگليسي، صرفا براي حقوق انساني يك روزنامه نگار باشد. مطمئنا سناريويي نوشته شده كه بن سلمان از آن خبر نداشته و گرفتارش شده. خدا آخرش را بخير كند. به هر حال چيزي به نفع ايران رخ نخواهد داد.
ای پشه* عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود می بری و زحمت ما می داری .
* در شعر به جای پشه ، مگس است اما پشه هم برای ( بن سلمان ) زیاد است!
داستان این روزنامه نگار نقشه آمریکا ست که میخواهد ساختار سیاسی عربستان را از حالت پادشاهی خارج نموده و برنامه های خود را در آنجا بدست خود آل سعود اجرا نماید و سرانجام مثل صدام آل سعود را له نماید ایران بایستی با درایت و سیاست همانند عراق از این فرصت طلایی استفاده کند
به نظرم ایران باید در مورد قتل ومثله شدن یک مسلمان در مجمع کشورهای اسلامی به دنبال محکومیت رژیم سعودی باشد اگرچه احتمال آن ضعیف است.
لیکن با استناد به آیات قرآنی باید در صدد پرده برداشتن از ماهیت این رژیم در بین امت اسلامی باشیم تا حتی مسمانان نیز بدانند که وهابی ها حتی به هموطن خودشان هم رحم نمی کنند.
من فکر می کنم بزرگترین غصه مسلمانان جهان این باشه که چرا در خاستگاه اسلام و رسالت یعنی عربستان یک حکومت و دولت درست و حسابی حاکم نیست و مدام می شنویم که این حاکمان بی کفایت عربستان برای سرپا نگه داشتن خود به اشکال مختلف وابستگی خود را ابراز و اذعان می کنند !!
همین الان هم اذهان منحرف شده
خاشقچی کی بود؟
چرا رفت سفارت؟
چرا باید کشته میشد؟
از کشته شدن خاشقچی کی نفع می برد؟
چرا یک روزنامه آمریکایی ماجرا را بطور کامل پوشش داد؟
سلام.درگیری با ایران بسیار نامحتمل است ولی ممکن است ترامپ به سفارش آل سعود و به هزینه آنها در سوریه اقدام غیر عادی نظامی بکند تا افکار عمومی از ماجرای خاشقچی منحرف شوند چون در سوریه هم نیرو دارند و هم زمینه فراهم است.باید تحرکات غربیها در سوریه به دقت دنبال و فشار بین المللی برای خروج نیروهای غیر قانونی از سوریه بیشتر شود.
اجازه بدهید ارزو کنم که انشا.. روزی برسد که ما مردمان خاورمیانه ای بجای درخواست جنگ و عداوت در خواست صلح و سازش و پذیرش عقاید متفاوت خویش را برجسته کنیم. بجای ارزوی نابودی یک سرزمین، ارزوی صلح و هدایت بنماییم و ما بتوانیم از بازار 500 میلیاردی منطقه برای توسعه خاورمیانه بهره ببریم. کاش هیچکس جنگ را دوست نداشت. کاش گفتگو میکردیم. رانی عربستان به ایران می امد و پسته ایران به عریستان، زایر ایرانی به انجا می رفت و گردشگر عربی به سواحل خزر. دانشگاهیان ما در دانشگاه ریاض دوره میرفتند و سعودی ها در دانشگاه تهران. ما عربی می اموختیم و انها فارسی. کاشکی به اشتراکات دینی مان انگشت میگذاشتیم و تفاوت ها را تنوع و زیبایی میدیدیم نه دشمنی و خسارت.. بجایی اینکه ما ارزوی خرابی برج العرب را بنماییم و انها انفجار برج میلاد را، لذت ببریم از افتخاراتمان و برای هم کف بزنیم و همدیگر را دوست داشته باشیم. همانند بسیاری از مللی که سالها عداوت داشتند و الان دوستند. انها زایریم مارا نکشند و...
نگران نباش ترامپ تاجرخوبي است وهمه چيز بادلارهاي عربستان به خوبي وخوشي حل ميشود.هركسي كه درآمريكا اظهار نظري دراين خصوص انجام ميدهد سهم خودراميخواهد .
جنگ باایران یعنی نابودی تمام سردمداران تروریست وادم کش سعودی وهابی
انشاله که ظهور اقا نزدیکه نزدیکه شک نداشته باشین فقروفحشا .نابرابری قتل وغارت دردنیابیدادمیکنه این ازنشانه هاست
ترامپ برای پول به راحتی در حال سرپوش گذاشتن بر کشتار سعودی است. آمریکای امروز اصول خود را نیز زیر پا گذاشته و آبروی خود را مدام می برد. بزرگان امریکا نیز از رفتار ترامپ و رابطه کوشنر داماد او با ولیعهد قاتل نگران هستند. ببینیم امریکا در این ازمون برای ادعای ازادی و انسانیت در دنیا چه می کند؟
ترامپ پول پرست و بی وجدان
قدرت مقدمه صلح است اگر بخواهیم در صلح و آرامش زندگی کنیم باید قدرت نظامی مان همچنین ایمان و معرفت رزمندگان مان را تقویت کنیم. ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. از هیچ چیز نمی ترسیم خدا با ماست. این را جنگ هشت ساله ثابت کرده است.
وقتى دولت عربيتان ترامب با دوست شدن با ايران تهديد ميكند بايد نيويورك تاميز چنين دروغى را بنويسد
توپ تانک فشفشه / آل سعود باید نابود شه
عین واقعیته . بدون هیچپ تعصبی می گم ؛ ژاندارم منطقه شدیم اونم خییییلییی مخوف و پرابهت
عربستان توجنگ باهمون مردم بی دفاع بی هواپیماوموشک یمن مونده،وازترس موشکای ایران به آمریکا پناه برده حالامیخواد جرات جنگ باایرانوداشته باشه
متاسفانه هیچ اقدام خاصی نمی افته. البته این وسط عربستان و سردمداران اون اشتباه مهلکی کردن. خیلی خیلی راحت می تونستن همه دو سه روز اول سفیر خودشون رو تو ترکیه قربانی کنند و اسم چند نفر از عناصر خودسر رو اعلام کنند تا همه چی به خیر و خوشی تموم بشه. البته که ناپختگی کردن اما در هر صورت الان هم اتفاق خاصی قرار نسیت بیفته. بعد از یکی دو هفته دیگه همه چی دوباره عادی میشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی