بازدید 27438
روزنامه فرانسوی «فیگارو» مدعی شد؛

تشکیل جلسه هیأت بیعت دربار سعودی برای انتخاب جانشین محمد بن سلمان/ چه کسی جانشین بن سلمان می شود؟

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در حالی که از سوی جامعه بین المللی به دلیل ناپدید شدن جمال خاشقچی تحت فشار است، به نظر می رسد در داخل دربار سعودی نیز تحت فشار قرار گرفته و خبرها و گزارش ها از کاهش قدرت و یا خلع وی از منصب ولیعهدی حکایت دارد.
کد خبر: ۸۴۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 18 October 2018

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در حالی که از سوی جامعه بین المللی به دلیل ناپدید شدن جمال خاشقچی تحت فشار است، به نظر می رسد در داخل دربار سعودی نیز تحت فشار قرار گرفته و خبرها و گزارش ها از کاهش قدرت و یا خلع وی از منصب ولیعهدی حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، روزنامه فرانسوی فیگارو به نقل از یک منبع دیپلماتیک فرانسوی از تشکیل جلسه هیأت بیعت سعودی برای جانشینی محمد بن سلمان خبر داده است.

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت: هیأت بیعت عربستان به دنبال تعیین جانشینی برای ولیعهد سعودی و تدارک برای عزل محمد بن سلمان است.

این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد، اگر خالد بن سلمان سفیر سی ساله عربستان سعودی در واشنگتن به عنوان جانشین ولیعهد تعیین شود، این اقدام به معنای آن است که محمد بن سلمان نه به صورت فوری بلکه در میان مدت منصبش را ترک خواهد گفت.

تشکیل جلسه هیات بیعت دربار سعودی برای انتخاب جانشین محمد بن سلمان/ چه کسی جانشین بن سلمان می شود؟

فیگارو نوشت: در پرتو فشارهای روزافزون بین المللی که عامل آن ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی بوده، هیأت بیعت چند روزی است مسأله محمد بن سلمان ـ که تردیدهای بسیاری درباره او ایجاد شده ـ را مورد اهتمام قرار داده است.

این روزنامه افزود: از یک منبع عربستانی در ریاض از این خبر مطلع شده است.

روزنامه تایمز انگلیس نیز روز گذشته در مقاله‌ای نوشت، سفیر عربستان در واشنگتن که برادر کوچکتر محمد بن سلمان است، احتمالا فردی است که در صورت برکناری محمد بن سلمان جانشین وی به عنوان ولیعهد عربستان خواهد شد.

این روزنامه نوشت: اگر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تصمیم بگیرد ولیعهد را قربانی کند، احتمالا ترجیح خواهد داد که این پست همچنان متعلق به این خانواده باشد و همین باعث شده خالد بن سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن و برادر کوچکتر محمد بن سلمان که اخیرا در پی پرونده خاشقچی به ریاض فراخوانده شده، جانشین احتمالی باشد.

گفتنی است، «خالد بن سلمان» که هفته گذشته پس از جهانی شدن بحران خاشقچی به کشورش بازگشت، روز گذشته نیز با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در ریاض دیدار کرد.

در همین زمینه، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد، «خالد بن سلمان» احتمالا دیگر به عنوان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن به آمریکا بازنمی‌گردد.

به نظر می رسد، دو سناریوی ممکن در این رابطه وجود دارد: نخست؛ خلع ناگهانی و فوری محمد بن سلمان از ولیعهدی عربستان سعودی که به نظر می رسد به موانعی روبه روست.

دوم؛ سناریوی دوم و محتمل تر این است که در کوتاه مدت خالد بن سلمان به عنوان جانشین ولیعهد انتخاب شود (با توجه به این که پست و جایگاه جانشین ولیعهد هم اکنون خالی است) و در کوتاه مدت یا بلندمدت به عنوان ولیعهد انتخاب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۶
خون کودکان یمنی، دامان ظالم را خواهد گرفت، بن سلمان که زورش به مردم یمن رسیده، آنقدر مرد نیست که بتواند کشوری مثل عربستان را مدیریت کنه، ولع قدرت طلبی او آخر کار دستش خواهد داد. شاید نه به این سرعت، ولی یقین داشته باشید که آه مظلوم دامن گیر است.
این خالد بن سلمان هم مارمولکیه، وقتی خاشقجی رفته کنسول عربستان در امریکا، بهش گفته برو استانبول، بعدش زنگ زده عربستان به محمد بن سلمان برادرش گفته داداش خاشقجی داره میاد استانبول گفتم در جریان باشی! محمد بن سلمان هم که از سیاست فقط جنایت و قتل رو میشناسه، نیروهاش رو فرستاده برای تکه تکه کردن خاشقجی، غافل از اینکه کشورها واکنش منفی بهش نشون میدن، و در واقع خالد پوست موز زیر پای برادرش محمد انداخته.
آخر دموکراسی
فرقی نداره. سگ زرد برادر شغاله
چقدر مردم در کشورهای جهان سوم بدبختند که باید زیر استبداد یک مشت ادم دیوانه و ...زندگی کنند .
حالا این وحشی میره و یک وحشی تر میاد و برای ۴ سال حکومت بیشتر ثروت و ابروی کشور و مردمش را به ترامپ و امثالهم میدهد .
ولی تاریخ ثابت کرده که بالاخره یکروزی مردم تحت ستم ازادی و اختیار کشور و ثروت و زندگی خود را از حلقوم ستمگران بیرون میکشند
سگ زرد برادر شغاله
شیخ نمر بیچاره در عربستان گردن زده می شود ولی بعلت عملکرد عده ای به راحتی آل سعود از جایگاه متهم و مجرم خارج و در جایگاه مدعی قرار می گیرد و بزرگترین ضربه ها را به ایران وارد می کنذ .اما در ترکیه خاشقجی ناپدید می شود و ببنید به خاطر عملکرد صحیح سیاستمداران ترکیه چه ضربه های در حال وارد شدن به آل سعود است و چه منافعی نصیب ترکیه خواهد شد
سگ زرد برادر شغاله
اینا دوتابیشون سر یک سفره بزرگ شدند
الگوی اصلاحات اجتماعی اقای زیبا کلام و عبدی ، قاتل در اومد!
البته که بسادگی اینطور نمیشود ولی وقتی بن سلمان، شاهزاده طلال را سرکیسه کرد باید میدانست که طلال گرگ باران دیده ای است که دیر یا زود با پول بی حساب خود کار دست ولیعهد خواهد داد.
شاید هم واقعا سگ زرد برادر شغال باشد.ما چی می دونیم.
مهم برای من فقط برکنار شدن بن سلمانه.خیلی رو مخه.
این انتصاب قدرت گرفتن بیش از اندازه خانواده سلمان وحتی محمد ابن سلمان است.جانشین ولیعهدمطمئنا باید ازخانواده دیگری از ال سعود باشد تا مقبول ال سعود افتد.اگراین جانشینی با حذف محمد ابن سلمان از ولیعهدی وفرد دیگری بجانشینی ولیعهد ازخانواده دیگر باشد ممکن است مقبول خانواده سعودی باشد.
فکر نکنم واقعی باشه اخه تا حالا تو عربستان جانشین پادشاه عوض نشده اینم نمیشه
عطار میفرماید: عیب کسان منگر و احسان خویش دیدە فرو بر بە گریبان خویش
تا زمانی که آل سعود دلار دارند ،میتوانند هر اقدام جنایت باری را بخرند ،اکنون هم ترامپ ،و اردوغان دندان تیز کرده اند برای تیغ زدن آل سعود ‌و آنهم با پنجاه الا صد میلیارد دلار همهٔ مخالفین خود را میخرند ؟ حرف اول ،و آخر را دلار میزند ؟،،مگر نه اینکه عامل همهٔ تروریستها عربستان ،آل سعود هستند ،پس چگونه است که کاری با آنان ندارند ؟ برای اینکه دلار هزینه میکنند ،،،؟،،
مرده شور همشون
چقدر دست نشانده بدبختن
از اون تحلیل های کیهانی بود که یک ماه مدام میگفت محمد بن یلمان تیر خورده یا کشته شده است که بعدا فهمیدیم خیال پردازی بوده است.
سگ زرد برادر شغاله، ان شا الله گناه یمنی ها دامن گیر این خاندان سلطنتی پلید بشه و بنیانشون از بیخ کنده شه
سگ زرد برادر شغال است
این هم پاچه خوار تر از برادر مزدورش
این خبر هم مثل خبرهای مرگ پادشاه سعودی است.‌ عربستان مثل عراق با صدام است اگر اینها برن میشه عراق بعد صدام.
انشاله نصل تمام سعودیهای ادم کش وهابی ازصحنه روزگاربرای همیشه منقرض بشه
حالا از شوخی و ضرب المثل گذشته، این سگ زرد چی هست؟ کسی تا حالا دیده و ازش پرسیده ببینه با شغال نسبت فامیلی داره یا نه؟
و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین، جنایتکاران و شجره خبیث آل سعود و سیستم وهابی بعد از تجهیز صدام و کمک به او در جنگ 8 ساله علیه ایران، تجهیز داعش بر علیه مردم عراق و سوریه، کشتن بزرگان و آزادیخواهانی همچون شیخ نمر، با پرداخت باج به ترامپ بعنوان کدخدای بزرگ و سایر سران کشورای به اصطلاح بزرگ توانستند ریاست سازمانهای حقوق بشری هم بدست بیاورند و با پول مصوبات شورای امنیت علیه مردم یمن روتصویب کردند تا مردم یمن نتوانند سلاحهای دفاعی بدست بیاورند با این ترفند براحتی علیه یه ملت مظلوم هرچه تونستند جنایت کردند. اما در پرده آخر به سرکردگی جنایتکار جدیدشون " بن سلمان" با خرید مقامات آمریکائی تصور کردن که میتونن جنایت هاشون رو براحتی ادامه بدن و از عقوبت الهی در امان باشن. با توجه به جنایات بزرگی که قبلا" مرتکب شده بودن یه جنایت خیلی کوچولو در حد خلال دندون انجام دادن که دست خدا آشکار شد و اونها رو اینطوری رسوا کرد چیزی که اگه ایران میخواست اونرو ثابت کنه، خیلی از همین کسانیکه الان دارن آل سعود رو رسوا میکنن در برابر اون می ایستاددن و نمیگذاشتن. پس والله خیرالماکرین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار