بازدید 10482

ظرفیت 80هزار خودرو در پارکینگ‌های مرز مهران

کد خبر: ۸۴۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 17 October 2018

پارکینگ‌های مهران برای پارک خودرو‌های زائران اربعین آماده شده و طبق اعلام مسئولان ظرفیت پارک ۸۰ هزار خودرو در این پارکینگ‌ها وجود دارد.

به گزارش مهر، محوطه ۷۰ هکتاری پارکینگ‌های مهران تا چند روز آینده مملو از خودرو می‌شود. سال‌های گذشته آماده نبودن این پارکینگ‌ها مشکلاتی را برای زائرین به وجود آورد موضوعی که امسال عزم مسئولان را برای رفع این مشکل جزم کرد.

محمد سلطانی یکی از زائران و مسافرین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از شهر تبریز به شهرستان مهران برای زیارت عتبات عالیات آمدیم، امکانات بسیار خوب است به راحتی هم توانستیم جای پارک خودرو پیدا کنیم.

حجت شاکیان شهردار مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پارکینگ بزرگ اربعین و پایانه برکت و نیز پارکینگ‌های سطح شهر با ظرفیت بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار خودرو آماده ساماندهی خودرو‌های زائرین هستند.

وی افزود: امسال در پایانه برکت بیش از ۲۰ هزار متر مربع کار زیرسازی و آسفالت انجام گرفته همچنین ایجاد سکو‌های پارک سوار و ایجاد سکو‌های پارکینگ اتوبوسرانی، زیرسازی و آسفالت محوطه اربعین نیز فنس کشی محوطه در دستور کار شهرداری قرار دارد که قبل از اربعین به اتمام خواهند رسید.

ظرفیت 80هزار خودرو در پارکینگ‌های مرز مهران

در کنار پارکینگ‌های عمومی پارکینگ‌های خصوصی هم در اربعین امسال به زائران خدمات رسانی می‌کنند، اما آیا تعیین نرخ برای این پارکینگ‌ها انجام شده است؟

نظام ملکشاهی فرماندار مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بالغ بر پنج میلیارد تومان کمک‌های لازم توسط ستاد‌های معین در اختیار شهرداری قرار دادیم که بتوانیم در دو بخش نقدی و غیر نقدی توجه جدی به زیرساخت پارکینگ شهرداری شود.

وی افزود: در بحث تعیین نرخ پارکینگ‌های خصوصی قیمت گذاری را از طریق شورای اسلامی شهر مهران دنبال کردیم و قیمت همه پارکینگ‌ها بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر پیش بینی شده ورودی آن‌ها حدود ۴۰هزار تومان است، البته کار‌های فرهنگی نیز در این راستا باید انجام گیرد.

عباداله عیدی نیا عضو شورای اسلامی شهر مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به این که در ایام اربعین احتمال بارندگی است تدابیری در این راستا اندیشیده شده که هم پارکینگ اربعین و هم برکت زیرسازی‌های در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: بیس ریزی آن‌ها را انجام دادیم که از بابت این که خودرو‌ها مانند سنوات گذشته در بارندگی‌های زمان اربعین دچار مشکل نشوند.

ظرفیت 80هزار خودرو در پارکینگ‌های مرز مهران

گفتنی است روز گذشته نیز مسئول روابط عمومی شهرداری مهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به ازای پارک خودرو به مدت ۸ شبانه‌روز، در پارکینگ اربعین مبلغ ۴۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

احمد مرادپور اظهار داشت: همچنین هزینه ورودی اتوبوس در پایانه برکت مبلغ ۲۰هزار تومان است.

پیش بینی می‌شود اربعین امسال بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار خودرو وارد پارکینگ‌های شهر مهران چه در داخل و چه در خارج شهر مهران شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار