بازدید 13067
حاشیه‌سازی شهردار تهران پس از هدایت به درب خروج؛

چشم بسته شورای شهر تهران بر غنیمت جمع کردن افشانی؟!

همه این‌ها در حالی است که روز گذشته و با اعلام نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور در خصوص شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، به نوعی آب پاکی بر دست ایشان ریخته شد و همگان دریافتند که افشانی مشمول قانون فوق محسوب می‌شود و باید در مهلت قانونی، از کار کناره گیری کرده و برود.
کد خبر: ۸۴۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 15 October 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد نداردشهردار تهران که در دوران نسبتا کوتاه حضورش در این پست، بار‌ها بر نقد عملکردش اصرار کرده، ظاهرا رویه‌ای در پیش گرفته که نشان می‌دهد از نقد شدن عملکردش در آینده نیز استقبال می‌کند!

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه با تصویب تغییرات قانون ممنوعیت بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی و متعاقب آن، تأیید این مصوبه در شورای نگهبان، ارائه فهرست‌های متفاوت از مدیرانی که بازنشسته محسوب می‌شوند و باید بروند باب شد، ماندن یا رفتن شهردار تهران به سؤالی بزرگ برای افکار عمومی تبدیل شد.

پرسشی که چندان مهم به نظر نمی‌رسد، مگر آنکه به یاد آوریم انتخاب شهردار تهران در سال‌های اخیر چقدر بغرنج و همراه با التهابات مختلف بوده است؛ التهاب‌هایی که ظاهرا قرار است به زودی بار دیگر شروع شوند و اوضاع پرجمعیت‌ترین شهر کشورمان را ناخوش کنند؛ شهری که به انواع و اقسام مشکلات مبتلاست و بی شک بی ثباتی در پست‌های مهم اجرایی آن، تنها بر مشکلاتش خواهد افزود.

گزاره‌های مهمی که موجب شدند، رفتن یا ماندن افشانی به بحثی مهم تبدیل شود. آنقدر مهم که گویی تنها فرد بازنشسته‌ای که مشمول قانون یاد شده است، اوست؛ موضوعی که هر بار یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره اش اظهارنظر می‌کرد یا اعضای سابق شورای شهر یا کارشناسان درباره اش اعلام موضع می‌کردند، داغ‌تر می‌شد.

شرایط مبهمی که نیازمند تعیین تکلیف بود و از این روی، شورای شهر تهران استعلام از وزارت کشور را در دستور کار قرار داد تا مشخص شود، افشانی رفتنی است یا ماندنی. پرسشی که ظاهرا مدتی است پاسخ آن به وضوح برای ایشان روشن شده، ولی ترجیح می‌دهند آن را پاسخ نیافته تلقی کنند، چون ظاهرا بر خلاف علاقه اعضای شورای شهر تهران، افشانی باید برود و فرد دیگری شهردار تهران شود.

از جمله نکاتی که نشان می‌دهد اعضای شورا از الزام افشانی به رفتن مطلع شده‌اند، اتفاقاتی است که در شهرداری تهران در جریان است. گزارش‌های رسیده حکایت از آن دارد که افشانی دست به تغییرات وسیع در کادر شهرداری تهران زده و روز به روز بر شمار افرادی که به واسطه دستور‌های وی در حال ورود به شهرداری تهران هستند، افزوده می‌شود.

گزارش‌هایی که هرچند بعضا حاوی ابعاد هولناکی هستند، با هیچ واکنشی مواجه نشده‌اند؛ چه تأیید و چه تکذیب. سکوتی عجیب که ظاهرا یکی از تاکتیک‌های شورای شهر تهران در مواجهه با مسأله افشانی است. به این صورت که هیچ اقدامی برای انتخاب جایگزین وی صورت نمی‌دهند و ظاهرا علاوه بر آن، کاری ندارند که افشانی به چه اموری مشغول است.

همه این‌ها در حالی است که روز گذشته و با اعلام نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور در خصوص شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، به نوعی آب پاکی بر دست ایشان ریخته شد و همگان دریافتند که افشانی مشمول قانون فوق محسوب می‌شود و می‌بایست در مهلت قانونی، از کار کناره گیری کرده و برود.

حقیقتی که اگر کنار گزارش‌های رسیده از عملکرد افشانی در شهرداری در خصوص عزل و نصب و استخدام نیرو‌های جدید قرار گیرد، شوک برانگیز به نظر می‌رسد. گویی اعضای شورا چشمشان را بسته اند تا افشانی دم رفتن از شهرداری، هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد؛ چیزی شبیه صدور مجوز برای غنیمت جمع کردن!

اتفاقی که رقم زننده آن فردی است که در دوران حضور چندماهه اش در پست شهردار تهران، بار‌ها تأکید کرده بود که آماده است نقد شود و منظورش این بود که بسیار نقدپذیر و درست کار است، ولی حالا این گونه به نظر می‌رسد که تمایل دارد با رفتنش از شهرداری هم در نقد‌ها بماند و تا مدت‌ها بعد، بسیاری بگویند که عملکردش اشکال داشت و به آن نقد وارد کنند!

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
از چاله آقازاده ها به چاه بازنشسته ها افتادیم

چال و چوله زیاده. خدا برکت
مراقب باشید خانواده هاشمی دوباره سوار تهران نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
خوابی ؟
الان هم از طریق چند تا نماینده و لابی با مجلس داره تلاش میکنه که مصوبه از مجلس بگیره و ابقا بشه. کسی که هدفش خدمت صادقانه باشه انقدر دنبال لابی گری برای موندن در سمت نیست. مگر اینکه موندنش منفعتی برای خودش و حامیاش داشته باشه.
امیدوارم مجلسیها دوباره بساط استثناها رو علم نکنن و این قانون رو به یه مصوبه بی اثر تبدیل نکنن
این ها که این همه به قالیباف انتقاد داشته و دارند و ول کنش هم نیستند 100 برابر بدتر هستند. اصولا اصلاح طلب ها اقلیت پرسر و صدایی هستند که اگر آب ببینند شناگرهای ماهری هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
اصلاحطلبان ورژن دیگری از اصولگراها بودند.
خادمان ملت به هیچکدام از این جناح ها تعلق ندارند.
گزارشتان علیه اصلاح طلبها
مدیریت گذشته شهرداری را نقد کردید؟
این نشون میده که فرقی نمیکنه هرکی به سمت نون و آبداری برسه فقط میخاد
هرگاه نهادی کامل در اختیار به اصطلاح ، اصلاحطلبان قرار بگیرد ،تا پایان مسولیت همین کند کاریها را دارند ؟ واقعا آقای قالیباف از سال ۸۹ تا سال ۹۲ با همهٔ حاشیه ها برای تهران زحمت کشیدند ،و مدیریت یکپارچه ، دشتند ؟ اما از سال ۹۲ به بعد اوضاع خراب شد ‍؟ علت آنهم بخشی اصلاحطلبها بودند که در دولت یازدهم شانتاژ میکردند ؟ در طی مدت چهل سال فقط یک دورهٔ چهار سالهٔ اول آیت الله هاشمی آرامشی نسبی برقرار بود ؟ ،،
این یک تخلف آشکار از قانون است مسئولین نظارتی باید ورود نموده و سریعا به شورای شهر به دلیل عدم توجه به قانون اخطار دهند
این گزارشتان ژورنالیستی و بی محتوا است.
اگر یکسال افشانی این قدر داستان داشته احتمالا ۱۲ سال شهردار محبوب اصولگرایان نظامی نامه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
واگذاری قراردادهای شهرداری در زمان کاپیتان قالیباف به نظامیان واقعا هم نظامی نامه می خواهد. به علاوه بر استخدام گسترده و بی ضابطه و با رابطه رفقا و هشهریان در کنار تراکم فروشی بی سابقه و تبدیل کردن تهران به یک شهر کاملا بی قواره.
تو این معرکه این بابا از اب گل الود ماهی خوشو می گیره و میگه اصلاح طلبهای اقلیت اگر اینطوری بود که باید اعضای شورای شهر اصولگرا بودن؟
۲ شهردار برای پایتخت در دو سال ؟
ایا واقعا عرصه مدیریت شهری یکساله است؟یا ۱۲ ساله؟
در اصفهان چهارباغ عباسی را تماما سنگ فرش کرده اند و تمام مغازه داران ناراضی از تصمیم و خلوت و دیگر امکان حضور با خودرو در انجا وجود ندارد و احتمالا نارضایتی گسترده کسبه را در پی خواهد داشت و چهارباغ به ان زیبایی و سرزندگی را تبدیل به جایی مرده شده .
خدا رحمت کند مرحوم شهید بهشتی را که نقل کرد ما تشنگان خدمتیم نه شیفتگان قدرت! علی برکت ا... ان شاءا... خدا رحمت کند ایشان را با ذکر دعای مستجاب صلوات.
مردم از رای به لیست ناامیدکننده شورای شهر پوزش میخواهم. جواب این بی تفاوتی های شورا را در انتخابات بعدی خواهیم داد.
دوسال گذشته بخاطر اینکه یه نفر از جریان مخالف وارد حلقه شون نشه فرد لایق و آزموده ای مثل هاشمی رو نگذاشتند شهردار بشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
دقیقا میخوای چیکار کنی؟ مثلا بری به لیست اصولگرا رای بدی؟؟
اصولگرا اصلاحطلب سروته یه کرباسن که فقط دنبال رسیدن به این قدرته
کدوم اصلاح؟ کدوم اصول؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
بله جز هاشمی ها هیچ کس لیاقت نداره !!!
با سلام:
دلم برای کارکنان زحمت کش و بی ادعای شهرداری تهران میسوزد که بی منت عمری در این سازمان کار کرده اند و سازمانشان میدان تاخت و تاز یکسری افرادی که نه تنها هیچ گونه وابستگی به این سازمان ندارند، بلکه بدون تجربه کاری و با کمترین سن و سال، خیلی راحت وارد سازمان میشوند و بر پستهای مدیریت تکیه زده و....آنوقت انتظار انگیزه خدمت از پرسنل دارند.
تا زمانیکه انتخاب مدیران و کارشناسان، از درون سازمان و براساس شایسته سالاری، درست و منطقی و توسط افراد شایسته صورت نگیرد، به نظر نباید منتظر اتفاق خاصی باشیم.
اخبار پیرامون شورای شهر و شهردای رو در 2 سال اخیر با اخبار مشابه در 10 سال قبلش مقایسه کنید همه چیز مشخص میشه.
اصلاح طلب ها فقط دنبال قدرت هستند هرچند به قیمت فریب مردم
دقیقا همون بلایی که سر استان فارس آورد و کسی بازخواستش نکرد
با این دستاویزهائیکه گهگاهی دولتی و مجلسی ها برای فرار از جواب دادن مردم فرمولازسیون میفرمایند
کلا ایشون دنبال و پست ومنصب اند زمان استانداریشون هم فقط مهره چینی کرد و تبعاتش هنوز هست تهران را هم مثل شیراز کرد تراخدا دیگه براش جایی رزرو نکنید
آخه اینم شد مملکت اداره کردن
من حاضرم اسم سه نفرو بیارم که تو ماه گذشته بدون ازمون رفتن تو شهرداری تازه من سه نفروشو دیدم وگرنه بیشتر از این چیزاست
متاسفانه همه قوا اعم از دولت و مجلس عاجز از حل مشکل بیکاری جوانان کوتاه ترین راه را که پاک کردن صورت مسئله است درپیش گرفته اند.
اونوقت می گویند پول مملکتمان کجا می رود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر