بازدید 64947

انقباض در هفته چهاردهم بارداری طبیعی است؟

کد خبر: ۸۴۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 14 October 2018

براساس مطالعات گوناگون بارداری فشار زیادی به بدن وارد میکند و هیچ جای بدن به اندازه شکم این فشار را تحمل نمیکند. همانطور که جنین رشد میکند و تقریبا از هفته چهاردهم بارداری فشار اضافه‌ای به عضلات، مفاصل، رباط‌ها و ارگانهای اطراف ایجاد شده و باعث انقباض و گرفتگی می‌شود. دانستن اینکه چه موقع و به چه علت ممکن است این اتفاق رخ دهد، میتواند طبیعی یا غیرطبیعی بودن آن را مشخص کند.

علل انقباض‌ها در هفته چهاردهم بارداری

متخصصان در تشریح این وضعیت میگویند در طول بارداری شایعترین منبع انقباض، لیگامانهایی هستند که رحم را محافظت میکنند. همانطور که جنین رشد میکند این لیگامانها کشش پیدا میکنند و وقتی مادر باردار موقعیتش را عوض میکند ممکن است این لیگامانها را در یک یا هر دو طرف شکم یا پشت احساس کند.

براساس تحقیقات مختلف گرفتگی این عضلات در طول بارداری رخ میدهد اما بین هفته چهاردهم بارداری تا هفته بیستم بارداری قابل توجه است. در طول این زمان رحم در حال رشد است و فشار زیادی روی لیگامانها وارد میکند اما استخوانهای لگن هنوز رشد نکرده تا بتواند از این کشش بکاهد. در صورت بروز چنین وضعیتی مادر باردار بهتر است به یک طرف دراز بکشد تا درد رفع شود. کیسه آب گرم هم میتواند کمک کننده باشد. اما معمولا این گرفتگیها به راحتی و با استراحت برطرف میشوند.

انقباض در طول رابطه جنسی

برخی زنان در طول رابطه جنسی گرفتگی را تجربه میکنند زیرا در بارداری جریان خون به لگن افزایش می‌یابد و این باعث افزایش جریان خون به اندام تناسلی شده و باعث کمردرد میشود. اما انقباض در طول رابطه جنسی خیلی زود برطرف می‌شود.

شاید بارداری خارج رحمی باشد

محققان در این مورد هشدار میدهند که ممکن است درد ناحیه شکمی به دلیل بارداری خارج رحمی است به این معنا که جنین در لوله های فالوپی یا جای دیگری بارور شده است. البته این نوع بارداری خیلی زود تشخیص داده میشود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار