بازدید 24702
حرف‌های مبهم وزیر نفت درباره قاچاقچیان بنزین و گازوئیل؛

چه کسی با قاچاق سوخت روزانه 1000 میلیارد از جیب مردم می‌دزدد؟!

چطور ممکن است، کوچک ترین تحرکی در مرزهای کشور توسط نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور رصد و با وجود تمام دشمنی ها علیه کشورمان، جلوی هرگونه خرابکاری و یا اقدام احتمالی تروریست ها و دشمنان علیه کشورمان گرفته شود، اما این میزان عجیب و غریب از سرمایه مملکت توسط یک مشت قاچاقچی به راحتی از کشور خارج شود؟!
کد خبر: ۸۴۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 13 October 2018

با کاهش چشمگیر ارزش پول ملی، قاچاق کالا و سوخت به یک بیزینس جذاب تر برای قاچاقچیان تبدیل شده است، چون در مقایسه قیمت کالا و سوختی که در کشور عرضه می شود با نرخ روز ارز، نفع مالی زیادی از ناحیه قاچاق این کالاها می تواند به جیب قاچاقچیان سرازیر شود. به همین دلیل، در ماه ها و روزهای گذشته، خبرهای زیادی از قاچاق حجم قابل توجهی از سوخت و کالاهای کشور به کشورهای همسایه شنیده و هر روز هم بر میزان کشفیات افزوده می شود.

به گزارش «تابناک»؛ عمق فاجعه زمانی احساس می شود که متوجه می شویم، میزان قاچاق سوخت کشور به 20 تا 40 میلیون لیتر در روز رسیده و همین مسأله خسارتی حدود ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰تومان بر کشور و مردم وارد می کند. در حالی که اگر دولت «حسن روحانی» از آغاز روی کار آمدن، به جای جلوگیری از ادامه سازوکارهای نظارتی نظیر «کارت سوخت» بر افزایش این نوع سیستم های نظارتی تأکید می کرد، امروز به راحتی شاهد خروج این میزان از سرمایه های کشور و مردم نبودیم.

حالا که دولت ناتوان از جلوگیری از قاچاق این حجم بالا از سوخت و سرمایه کشور است، بار دیگر تصمیم گرفته قیمت سوخت را افزایش بدهد و از طرفی سیستم بهره گیری از کارت سوخت احیا شود تا شاید جلوی قاچاقچیانی که از جیب مردم برمی دارند و به کیسه شخصی و جیب کشورهای همسایه می ریزند، گرفته شود؛ کاری که شاید اگر از سال 92 تاکنون ادامه پیدا می کرد، یا جلوی قاچاق سوخت را می گرفت یا میزان آن را به حداقل ممکن می رساند.

چه کسی با قاچاق سوخت روزانه 1000 میلیارد از جیب مردم می‌دزدد؟!

هرچند با رسیدن قیمت دلار به بالای 12- 13 هزار تومان، قاچاق بنزین لیتری هزار تومانی به کشورهای همسایه، برای قاچاقچیان جذاب‌تر و پرسودتر از همیشه شده ‌است ـ مثلا قیمت بنزین در کشوری نظیر ترکیه 14 هزار تومان است و انتقال هر لیتر بنزین به ترکیه، سود 13 برابری نصیب قاچاقچیان خواهد کرد ـ رسیدن میزان سوخت قاچاق به رقم 20 تا 40 میلیون لیتر در روز بسیار جای تعجب دارد!

جالب تر از این عدد و رقم از میزان قاچاق سوخت کشور به کشورهای همجوار، اظهار نظر «بیژن نامدار زنگنه» در این خصوص است. وزیر نفت به تازگی درباره قاچاق بنزین گفته که «قاچاق فعال و زیاد شده است. این مختص قاچاقچی هم نیست، همه هستند!» سخنان مبهم آقای وزیر و به کارگیری این واژه که «همه هستند!» ابهامات قاچاق سوخت در کشور را بیشتر و بیشتر می کند.

از آنجا که با اصرار دولت و شخص وزیر نفت سیستم و سازوکارهای نظارتی نظیر «کارت سوخت» از گردونه نظارت بر میزان مصرف سوخت حذف شد و دلیل آن هم صرفا این بود که در دیگر کشورهای دنیا تاکنون چنین سیستمی پیاده و اجرایی نشده است، معلوم نیست منظور آقای وزیر از اینکه «همه در کار قاچاق سوخت» هستند، چه کسانی است!

ماه گذشته جانشین فرمانده ناجا نیز از افزایش سه برابری کشف قاچاق سوخت به خارج از کشور خبر داد. «سردار اسکندر مؤمنی» گفته است: «کشفیات کالای قاچاق افزایش قابل توجهی داشته و در پنج ماه نخست ارزش ریالی کالاهای قاچاق 75 درصد افزایش یافته است. قاچاق شامل ورود و هم خروج مانند سوخت است. کشفیات قاچاق سوخت سه برابر شده است.»

در شب های گذشته، خبرهایی از قاچاق سازماندهی شده حجم قابل توجهی بنزین و گازوئیل توسط خودروهای سنگین در بخش های خبری مختلف و رسانه ها منتشر شد، موضوعی که نشان می دهد بحث قاچاق سوخت موضوعی نیست که توسط چند قاچاقچی خرده پا دنبال شده باشد؛ حجم و میزان اعلام شده از قاچاق سوخت و ارزش بالای ریالی آن هم گویای این مسأله است.

طبیعی است وقتی وزیر نفت می گوید، «قاچاق فعال و زیاد شده است. این مختص قاچاقچی هم نیست، همه هستند!» حتما خبرها و یا حداقل سرنخ هایی از اینکه چه کسانی به ویژه در ماه های اخیر به جرگه قاچاقچیان سوخت پیوسته اند که آنقدر قدرتمند هستند و توان قاچاق بین 20 تا 40 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل را دارند، دارد که حتما باید در این خصوص به عنوان متولی اصلی پاسخگو باشد و اطلاعات احتمالی را در اختیار نهادهای رسیدگی کننده بگذارد.

چطور ممکن است، کوچک ترین تحرکی در مرزهای کشور توسط نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور رصد و با وجود تمام دشمنی ها علیه کشورمان، جلوی هرگونه خرابکاری و یا اقدام احتمالی تروریست ها و دشمنان علیه کشورمان گرفته شود، اما این میزان عجیب و غریب از سرمایه مملکت توسط یک مشت قاچاقچی به راحتی از کشور خارج شود؟!

باتوجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و اینکه یک جنگ بزرگ اقتصادی از سوی دشمنان به سرکردگی آمریکایی ها علیه کشورمان طراحی شده است، یکی از مهمترین موضوعات و مسائل علاوه بر برخورد با مسائل امنیتی در مرزها، لزوم جلوگیری از خروج سرمایه و پول مردم و کشور از مرزهاست که ممکن است، این سرمایه تحت عنوان کالا، سوخت، ارز یا به اشکال دیگری از کشور خارج شده و حتی برخی کشورها در این زمینه به سهولت کار و اقدامات مخرب اقتصادی علیه کشورمان کمک کنند.

بنابراین انتظار می رود وزیر نفت در صورتی که اطلاعاتی از قاچاقچیان سازماندهی شده سوخت دارد، آن را در اختیار سازمان های ناظر و رسیدگی کننده قرار دهد و البته آن را به مردم هم اطلاع رسانی کند. طبیعی است که مردم ـ به عنوان سرمایه های اصلی کشور و افرادی که این اعداد و ارقام عجیب از قاچاق سوخت از جیب آنها می رود ـ باید در جریان باشند که این «همه» چه کسانی هستند که به خاطر پر کردن جیب های خودشان حاضرند سرمایه مملکت را آن هم در شرایط سخت اقتصادی از کشور خارج کنند و در اختیار بیگانگان قرار دهند.

حتما باید دستگاه های رسیدگی کننده به جرایم اخلالگران اقتصادی در ارتباط با این پرونده یعنی بحث قاچاق روزانه 1000 میلیارد ریال سوخت از کشور ورودی ویژه داشته باشند و ضمن دریافت اطلاعات از وزیر نفت و افرادی که در این زمینه اطلاع ویژه و خاصی دارند، با عوامل خروج سرمایه های مملکت برخورد جدی و قاطعی انجام بدهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۶۶
قاچاق در این حجم میتونه کار مردم عادی باشه ؟!
ریگی را تو آسمون دستگیر کردن جلوی میلیونها لیتر قاچاق را نمیتونن بگیرن ؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
احسنت
MRV
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دولت چرا جلوی قاچاق رو نمیگیره ضررش رو باید من کارمند بدبخت بکنم با گرونی بنزین؟؟؟ این عدالته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
بله میتونه. متاسفانه در ایران مردم فعال در هر بخش دستشون تو جیب همدیگس. یه تعبیرش اینه که مثلا صرافا که بخشی از مردمن دستشون تو جیب بیت الماله، دلار فروشا همینطور، ماشین فروشا همین طور، موبال فروشا همین طور، تولیدکننده ها همین طور. در واقع هر بخشی از مردم دستشون تو جیب دسته ای دیگه و به تعبیری در جیب بیت الماله.
من در ابتدا جز گروه کارت سبز که بعد شد کارت سوخت بودم . بنزین هنگام خرید از خارج یا ازپالایشگاهها روی کاغد قاچاق می شود نه به صورت فیزیکی . قابل توجه برادران اطلاعات
اقایون اعتدالی و وزرای برندشون ، به خاطر لجبازی با دولت قبل ، و با حذف کارت سوخت، کلی خسارت به مملکت زدند..شاید هم فقط بحث لجبازی نبوده و منافعی در حذف کارت سوخت داشته اند!!
با این بهانه سر مرد کلا نذاری. هر وقت تمامی پارامترها مثل یک کشور درست و حسابی شد آنوقت دولت حق دارد سوخت را گران کند. وگرنه مصداق دزدی و چپاولگری مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
چپاول در این است که در این ۶ سال حقوقت دوبرابر شده ولی بنزین با همان نرخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
در این ۶ سال حقوق یک سوم شده. ۶ سال پیش ۵۰۰ دلار حقوقم بود الان ۱۵۰ دلار
وقتی قیمت دلار رو می بردین بالا باید فکر این روزها رو هم می کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
اتفاقا فرکش رو کردن! حالا ببین چه بازی سر مردم در بیارن
کجای این بده !؟
مگه از قصد ارزش پول پایین نیوردن که صادرات افزایش پیدا کنه و ارز آوری واسه کشور داشته باشه !؟
با این کار میدونید چقدر ارز وارد کشور میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
بنزین رو گرون می خریم، ارزون به قاچاقچی می فروشیم.
جمعش چقدر ارز وارد کشور می شه؟
بعضی ها با بالا بردن قیمت دلار چند ده یا چند صد هزار میلیارد از جیب مردم بردن این هم روش
اینکه 40 میلیون لیتر سوخت قاچاق بشه به ترکیه و امارات ینی با خر و قاطر اچاق نمیشه بلکه با تانکر های 12 هزار لیتری جابجا میشه!! تانکر 12 هزار لیتری هم نمیتونه از جاده مالرو کوهستانی رد بشه! پس : این حجم از قاچاق از جاده های آسفالته ایران و از بازارچه های مرزی دارن به ترکیه جابجا میشن!! مگه چنتا جاده آسفالته بین المللی داریم که با ترکیه مشترک باشه؟؟ نمیتونن جلوشو بگیرن؟؟؟ چنتا بندر داریم؟ چنتا اسکله داریم که با لنج بنزین ببرن؟؟؟
80 میلیون ایرانی باید تاوان سودجویی برخی رو بدن؟؟؟؟
اون همه ای آقای وزیر نام میبره قطعا منظور 80 میلیون ایرای نیست!!
این تبلیغات در مورد قاچاق سوخت برای اماده سازی در مورد موضوعی به نفع دولتمردان دارد
چرا عدم توان در کنترل مرزها در مورد قاچاق سوخت را که روزانه 100میلیون لیتر را مردم باید تاوان ان را پس بدهند وبنزین کوپنی شود
مگر قاچاقچی معمولی میتونه روزانه ۲۰ تا ۴۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق کنه.؟ برخی سازمانها هستند که این کار را میکنند. چرا مردم باید جور این افراد را بکشند. چرا قیمت سوخت باید افزایش پیدا کند. بروند و جلوی قاچاق سازمان یافته را بگیرند. در ضمن این اعداد و ارقام هم کاملا کذب است. تولید و مصرف سوخت بنزین در کشور در حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون لیتره. اگر ۴۰ میلیون لیتر قاچاق بشه که فاجعه است و کمبود عرضه پیش میاد و در سطح جامعه این کمبود باید حس شود. بحث در اون قسمت واردات بنزینه. بنزین با ارز دولتی خریداری میشه و ورود به کشور هم بطور صوری تایید میشه و سوخت بدون واردات واقعی به کشور به کشورهای دیگر مجددا صادر یا قاچاق میشه. موضوع اینه برادر تابناک. همه هم هستند ولی مردم نیستند.
وقتی آقای وزیر میگویند همه هستند یعنی تو خود حدیث مفصل بخوان ای این مجمل.
و گرنه بیست تا چهل میلیون لیتر را با باک ماشین و دبه نمیشود قاچاق کرد. پس همه هستند لذا دولت از پس آن بر نخواهد آمد .
همه هستند یعنی کار خود دولت و دیگر نهادهایی هست که شفافیت مالی ندارند
میخواین بنزین روگران کنیدواین بهانه ها چیه
.....................................قاچاق میکنه
همه هم می دانند
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
مثل احمدی نژاد عمل نکن
بگو کیه ! من نمی دانم
یا کار خرزو خانه یا قلمراد
با يك حساب سرانگشتي حداقل 1000 و حداكثر 2000 تريلي 20000 ليتري براي اين كار نياز مي باشد. اگر توسط وانت اين كار صورت گيرد حداقل 20000 و حدكثر 40000 خودرو بايد از مرز در يك روز عبور كرده و مجددا به كشور برگردند!
بنظر كمي جديتر به امار توجه بشود.
هزينه جلوگيري از قاچاق يك بار از جيب ما رفته و حالا مجددا بايد هزينه گراني بنزين را نيز متحمل بشويم؟
این اظهارات مبهم دولتیان تنها برای بیگناه جلوه دادن خودشان است تا ناکارامدی خود را در پس آن پنهان کنند. با این اظهارات دو پهلو و با توجه به هجمه های عظیمی که در فضای مجازی بر علیه برخی وجود دارد می خواهند اینگونه القاء کنند که کار برخی است و دولت هم توان مقابله با آن را ندارد.
به طرف می گن در رو ببند بیرون سرده . می بندد و می پرسد حالا بیرون گرم شد ؟ قضیه ما هم همین است . این حجم از قاچاق کار مردم عادی نیست و یا تخیلی است . تاوانش را ما باید بپردازیم . راه حلی که پس از مدت ها کار کارشناسی به فکرشان می رسد همیشه همین است . قیمت رقابتی ، قیمت کارشناسی شده ، واقعی کردن قیمت ها و ..... عبارات دیگری هستند که در این مواقع اعلام می شوند .
درود بر تابناک مردمی







واقعا نمیدونین؟


























من میتونم از این کشور یه تیکه سنگ خارج کنم؟
ظرفیت هر تانکر حمل سوخت = 28000 لیتر
تعداد تانکر جهت قاچاق 40 میلیون لیتر سوخت = 1429 دستگاه
طول صف تریلی ها 23 کیلومتر
این چیه مینویسین مگه مگه در امد سرانه مردم رو با دلار میسنجین که قیمت اترژی رو با دلار محاسبه میکنین
شنبه ۲۱ مهر
تخلیه حباب بورس باشدت ادامه دارد
درادامه روندریزش شدید بورس شاخص کل امروز هم ۶۰۰۰ واحد سقوط کرد
ظرف چندروزگذشته شاخص کل نزدیک به ۳۰ هزارواحدسقوط کرده همه فروشنده اند
همونائی که باعث بی ارزشی ریال درمقابل ارز گردیدند
سوال این است که چگونه ماشین با بار بنزین از مرز خارج می شود؟
#اقتصاد_ایران
مردی ده خروس داشت. هر روز کتکشان می‌زد و از آنها می‌خواست که تخم بگذارند. کودکی گفت: اگر تخم مرغ می‌خواهی، چرا مرغ نمی‌خری؟ مرد فکری کرد و گفت: فکر خوبیست. خروس‌ها که تخم گذاشتند، تخم‌ها را زیر یکی از آنها می‌گذارم تا جوجه شوند و از آن جوجه‌ها چند مرغ به وجود آید.
دیگه تا این حد به شعور مردم توهین کردن نهایت بی احترامی است.
40 میلیون لیتر میشه 40 هزار متر مکعب ...برای جابجا کردن این حجم سوخت نیاز به 3000 تریلر مخصوص حمل سوخت 12 هزار لیتری یا 1000 تانکر 36000 لیتریه!!!!
خیلی عدد بزرگیه!!! روزانه این تعداد تانکر چجوری میتونن بنزین از مرز خارج کنن؟؟؟؟
واقعا کار خیلی سختیه کنترلش؟؟؟ مردم باید تاوان ناکارامدی مسولین رو بدن؟؟؟؟
من نمی دونم که چرا امثال این اقا که کارنامه قدری در نفت ندلشته دوباره امده سر کار؟
یکسری بدبخت بیچاره کار قاچاق سوخت را انجام میدن و راه و چاه را به هم نشون میدن و روز به روز تعدادشون زیاد میشه
نمیشه جلوشون هم گرفت چون زیادن
فقط بلدن به کولبر بیچاره گیر بدن
ولی میلیون ها لیتر قاچاق سوخت دیده نمی شود
اول اومدن کارت سوخت را باطل کردن ف بعدش قاچاق سوخت را انداختن ، حالا هم می خوان بگن تنها راه جلوگیری از قاجاق بالا بردن قیمت سوخته ،یعنی نتیجه می گیریم که چاره ای نیست جز اینکه قیمت سوخت مثل کشورهای همسایه مون بشود
توسط مردم عادی امکان چنین قاچاقی وجود نداره هی الکی هر روز خبر چاپ نکنید شاید طرف دست از کارش بکشه
قیمت سوخت باید مثل همه جای دنیا به روز حساب بشه و مردم بگردن از پمپ بنزینی که ارزونتر میفروشه بخرن. وگرنه تا روی بنزین سوبسید هست رانت هم هست و دزدی از بیت المال هم هست. علت اینکه بعد از گزانی دلار دولت تصمیم گرفته که سوخت را هم گران کند خود مردمند. منطورم آن بخشی از مردم که تقریبا هر کی بصرفد میکند از جمله، قاچاق و صادرات کالایی که به شدت کشور به آن احتیاج دارد و برای وارد کردن آن از جیب بیت المال ارز 4200 داده می شود.
همونایی که توی دولت احمدی نزاد مخالف هدفمندی بودن
یعنی برای اینکه دزدی نشه همه باید تاوان پس بدهند ، یعنی معلوم نیست این پول معلوم نیست تو کدوم شبکه بانکی جابجا میشه ، یا یه عده از آقایان و زاده های محترمشان دست دارند و برای اینکه زور دولت و سازمانهای نظارتی بهشون نمیرسه میخوان مردم را تنبیه بکنند و یا یک بهانه بنی اسرائیلی هست واسه افزایش قیمت.
نمیدانم کشور را کی اداره میکنه ؟
قاچاق سوخت کار همین تخم مرغ دزدهایی است که با گالن های ۲۰ لیتری سوخت را قاچاق می کنند. یک وقتی فکر بد نکنید.
متاسفانه در بحث قاچاق سوخت مقطعی برخورد میشود در زمانی که میخواهند قیمت را گران میشود تازه یادشان می افتد که سوخت با این حجم از کشور از راهای مختلف خارج میگردد متاسفانه این دفعه نیز با گران شدن حاملهای انرژی باز قاچاق سوخت فراموش شده و این چرخه بعدا تکرار خواهد شد ولی دست اندرکاران نمی دانند با گران شدن بنزین و گازوئیل این حداقل توان خرید نان روزانه نیز از مردم گرفته میشود چون دوباره همه چیز تحت تاثیر این امر قرار خواهد گرفت و سبدی که میگویند ما که هیچ وقت به آن دسترسی نداشتهایم و نخواهیم داشت و اساسا این هم دردی از مشکلات را حل نمیکند بهتر است دولت جلوی کسانی که میلیاردها از قاچاق سوخت درآمد کسب کردهاند را سناسایی و توقیف اموال و مجازات نماید مردم چه گناهی کردهاند که تاوان اینها را بکشند
تابناک عزیز اگر در مورد مفاهیم مسیر سبز و مسیر زرد و مسیر قرمز در گمرگات تحقیق کنید و نتایج را در یک گزارش منتشر کنید خیلی چیزها برای مردم در مورد قاچاق مشخص می شود.
دستتون درد نکنه
ولی می تونید یک مورد نام ببرید که آقایون (توهین که نیست؟) تاکنون (توهین که نیست؟) کاری یا طرحی را به نتیجه رسوندن که به نفع ایران و مردم آن بوده (توهین که نیست؟) که این حرفهای تکراری که شما می زنید و قبلا هم برای خیلی از طرحها زدید دومی باشه؟
هم وطن عزیز
خبرنگار محترم
این کارها و حرفهای قبل از اجرای یک کار یا طرح که به سود درصدی (توهین که نیست؟) هست دیگر نخ نما شده
چرا دولت خیلی محترم(توهین که نیست؟) مردم را یعنی فرومایگان را نااگاه و در موقع که لازم داره فهیم خطاب می کند؟(توهین که نیست؟)
هزینه تولید یک لیتر بنزین در کشور چقدره؟
حالا که بنزین آنور مرز لیتری ده هزار تومان به بالاست ، و حالا که قراره فروش نفتمان بعلت تحریمها به صفر برسه ، چرا دولت خود اقدام به فروش بنزین به مرزنشینان نمیکند. که علاوه بر سود بردن ، از بالا بردن قیمت در داخل هم جلوگیری کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
برای اینکه دولت گیج می زنه و فکر می کنه با امضا کردن کاغذها مشکلات حل می شود.
احساس میکنم بعضیا توانایی تکیه زدن به صندلی رو ندارن
منطقه ما هر تانکر گازوئیل الان شبی 15 میلیون سود داره همه رفتن گازوئیل کشی میکنن
ما میگیم زدیم شمام بگید زده
آقای زنگنه با حذف کارت سوخت زمینه ایجادقاچاق سوخت را فراهم کردند؛ قاچاق سوخت با این وسعت عمدی و سازمان یافته می باشد. علت اصلی قاچاق سوخت سیاست های آقای زنگنه وزیر نفت و دولت ضعیف آقای روحانی است. چرا باید سود قاچاق سوخت نصیب عده ای خاص، قاچاق چیان و مردم کشورهای همسایه شود و مردم مظلوم ایران در فقر و تهیدستی دست و پا بزنند. در حال هزینه هر لیتر بنزین از مرحله از صفر( دریافت نفت خام از چاه ) تا صد آن(تخلیه بنزین از تانکر در جایگاه) حدود 40000 ریال برای دولت هزینه دارد؛ در حالی که مصرف کننده فقط 10000 ریال برای هر لیتر بنزین می پردازد؛ ارزش آن با دلار دولتی( 42000 ریال) حدود 60000 ریال می باشد و ارزش واقعی آن با دلار آزاد(120000 ریال) حدود 130000 ریال می باشد و قاچاق آن به مرزها حدود 1200 درصد سود دارد.
اگر نرخ عرضه بنزین 60000 ریال باشد در این صورت قیمت 30 لیتر آن( با لیتری 60000 ریال) 1800000 ریال می شود، دولت پول 15 لیتر آن یعنی 900000 ریال را به حالت یارانه به حساب هر ایرانی ساکن در ایران، زنده و دارای کارت ملی هوشمند به صورت یارانه در ابتدای هر ماه( اوّل هر ماه) واریز می کند و مصرف کننده واقعی باید پول 15 لیتر دیگر را خود می دهد؛ در این صورت هر لیتر بنزین برای مصرف کننده واقعی 30000 ریال تمام می شود.
طراحی بالا بردن قیمت بنزین به لیتری مثلاً 60000 ریال و اختصاص سهمیه ماهیانه 15 لیتری به هر ایرانی و واریز ارزش ریالی آن به حساب هر ایرانی( زنده و ساکن در کشور)در ابتدای هر ماه : باعث ایجاد عدالت اجتماعی، جلوگیری از قاچاق سوخت، بالا رفتن سلامتی و تندرستی جامعه, مصرف بهینه فرآورده، رایج شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه، خودروهای برقی و استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی و تا حدود جلوگیری از آلودگی هوا و مهم تر از همه؛ صادرات بنزین به کشورهای همسایه می تواند یک منبع قوی ارزی برای دولت باشد و ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی را باعث شود.
کارت سوخت یک راه حل گذرا و بسیار پر هزینه برای مبارزه با قاچاق بنزین و مصرف بی رویه آن است. تنهاترین و بهترین راه واقعی کردن قیمت بنزین است؛ مشروط به اینکه : 1- پول نصف تولید روزانه بنزین به حالت یارانه ای در اول هر ماه براساس قیمت متوسط ماهیانه بنزین در ماه قبل، به حساب همه ایرانیان ساکن( زنده و با ملیت ایرانی) واریز شود؛ 2- نصف دیگر تولید بنزین به کشورهای همسایه به صورت ارزی صادر و منبع ارزی حاصل صرف زیر ساخت های حمل و نقل عمومی و نوسازی صنایع نفت و پالایشگاهی شود؛ 3- گاز طبیعی فشرده فقط به خودروهای عمومی( تاکسی - وانت بارها - اتوبوس ) با قیمت فعلی اختصاص یابد. این راهکار باعث ایجاد عدالت اجتماعی، کاهش بی رویه بنزین و آلایندگی هوا، کاهش قاچاق می شود.
دولت و مجلس شورای اسلامی باید در این امر شجاعت بیشتری نشان دهند، و به مردم یاد آوری کنند که بهره بنزین ارزان تنها نصیب قاچاق چیان، ثروتمندان و کشورهای همسایه می شود و صدا و سیما باید در روشن گری این مساله نقش مهمی داشته باشد.

مهرداد رادمهر
کشتی های صیادی تو دریا تکان نمی خورد و فقط سهمیه گازوییل می فروشند و سود کلان میبرند!
نظارت یا مرده یا ناظر دستش تو دست فاسده
افزایش قیمت غلت است چرا؟؟؟
چون یک بهانه ای برای دولت می شود که با گران کردن دلار و ارز قیمت سوخت بالا می رفت و خیلی راحت با کاهش ان می توان ارزش سوخت را هم پایین آورد و این معادله ریاضی را پایان داد فقط با پایین اوردن قیمت ارز می شود ریسک ان را پایین اورد و این معادله پایان می یابد!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام، دولت اگر دست پنهان در قاچاق سوخت نداشت ،درخصوص استفاده از کارت سوخت مخالفت نمیکرد، مردم ومجلس ودولت این را به خوبی میدانند که کسر بودجع معمول دولت وهزینه های سری وفوق سری میباید از جایی تامین گردد
روزی چند میلیون لیتر قاچاق بنزین وگازوئیل با قاطر ودبه از کوه وکمرکه امکان نداردوبسادگی با تانکرازمرز عبور میکنند..... خدایا مارا در رفع ظلم یاری کن. آمین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار