بازدید 9016
۵

کودکان «مهاجر» کرمان

کد خبر: ۸۴۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 08 October 2018

کودکی دوران پر از شادی و بازیگوشی است؛ شیطنت‌ها وخنده‌های از ته دل، قهر وآشتی های روزانه، اسباب بازی، پارک و ... دنیای کودکی را می‌سازد که رویایی بزرگ شدن را همراه با امید و آرزوهای رنگارنگ در سر دارد، دنیایی که همه ما آن را گذرانده‌ایم؛ اما کودکی برای همه هم این‌گونه نیست. جنگ، فقر و محرومیت یا... گروهی را از شهر و دیار و کشور خود آواره کرده است؛ آن‌هایی که برای ما ایرانی دیگر مثل هم‌نوع‌مان شدند، افغان‌ها در شهری مثل کرمان در همه محلات زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، برای کودک افغان که از زمانی که چشم گشوده در غربت و فقربود دیگر بازی کودکانه در کوچه و خیابان طعم دیگری دارد، او معنی اسباب بازی راجور دیگری می‌فهمد؛ هر چند به ظاهر شاد و سرمست از شور کودکی است اما ترس را در نگاه و حرکاتش می‌بینی؛ او یاد گرفته که همیشه فرارکند و مواظب باشد که به حریمش تجاوز نشود، این را به عنوان یک عکاس وقتی دوربین را به سمت کودکان گرفتم دیدم او یاد گرفته که نگذارد حریم امنش حتی با عکسی خدشه دار شود، اگر حریمی برایشان باقی مانده باشد دنیایی او دنیای دیگری است، دنیایی کودکانه اما در دل مهاجرت، آن هم مهاجرتی توام با ترس و اندوه و نگرانی از آینده‌ای نامعلوم که برایش رقم زده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
سلام
کجا آینها کرمانی هستند. بلکه افغانی هستند
در عکس سوم یکی از بچه ها گوشی داره که حداقل مشخصه دوربین داره، اما من ایرانی در حال پس انداز کردن بودم و با جهش قیمت ها از خرید گوشی جا موندم. از عکس ها لزوما فقر برداشت نشد.
چه بچه های نازی!!!
عاقبت این بچه ها چی می شه؟!
از بچه های ما سرحال تر و سرخ و سعید ترن خوبه ...
خداود حفظشان کند و کاش وطنشان آرامشی را بیابد که بازگشت به آن مطلوبشان باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر