بازدید 6061
۷
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

قرمزپوشی بورس برای سومین روز پیاپی؛ شاخص با فولاد و فملی عقب نشست

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه چهاردهم مهرماه ۹۷، همانند دو روز پایانی هفته قبل با کاهش ۱۴۷۴ واحدی معادل ۰.۷۹ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۸۵ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته شاهد رشد ۴۹۲۴ واحدی نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۴۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 06 October 2018

قرمزپوشی بورس برای سومین روز پیاپی؛ شاخص با فولاد و فملی عقب نشستشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه چهاردهم مهرماه ۹۷، همانند دو روز پایانی هفته قبل با کاهش ۱۴۷۴ واحدی معادل ۰.۷۹ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۸۵ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته شاهد رشد ۴۹۲۴ واحدی نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، همانند روز‌های سه شنبه و چهارشنبه گذشته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۳۰ واحدی معادل ۰.۷۹ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۸۰۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با افت ۵۱۷ واحدی معادل ۱.۶۱ درصد، عدد ۳۱ هزار و ۷۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۶۵ واحدی معادل ۱.۶۱ درصد به رقم ۲۲ هزار و ۴۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۰۲ واحد کاهش معادل ۰.۹۶ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۷ هزار و ۲۶۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۹۵۵ واحد کاهش معادل ۰.۶۹ درصد به رقم ۱۳۷ هزار و ۳۸۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۶۲ واحد کاهش معادل ۰.۹۸ درصد همراه بود و عدد ۳۵۸ هزار و ۱۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۵۵ داشت و در سطح ۱۸۹ هزار ۸۹۳ واحد قرار گرفت.

قرمزپوشی بورس برای سومین روز پیاپی؛ شاخص با فولاد و فملی عقب نشست

در معاملات اولین روز هفته، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 283 واحد بیشترین تاثیر منفی را در ثبت روند نزولی نماگر کل داشت. پس از آن، نماد معاملاتی فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 213 واحد، نماد پارس (پتروشيمي پارس) با 120 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 115 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 114 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) با 107 واحد، نماد مبین (پتروشيمي مبين) با 102 واحد، نماد جم (پتروشيمي جم) با 71 واحد، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 70 واحد و نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 56 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 159 واحد، نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با 157 واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات‌ با 126 واحد، نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 95 واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشيمي پرديس با 63 واحد، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 62 واحد، نماد شفن متعلق به پتروشيمي فناوران با 60 واحد و نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 58 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز 6 میلیارد و 101 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 321 هزار و 993 نوبت معامله و به ارزش 1 هزار و 868 میلیارد و 177 میلیون تومان داد و ستد کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
تخلیه حباب بورس اغازشد همه فروشنده اند
چرا حقیقت رو نمیگید....چه علتی بود که اکثر نماد ها که دارای صف خرید بودند از صف خرید به صف فروش رفتند؟؟؟ این سرمایه گذاران خرد مگه چه گناهی کرده اند که سهامداران بی رحم عمده مانند آوار بر سر این بیچارگان خراب میشوند و این دولت بی تدبر چرا هر روز تصمیمات خلق الساعه میگیرد و اول از همه هم خویشان و نزدیکان خود را از بورس خارج میکند و بعد زیانش میماند برای بقیه....
به نظر میاد تا پایان هفته رشد بی رویه خالی شده و بهترین زمان برای خرید با بررسی و مشورت خبرگان این بازار نسبت به خرید سهام هایی که دارای بنیاد قوی هستند اقدام نمود
این هفته سهام نزولی هستش
این بزرگترین خطای دولت است که در زمان افت قیمت بالا رفته غیر معقول دلار ، از بورس حمایت نمیکند تا سرمایه سرگردان را وارد بازار سرمایه و پشتوانه مالی تولید قرار دهد.بورس در دوره اول دولت جناب دکتر روحانی و همچنین در دومین دوره تا این اواخر رها شده بود و اکثر سهام های بنیادی و ارزشمند پایین تر از ارزش سرمایه گذاری خود معامله می شدند.حال که موج توجه به بورس بالاخص سهام های ارزشمند شکل گرفته چرا دولت حمایتی انجام نمیدهد حتی با این عدم حمایت ،باعث ریزش بورس شده است؟ من که در این نه تدبیر میبینم نه امید.گویا عادت داریم همه چیز ابتدا باید تبدیل به بحران شود تا فکری به حالش بکنیم نمونه اش قیمت ارز.حالا شاید منتظریم ریزش بورس به فاجعه برسد تا فکری به حالش کنیم.امیدوارم قبل از اینکه سرمایه خرد مردم عادی زیر بی تدبیری دولت له شود،اقدامی برای حمایت از بورس و سهام های ارزشمند صورت بگیرد تا تدبیری باشد برای افزایش امید مردم
افت سهام شرکتهایی که بی رویه بالا رفته اشکالی ندارد اما چرا شاخص سهام شرکتهایی مانند غدیر منفی میشود؟
در روزی که بیشتر سهم ها توی صف خرید بود یهو همه تو صف فروش شدن در کسری از ثانیه بنظر شما چه گروه و یا افرادی توانایی چنین کاری رو دارند ؟؟؟ هدف از منفی کردن بازار چیست اونم در زمانی که سرمایه های خرد و بزرگ دارند جذب بورس می شوند ، و تازه به اندازه ی تورمی که داشتیم نصف اونم رشد نکردن سهام های بورسی ؟؟؟؟؟ اهداف پشت پرده دولت و .... و .... در چیست ؟؟؟؟؟؟ مگه قرار نبود بورس حمایت بشه تا دلال بازی ها و سفته بازی ها در بازارهای رانتی و ویرانگر و مخرب و اقتصاد ویران کن ( دلار و سکه و امثال آن ) جمع بشه !!!!؟؟؟؟؟ و در آخر کجای دنیا رو دیدی دلار و سکه نزولی باشه ، بورس هم نزولی بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
شیر روغن گوشت همه چی گرون شد برین ببینین چندساله قیمت سهام تکون نخورده بورس تازه داشت رشدشوشروع میکرد بخدا اگرسکه ودلار میخریدن سهامدارا بیشترسودمیکردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر