بازدید 13783
گزارش گاردین درباره پشت پرده شبکه حامی تروریست‌های اهواز؛

ولیعهد عربستان 250 میلیون دلار به ایران اینترنشنال تزریق کرد!

گاردین در گزارشی با اشاره به حوادث اهواز، از عقبه شبکه ایران اینترنشنال که رسماً به حمایت از شبکه‌های تروریستی پرداخته، رونمایی کرد و به نقل از منابعی نزدیک به محمد بن سلمان خبر داد که ولیعهد عربستان 250 میلیون دلار به این شبکه تزریق کرده است.
کد خبر: ۸۳۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 02 October 2018

روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به حوادث اهواز، از عقبه شبکه ایران اینترنشنال که رسماً به حمایت از شبکه‌های تروریستی پرداخته، رونمایی کرد و به نقل از منابعی نزدیک به محمد بن سلمان خبر داد که ولیعهد عربستان 250 میلیون دلار به این شبکه تزریق کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ آفکام نهاد ناظر بر رسانه‌ها در بریتانیا، در حال بررسی وضعیت شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال / Iran International»، یک شبکه تلویزیونی مرتبط با عربستان و مستقر در بریتانیاست؛ این بررسی پس از آن آغاز شد که این شبکه به سخنگوی یک گروه جدایی طلب افراطی (یعقوب حر التسطری سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه) که در حمله تروریستی اهواز نقش داشت، تریبون داد و با این گروه تروریستی همراهی کرد.

عربستان به شدت در حال توسعه رسانه‌های متصل به خود در قلمرو بریتانیاست و ایران اینترنشنال یکی از این تلاش‌هاست. «عادل عبدالکریم»، یکی از دو مدیر این رسانه تبعه عربستان است و با عبدالرحمن راشد مدیر سابق العربیه و چهره‌های نزدیک به دربار سعودی همکاری دارد. یک منبع که با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان مرتبط است به گاردین گفته، بودجه این رسانه رقمی نزدیک به 250 میلیون دلار (192 میلیون پوند) است و از دیوان سلطنتی سعودی تأمین می‌شود.

ولیعهد عربستان 250 میلیون دلار به ایران اینترنشنال تزریق کرد!

سازمان افکام گفته در حال تحقیق درباره این مصاحبه است. یک سخنگوی این سازمان گفت: «ما این برنامه خبری را در تضاد با قوانین پخش خود می‌دانیم».

«راب بینون»، سرپرست این شبکه از تصمیمش برای مصاحبه با این عضو گروهک تروریستی دفاع کرد و گفت: این رسانه، از حمله به اهواز به‌ عنوان «حمله تروریستی» یاد کرده است. او به گاردین گفت: «ما، بی‌بی‌سی (فارسی) و رادیو فردا همان روز با این فرد مصاحبه کردیم و گفته‌ایم که این کار را به این خاطر انجام دادیم که می‌خواستیم از سوابق گروه باخبر شویم. تا آنجا که من می‌دانم منعی برای مصاحبه با آن فرد وجود ندارد».

بر اساس گزارش گاردین، حقوق کارکنان «ایران اینترنشنال / Iran International» بسیار سخاوتمندانه است و به یکی از کارکنان آن دو برابر دستمزدی پرداخت می‌شود که رسانه‌های رقیب پیشنهاد کرده‌اند. بی بی سی فارسی و من‌وتو، دیگر شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای مستقر در انگلیس هستند که این شبکه سعودی در رقابت با آنها قصد دارد، مخاطب جذب کند و در همین راستا، شماری از کارکنان این دو شبکه را با پرداخت همین رقم‌های قابل توجه جذب کرده است.

منابع مالی بی بی سی فارس از سوی دولت بریتانیا از طریق منابع عمومی و در راستای سند امنیت ملی این کشور تأمین می‌شود و منابع مالی من و تو مشخص نیست و در ماه‌های اخیر درباره منشأ ده‌ها میلیون پوند که مطابق با صورت مالی این شبکه به این مجموعه تزریق شده، نقدهای جدی مطرح شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
میکروب خطرناک منطقه شده آل سعود.
نکبت از ریخت و قیافشون میباره.
انشاله هرچی پول علیه ایران خرج می کنه بشه مایه دق و حسرتش
شبکه های جم و همین طور من و تو را یادش رفته بگوید
پس چجوریه تو ایران با دوربین های با کیفیت عین صداسیما گزارش میگیرن ؟؟؟؟ به رسانه های لندنی اعتماد نداریم زحمت نکشید
خوب میخاهید با تروریستهای مورد حمایت وهابیها مصاحبه نکنه...!بایدفاکتورهاشوتایید کنن.
این شبکه که واقعا مزخرفه فقط یه سری اخبارو از روزنامه ها کپی می کنه . چهارتا هم خبر چرت پخش می کنه
به گفته خود مقامات کشور الاهوازیه نقش نداشته
چرا برخی دوست دارند الاهوازیه رو مقصر جلوه بدن؟
یعنی به نوعی حمایت از داعش
اگر الاهوازیه مقصر بود چرا سوریه موشک باران شد ؟
پولدار شدن چه آسان ، آدم شدن محال است
این پول خیلی زیادیه برای یه شبکه!
من دیگه این تیوی مور د. حمایت عربستان را نکاه نمیکنم . زمانی ک دلار پایین میامد اصلا خبر نمیداد
از عزیزان هموطن تمنا می کنم به این شبکه معاند که معلوم شد پولش از کجا تامین می شود تماشا نکنند اینها بجز نابودی ایران و ایرانی آرزوی دیگری ندارند
الحمدالله خرج این یکی هم گردن ما نیوفتاد
کاش چند میلیاردی هم به صس ج اا میداد تا کمی خرجمون کم بشه
علمای تابناک خون نظری ندارن؟
حرفی ندارین حداقل منفی بدین ببینیم چن چندیم
خائنین به وطن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار