بازدید 2000

بزرگ‌ترین شهر دانشجویی جهان

کد خبر: ۸۳۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 01 October 2018

یک سال تحصیلی در اتریش به دو ترم چهار ماهه تقسیم می‌شود و ثبت‌نام و پذیرش در دانشگاه‌های این کشور نیز چند هفته قبل از هر ترم شروع می‌شود.

به گزارش آنا، پیش از این به بررسی تقویم تحصیلی در آمریکا، انگلستان، آلمان، روسیه، بلژیک، فیلیپین و استرالیا پرداختیم، حال نگاهی به سیستم تحصیلی اتریش می‌کنیم.

وین شهر بسیار خوبی برای گذراندن روزهای دانشجویی است. این شهر پر از دانشگاه‌های دولتی، خصوصی و مؤسسات‌ آموزش عالی دیگر است. حدود ۱۳۰ هزار دانشجو در وین ساکن هستند بنابراین این شهر بزرگ‌ترین مرکز دانشجویی در مناطق آلمان زبان‌ها محسوب می‌شود.

دانشگاه‌ها در اتریش به‌طور سنتی مؤسسات آموزش عالی دولتی بودند و کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی در سال‌های اخیر به سیستم آموزشی این کشور اضافه شده‌اند.

همه فارغ‌التحصیلان از دبیرستان‌های اتریش (یا مؤسسات آموزشی مشابه در اتحادیه اروپا) می‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند. برخی از دانشگاه‌ها مقرراتی را برای پذیرش دانشجویان مانند امتحان ورودی تصویب کرده‌اند تا تعداد ورودی‌های جدید را محدود کنند و مطمئن باشند که کیفیت تحصیلی افت نمی‌کند.

بیشتر دانشگاه‌های اتریش به‌جای سیستم قدیمی مدرس، دیپلم و دکتری از سیستم کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری استفاده می‌کنند. هر دوره تحصیلی در اتریش معمولاً بین سه تا پنج سال یا ۶ تا ۱۰ ترم به طول می‌انجامد.

وقتی یک دانشجو می‌خواهد یک دوره تحصیلی را به پایان برساند مؤسسه آموزش عالی اتریش تعداد معینی امتحان از وی می‌گیرد و طرح اولیه‌ای از کلاس‌ها و درس‌هایی که محصل باید در دوره تحصیلی بگذراند را نیز به او ارائه می‌دهد.

دانشجویان با توجه به این چارچوب تصمیم می‌گیرد که به چه ترتیبی امتحانات و دوره‌های خواسته‌شده را تکمیل کند. این امر به دانشجویان آزادی عمل می‌دهد و همچنین امکان اشتغال به‌صورت نیمه‌وقت را برای آنها فراهم می‌کند.

سال تحصیلی در اتریش به دو ترم تقسیم می‌شود که هر کدام چهار ماه طول می‌کشد. ترم زمستانی معمولاً از هفته اول اکتبر (۹ مهر) آغاز می‌شود و تا آخر ژانویه (۱۰ بهمن) سال بعد ادامه دارد. ترم تابستانی نیز از اول مارس (۱۰ اسفند) تا آخر ژوئن (۹ تیر) است.

در فوریه (بین دو ترم) یک تعطیلات بهاره به دانشجویان داده می‌شود و تعطیلات تابستانی نیز از ژوئیه (۱۰ تیر) تا سپتامبر (۱۰ شهریور) است. فصل ثبت‌نام و پذیرش در دانشگاه‌های اتریش معمولاً چند هفته قبل از شروع هر ترم آغاز می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل