آسپرین؛

کمک‌های اولیه برای مسمومیت الکلی

کد خبر: ۸۳۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ 30 September 2018
تعداد بازدید : 13419
بازدید 39025
۵
الکل‌های دست‌ساز حاوی ساده‌ترین شکل الکل هستند که متانول نامیده می‌شود. متانول به صورت طبیعی در فرآیند تخمیر پدید می‌آید و جدا کردن آن از اتانول کار سختی است که در خانه‌ها ممکن نیست و نیاز به آزمایشگاه دارد، در بعضی موارد نیز این ماده عمدا به نوشیدنی الکلی اضافه می‌شود تا با بالا بردن شدت اثر بخشی نوشیدنی الکلی حجم آن را افزایش داده و سود بیشتری کسب شود. متانول بو، مزه یا رنگ خاصی ندارد و قابل تشخیص در نوشیدنی نیست، تنها راه اجتناب از مسمومیت آن اجتناب از نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی است. این ماده به شدت خطرناک است و می‌تواند منجر به مسمویت شدید، کوری دایمی و مرگ شود. در این ویدیو با این ماده و مسمومیت ناشی از آن بیشتر آشنا شوید و کمک‌های اولیه در صورت بروز این مسمومیت را بیاموزید.
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
واقعاً همون‌طور که تیتر زدید مسمومیتش الکی! هست.
چرا اطلاعات غلط میدی .متانول هرگز در فرایند تخمیر بوجود نمیاد .دست یه عده از خدا بیخبر در کار هست که ارونو به اتانول اضافه میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
ضمن تایید نظر ایشون لازم به ذکر است که در فرایند تقطیر امکان تولید متانول وجود دارد. موثرترین پادزهر فوری متانول، اتانول است که می تواند اثرات آنرا فورا خنثی کند اگر به موقع استفاده شود .
کمک های اولیه برای فردمسموم به الکل میگین چیه
کمک های اولیه مسمومیت با متانول، مصرف اتانول با درجه خلوص بالاتر از 70 درصد و فاقد ماده سمی بیترکس است که در دسترس نیست و البته جرم محسوب می شود!