بازدید 11359
تأملی بر پیشنهاد وزیر ارتباطات برای نجات دریاچه ارومیه؛

حل تمام مشکلات با نسخه واحد ممکن نیست، مگر با «شعار»!

ماجرا هنگامی جالب‌تر می‌شود که می‌بینیم وزیر ارتباطات در سفرش به استان آذربایجان غربی، به خوی رفته و پس از زیارت مقبره شمس تبریزی، از ظرفیت ارزشمند آن برای توسعه گردشگری کشور سخن به میان آورده و کوشیده نسخه‌ای برای ارتباطات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکیه ارائه داده و در این خصوص هم اعلام آمادگی کند.
کد خبر: ۸۳۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 12 September 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

جوان‌ترین وزیر کابینه که با برخی اقدامات مانند شفاف سازی در ارز اختصاص داده شده به واردات گوشی تلفن همراه توانسته برای خود شهرتی به هم بزند، حالا برای حل بحران دریاچه ارومیه هم راهکار ارائه می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ آذری جهرمی که در ابتدای راه وزارت و در نشست ویژه رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی تأکیدی خاص بر تخصص داشتنش در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت و توانست نظر مثبت نمایندگان را جلب کند، حالا در مسیری قرار گرفته که چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

این بخش از سخنان وی که مقابل دوربین صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی، در سفر اخیر وی به این استان ایراد شده را بخوانید تا دریابید که درباره کدام مسیر سخن می‌گوییم.

«با استفاده از هوشمندسازی آبیاری، می‌توان مشکل کمبود آب دریاچه ارومیه را رفع کرد. بنا بر آمار وزارت جهاد کشاورزی، با هوشمندسازی آبیاری تا ۳۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود که با احتساب مصرف سالانه پنج میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی این استان، در مجموع بیشتر از ۱.۵ میلیارد مترمکعب صرفه جویی می‌شود که از مقدار کنونی آب در دریاچه ارومیه بیشتر است.»

نسخه‌ای معجزه آسا که آقای وزیر اصلا نگران تنه زدنش به شعار‌های بزرگ و محقق نشدنی نیست تا جایی که تأکید می‌کند، «تحول دیجیتال در آذربایجان غربی به معنای نجات دریاچه ارومیه است.»؛ شعاری رویاگونه که وی در تشریح روند رسیدن به آن، به برنامه‌های دولت دوازدهم در خصوص تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی اشاره می‌کند و فصول این برنامه در آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار می‌دهد.

حل تمام مشکلات با نسخه واحد ممکن نیست، مگر با «شعار»!

اینکه آذربایجان غربی بیش از ۱.۲ میلیون جمعیت روستایی دارد، در یک سال گذشته ۶۱۵ روستا در این استان به اینترنت خانگی و تلفن ثابت مجهز شده‌اند، در پروژه بعدی ۱۷۰ روستای دیگر به این امکانات تجهیز می‌شوند، تا پایان سال ۶۰۰ روستای استان تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار می‌گیرند و این اقدامات کلی هزینه می‌برد که البته جای نگرانی ندارد و تأمین خواهد شد.

سلسله اقداماتی که بی شک در جای خود قابل تقدیر هستند و باید از این بابت به وزیر و مجموعه تحت امرش خسته نباشید گفت و از ایشان تشکر کرد، اما آیا نجات دریاچه ارومیه در انتهای مسیر ارائه این خدمات قرار دارد؟! آیا همه نگرانی‌ها در خصوص خشک شدن بزرگترین دریاچه کشورمان و جایگزین شدن آن با کانون بزرگ ریزگرد‌های نمکی که نابودی کشاورزی و اجبار ساکنان پیرامون این دریاچه به مهاجرت را در پی خواهد داشت بیهوده بوده و رفع این نگرانی‌ها اینقدر ساده است؟

اگر این گونه است، تکلیف امثال ستاد احیای دریاچه ارومیه و بودجه‌ای که برای آن تصویب شده و آن همه مطالعات بین المللی و داخلی در این خصوص چه خواهد شد؟ آیا همه این‌ها پول هدر دادن و به بیراهه رفتن بوده‌اند و می‌شده به جایشان، پوشش شبکه اینترنت و تلفن و ارائه نسل جدید تلفن همراه به اهالی روستا‌های آذربایجان غربی را در دستور کار قرار داد؟

بعید است پاسخ دادن به این دست پرسش ها برای کسی دشوار باشد، به ویژه وقتی بحث خشک شدن دریاچه ارومیه و نگرانی میلیون ها تن از هموطنانمان از این رویداد در میان باشد و شعار ارائه شده برای حل مشکل، در حد و قواره «تحول دیجیتال» باشد. تحول در عرصه‌ای که در کشورمان به هزار و یک مسأله و مشکل مبتلاست و گاه مسائل ساده آن مثل فعالیت یا عدم فعالیت یک پیام رسان یا نرخ گذاری اینترنت، به چالش‌هایی بزرگ تبدیل می‌شود و گره کوری پیش روی همکان قرار می‌دهد که بازشدنی نیست.

ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که می‌بینیم وزیر ارتباطات در سفرش به استان آذربایجان غربی، به خوی رفته و پس از زیارت مقبره شمس تبریزی، از ظرفیت ارزشمند آن برای توسعه گردشگری کشور سخن به میان آورده و کوشیده نسخه‌ای برای ارتباطات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکیه ارائه دهد. او گفته: «وجود مقبره مولانا در قونیه ترکیه به عنوان شاگرد، عاشق و مرید شمس تبریزی و مقبره شمس در خوی می‌تواند موجب تبادل ارتباطات فرهنگی و گردشگری بین دو کشور شود.»

اظهارنظری که به «وجود نزدیکترین شبکه ریلی و راه زمینی کشور از طریق شهرستان خوی به اروپا» به عنوان مزیت آذربایجان غربی و شهرستان خوی برای گسترش گردشگری رسیده تا آقای وزیر بگوید: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای گسترش صنعت گردشگری شهرستان خوی با توجه به ظرفیت‌های موجود آماده همکاری است.»

دورنما‌هایی که شاید بشود روی محقق شدنشان حساب باز کرد، اما نجات دریاچه ارومیه، ورای آنهاست. سنگ بزرگی که نشانه رفتن آن هم چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، چه رسد به زدنش، به ویژه وقتی به یاد آوریم وزارت نیرو که متولی حکمرانی آب در کشورمان است و تعهدنامه مکتوب داده که مازاد آب در پشت سدهایش را برای احیای دریاچه ارومیه رها کند، از این کار سر باز می‌زند، حتی زمانی که بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه رکودشکنی کرده باشد.

اینجاست که ناچاریم از این که اذعان کنیم حل تمامی مشکلات با نسخه واحدی به نام توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ممکن نیست مگر اینکه پای «شعار» در میان باشد؛ شعار‌هایی که قرار نیست محقق شوند، بلکه هدف از سر دادنشان، گسیل موج مثبت به افکار عمومی است و اهدافی که امیدواریم جرقه هیچ کدامشان در ذهن وزیر جوان و آتیه دار ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوزادهم زده نشده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۱
من مييييدونم، نميشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
تو این کشور همه شاکی اند
ناشناس
| France |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
جالب تر اون که مسببین این وضع بیشتر از همه شاکی اند دست پیش رو میگیرند که پس نیوفتند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
رییس جمهور بعدیه...میگی نه نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
با سلام. بنده متخصص منابع آب از استرالیا هستم و اتفاقا این پیشنهاد کاملا عملی است.
امین
| Canada |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
جناب تابناک خیلی هم حرف پرتی نزده. گفته اگر آبیاری رو هوشمند کنیم به اندازه ۳۰ درصد صرفه جویی میشه کخ معادل آب خود دریاچه است. حالا اینکه ستاد احیا بعد از ۷ سال هنوز نتونسته آبیاری منطقه رو مدرن کنه و کشت جایگزین معرفی کنه تقصیر اونایی که میگن با مدرنیزاسیون مشکل حل میشه؟
یکم بروید هوشمند سازی و تحول دیجیتال رو یاد بگیرید بعد ببینید چطور با این فناوریهای می شه مشکلاتی که یک عمر هست با بخشنامه و کاغذ بجایی نرسیده می تونه حل بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
نکته اینجاست مگه اصلا قراره مشکلات حل بشه؟
پیشنهاد آبیاری هوشمند که الان در تمام کشورهای جهان وجود داره کجاش رویاپردازیه اون ستاد بحران دریاچه ارومیه مثل مابقی ارگان های دولتی قاعدتا ببدون کاربرد تاسیس شده که هیچ تفاوتی در دریاچه شکل نگرفته و شک نکنید که 4 تا افراد موجود در اون ستاد اضلا نمی دونن آبیاری هوشمند چی هست
حداقل مشکلات را درک میکند و به فکر حل آنهاست .
وزیر، از نگاه تخصصی خودش درباره مسائل اظهار نظر کرده و ارائه راه حل کرده. قطعا درباره دریاچه ارومیه و موضوع گردشگری ایشون تصمیم گیر نیست، اما به عنوان یک فرد تصمیم ساز اظهارنظر کرده و ابدا هیچ اشکالی به بحث کارشناسی و راه حلهایی که طرح کرده نیست.
«با استفاده از هوشمندسازی آبیاری، می‌توان مشکل کمبود آب دریاچه ارومیه را رفع کرد. بنا بر آمار وزارت جهاد کشاورزی، با هوشمندسازی آبیاری تا ۳۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود که با احتساب مصرف سالانه پنج میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی این استان، در مجموع بیشتر از ۱.۵ میلیارد مترمکعب صرفه جویی می‌شود که از مقدار کنونی آب در دریاچه ارومیه بیشتر است.»
- جناب دکتر جهرمی عزیز برفرض که با هوشمندسازی آبیاری 35% (1.5میلیارد متر مکعب)صرفه جویی شود ولی این آبها همه در حوزه آبریز دریاچه نیستند!!!
بنظر برخی اقدامات را خوشایند و همسو با خود نمیبینند
البته من تاییدی ندارم برسخنان ایشان اما چندی پیش زمزمه هایی در خصوص کاندیداتوری ایشان برای انتخابات آتی شنیده شد
شاید درست نباشد اما این مدل تحلیل ها هم بی ارتباط با نگرانی از بابت آن خبر نیست
چه بسا که تا به اینجا همه مسئولین صحبت از صرفه جویی مصرف آب در شهرها میکردند و ایشان به صرفه جویی در بحث کشاورزی روی آورده
بازهم کیست که نداند یکی از مهمترین عوامل خشکی آبهای سطحی برداشت چاه های عمیق کشاورزی در همه جای کشور میباشد.!
وزیر ارتباطات به خاطر تخصص خودش و از زاویه دید تخصصی اظهار نظر کرده است، نگفته‌هم قضیه فقط توسعه زیرساخت ارتباطاتی است.
اگربا شعاردادن وعده های توخالی اقتصادکشوربهبود مییافت درمدت 5سال باتوجه به وعده های روحانی وشعارهایش واظهارات مکرروتکراریش ایران گلستان شده بود و80درصد ملت به زیرخط فقر وفلاکت نرفته بودند وبازنشستگان زیر فشاراقتصادی کاردبه استخوانشان نرسیده بود
با سلام ضمن تشکر از نفدی که شما در بحث صحبت های اقای وزیر داشتید.
1- بحث صرفه جویی آب یک بحث تخصصی است. به نظرم بحث هوشمند سازی آبیاری در مزارع خیلی کار پر هزینه ای هم نیست و زیر ساختهای آن خیلی راحتتر از هزینه های کلانی است که برای دریاچه شده است. به عنوان مثال یک سری سنسورهادر مزارع نصب میشوند و اطلاعات مربوط به رطوبت خاک مزرعه را به یک سرور میفرستند. این اطلاعات توسط یک سری الگوریتمهای تجزیه و تحلیل میشوند و سرور میزان آب بر اساس نیاز مزرعه را تعیین و به مخزن آب میفرستد. اتفاقا این اطلاعات خیلی راحت قابل تجزیه و تحلیل و پیشبینی هستند. این خیلی کار سختی نیست و الان برخی از شرکت ها در ایران این کار را انجام میدهند. این کشاورزی دقیق است. از پرت آب جلوگیری میشود. حتی میتوان نیاز غذایی خاک را تشخیص و در مراحل رشد گیاه مواد لازم را به همراه آب به مزرعه هدایت کرد.
2- اگر نتوانیم کشاورزی خود را بر مبنای علم روز درست کنیم. نمی توانیم رقابت کنیم. هزینه های تولید با این روش کاهش مییابد.
3- امیدوارم که نقد جانبدارانه روی مباحث علمی و دقیق باشد.
با تشکر
تابناک جان،شما باید اول منظور از تحول دیجیتالو بفهمید بعد نظر بدیدو تیتر بزنید.
همه چیز ممکنه اگه بگذارند
البته آقای جهرمی نشون داده به وزارت قانع نیست و دنبال ریاست جمهوری هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
چطوری متوجه ی نیت ایشون شدین?یعنی هر کس دو تا کار خوب انجام میده دنبال ریاسته?اصلا دنبال رئیس جمهوری باشه،اشکالی داره مگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
پس آقا عزت ضرغامی را ندیدی؟
این آقای وزیر هم خیلی دلش هوای بالاتر را کرده
همه اصل حرفش رو ول کردی به حاشیه اش چسبیدی!؟
پاپولیسم در جهان فراگیر شده
متاسفانه قریب به اتفاق مسئولان ایرانی به جای پرداخت به مشکلات حوزه خود، درباره مسائل حوزه های دیگر نظر می دهند. آخه کسی نیست بگه بابا جان حوزه خودتان هزار تا مشکل داره به همون ها برسید مردم از شما راضی خواهند شد. نیازی نیست به حوزه های دیگر ورود کنید. اگر هم دنبال کسب محبوبیت برای انتخابات بعدی هستید بدانید دست کم امثال من احمق نیستند.
من دقیقا نمیدانم منظور از هوشمند سازی ابیاری چیست ولی استفاده از تکنولوژی های جدید در مدیریت ابیاری و استفاده از روشهای مانند ابیاری قطره ای قابلیت حل مشکل دریاچه ارومیه را دارد. مشکل اصلی دریاچه ارومیه احداث چاههای عمیق و سد سازی در حوضه ابریز این دریاچه به منظور استفاده در بخش کشاورزی است. با مدیریت بهینه اب در این حوضه ابریز، بدون کاهش مساحت زیر کشت میتوان دریاچه را احیا نمود.
ایشان به هوشمند سازی و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی از این طریق اشاره کرده و این نافی سایر اقداماتی که باید انجام بشود نیست. به فرض هم که چنین هدفی رویاپردازانه باشد بد نیست. ما همیشه از رویاپردازی به اهداف بزرگ میرسیم و این وجه تمایز مدیریت جوان و مدیریت سالخورده است.
کاملا با صحبت آقای جهرمی موافقم. مشکل بزرگ دریاچه ارومیه برداشت بی رویه منابع آب توسط وزارت نیرو و مردم هست، اگه جلوی اینکار رو بگیرید دریاچه نجات پیدا می کنه. مردم چرا برداشت میکنن چون باهاش کشاورزی می کنن پس یا باید با هوشمندسازی آبیاری کشاورزی رو ادامه بدیم و آب کمتری مصرف کنیم یا اینکه کلا کشاورزی رو بذاریم کنار و برای شغل جایگزین به فناوری اطلاعات روبیاریم که در هر دو حوزه وزارت ارتباطات نقش موثری داره.
جناب وزیر جوان
لطفا به کار خودت بپرداز.
تعرفه اینترنت: هم بالا رفنه- هم سرعتش واقعی نیست- هم کم فروشی میکنند-
به کار خودت برس و این وضعیت رو رسیدگی کن!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
نکته همین جاست. هر مسئولی به جای پرداختن به وظایف در حیطه کار خودش میاد در کار بقیه دخالت میکنه. طرح های اینترنت واقعا به ضرر مصرف کننده اند تا کی دزدی از جیب ملت باید ادامه پیدا کنه و مردم تاوان بی عرضگی ها و ندانم کاری های این مفت خورها رو بدن!؟
اتفاقا پیشنهادات خوبی داده. چه اشکالی داره بررسی بشه
سلام
آقای وزیر ارتباطات از همه وزرای دولت در تولید خبر و تبلیغات و نسخه پیچی برای مشکلات کشور وحتی وزارتخانه های دیگر بسیارفعالتر است الا برای وزارت خودش که فرصت نمی کند به مشکلات آن بپردازد !!!
چرا در اکثر موارد نویسنده ونقاد مقاله شما مشخص نیست ؟
کاملا با شما مخالف و با صحبت های وزیر موافقم!
صحبت از هوشمندسازی که وزیرکرده، امروز راهکار بسیاری از کشورها برای برون رفت از مشکلات داخلی شان است. مطمئنا دریاچه ارومیه «تنها» با اقدامات وزیر ارتباطات درست نمیشود، ولی امروزه appها و تجهیزات high-tech متعدد زیست محیطی در جهان استفاده میشوند که میتوانند در مورد دریاچه ارومیه هم نتیجه مثبت داشته باشند (حداقل به مانیتور کردن شرایط طی زمان طولانی).
همچنین یکی از تحریک کننده های اصلی در حوزه گردشگری همین فضای مجازی است. اگر وزارت ارتباطات بیاید متولی شود و یک سری پلتفرم گردشگری که جاذبه های ایران را به زبان همسایگان ترجمه کرده، ارائه کند، مطمئن باشید تأثیر مثبت روی گردشگری خواهد داشت. باز هم نمیگویم وزارت ارتباطات باید فعال مایشاء باشد و سازمان گردشگری هیچ! صحبتم صحبت همکاری است
خوب سایت های خبری این وزیر جوان را پر رنگ می کنند ان شاء الله برای دو دوره دیگر کاندیدای ریاست جمهوری می شه عکس با شلوار لی عکس با آستین کوتاه افشای وارد کنندگان متخلف موبایل چه سیاست قشنگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
جنابعالی " بنده" ی گمان خویشی نه " بنده" ی خدا
جناب جهرمی نشان دادند نسل جوان در اداره کشور واقع بین تر و موفق تر هستند
اینکه هوشمند سازی مصرف آب به صرفه جویی کمک میکند و باعث ماندن آب بیشتر در دریاچه میشود که واضح هست. واینکه ایجاد شبکه ارتباطی برای اتوماسیون های پراکنده به این وزیر ربط دارد هم‌که واضح هست. به نظر من از حرف ایشون اینطور که در تیتر زدید قابل برداشت نبود.
تابناک عزیز شما به یک نکته کلیدی در این نوشته اصولا توجه نکرده اید اکنون در جهان حتی در پزشکی و صنعت این تحولات ارتباطاتی و دیجیتالی است که سخن اول را میگوید من در یک گلخانه در کشور هلند دوره تخصصی کنترل کیفیت محصولات جالیزی را میدیدم تمام فرایندهای دوره های کاشت و داشت و برداشت محصول روبوتیک و دیجیتال بود مصرف اب برای یک هکتار گوجه فرنگی از نوع پی اس با برداشت 125 تن در واحد هکتار یک ششم مصرف کشت بصورت سنتی بود و همه این به مدد دستاوردها صنعت ارتباطات و دیجیتال ممکن شده بود شاید جالب باشد بدانید از زمان کاشت تا برداشت هیچ کارگر یا متخصصی داخل گلخانه نمیشدند و سیستم کاملا بسته و کنترل اب وکود و نور و دما و رطوبت ان از طریق اتاق فرمانی بود که توسط دونفر اداره میشد کشور هلند اکنون بمدد همین فن اوری ها یک سوم محصولات سبزی و صیفی مورد نیاز اتحادیه اروپا را تامین میکند و سالها است از یک گرم سم در تولید محصولات خود استفاده نمیکند ارتباطات فقط تلفن هوشمند یا ماهواره یا اینترنت نیست ارتباطات در هوشمند سازی و کنترل مدیریت هم کاربردهای فراوان دارد صد ها نیروگاه تولید برق بادی در دریای انگلستان تنها با یک سیم کارت تلفن همراه و یک لپ تاب کنترل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
دقیقا ما هنوز هم به این حقیقت ها توی کشورهای دیگه به چشم فیلم علمی تخیلی توی تلوزیون نگاه می کنیم و اصلا نمی تونیم باورش کنیم چه برسه به کسی که میگه انجامش بدیم ! فکر میکنیم این چی داره میگه !
در كشور كم آب ايران ريختن آب براي نجات درياچه آخرين كاريست كه انجام مي شود چون ارزش اين آب بالاست و تصميم گيران اين واقعيت را نمي گويند
نجات درياچه مستلزم يك كار تركيبي و هماهنگ و استفاده از تركيب كليه روشها و تكنولوژيهاي ديگر مانند آنچه وزير گفته و همچنين علوم ديگر مانند
جلوگيري از تبخير با كمك روشهاي ابتكاري
و همچنين
آوردن آب ارزان از جاهاي ديگر مثل درياچه وان تركيه و ... و البته با ملاحظات زيست محيطي است
يعني بايد تركيب همه روشها را اجرا كرد و تك بعدي عمل نكرد تا اين كار به سرانجام برسد
در يك كلام مديريت كه متاسفانه كمياب است
صحبت وزیر در خصوص تحول عظیمی در مصرف هست که میتونه منجر به نتایج بزرگی بشه !
هرچند یکی هم میخواد کاری انجام بده بقیه میگن این چی میگه !

دنیا داره متحول میشه تکنولوژی را وارد همه عرصه ها کردند بهینه مصرف می کنند ما هنوز هم با چشمان متعجب و ناباورانه داریم در استفاده از تکنولوژی عقب میرویم
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

فرق ما با کشورهای غربی از نظر تکنولوژی این است که :

غربی ها بر تکنولوژی سوار هستند و هرجور که بخواهند از آن در جهت بهتر زندگی کردن خودشان استفاده میکنند .

ولی در کشورهای جهان سوم مخصوصا" ایران تکنولوژی بر مردم سوار شده است ...و هرجور تکنولوژی بخواهد از ما

بهره برداری می کند و این تکنولوژی است که بر ما سوار است و معلوم نیست به نا کجا آباد برسد .........
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
چی میگی تو؟ یه نمونه از سوار بودن تکنولوژی رو نام ببر
تابناک ناراحتی عزیزم نگرانی نون کی داره آجر می شه
خود این وزیر نتوانست جلوی پیامک های تبلیغاتی را بگیرد.
پر واضح است که منتقد محترم که ناشناس هم هست اصلا رابطه ای با دنیای مدرن و تکنولوژی روز ندارد که انقدر ساده انگارانه تکنولوژی ارتباطات را محدود به تلفن همراه و اینترنت می کند. منتقد عزیز متاسفانه نگاه های سیاسی به پدیده های علمی باعث شده کشور ایران همچنان جهان سومی باقی بمونه. از تابناک تعجب می کنم
وزیر هم اگه اهل شعار نیست پس چرا به عنوان وزیر ارتباطات و اطلاعات نمیاد سامانه شفاف سازی حقوق و مسائل مالی رو راه اندازی کنه؟
سلام،شاید ده ساله خواننده تابناک هستم،نویسنده ی محترم تامل کردم، اما با متن خبری تحلیلی شما اصلا موافق نیستم به سه دلیل
1-ما وزیر تکنولوژی یا هوش مصنوعی نداریم پس یکی از نزدیکترین گزینه ها وزیر ارتباطات هست که جای خالی را فعلا پرکند.
2-قطعا ارتباطات معنایی گسترده تر از آن چیزی دارد که نویسنده محرم آن را به حساب آورده.
3-متن دید بالا به پایین دارد با ظاهر انتقادی نه مثل دوستی که خواهان کمک یا اصلاح باشد.
بهترین و راحتترین کار اینست که موبایل را قدغن کنیم یعنی مثل ماهواره که قدغن است و شلاق و زندان دارد باید ما هم موبایل را قدغن کنیم مثل داعش...در داعش اگر دست کسی موبایل ببینند سرش را در جا میزنند ان هم با شمشیر....
وزیر ارتباطات اگر کاری میتونست انجام دهد در حوزه تخصصی خود انجام میداد
مثلا جلوگیری از جند برابر فروختن گوشی هایی که با ارز دولتی وارد شد، فیلتر تلگرام،کم فروشی و گران فروشی اینترنت و......
باسلام
به عنوان کسی که در زمینه اتوماسیون صنعتی حدود ۱۷ سال سابقه کار عملی دارم وپروژهاهی زیادی انجام دادم با صحبتهای آقای وزیر کاملا موافقم ودقیقا کار درست رو آقای وزیر انجام دادند که گسترش زیر ساخت اینتر نت در روستا ها است وبقیه کار رو همون بچه های تحصیل کرده همون روستاها با استفاده از اطلاعات تخصصی که مروجین کشاورزی در اختیارشون قرار میدهند پیاده سازی میکنند
توجه داشته باشید که توی ایران بر خلاف تصور عموم تکنولوژی های جدید سریع تر از اونکه فکرش رو بکنید گسترش پیدا میکنه به شرط اینکه مزیت اقتصادی در اون زمینه وجود داشته باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر