بازدید 8916
۹

گرایش به درآمدزایی در سازمان سنجش +جوابیه سازمان سنجش

از روزی که نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد و گوشه پایین سمت چپ صفحه اعلام نتایج در سایت سازمان سنجش واژه قرمز مردود را مشاهده کرد، گوشی تلفن همراهش با پیامک‌های تبلیغاتی ادامه تحصیل بمباران شده است. موضوعی شائبه برانگیز که سازمان سنجش هرگونه ارتباط آن را با خود تکذیب می‌کند.
کد خبر: ۸۳۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 11 September 2018
از روزی که نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد و گوشه پایین سمت چپ صفحه اعلام نتایج در سایت سازمان سنجش واژه قرمز مردود را مشاهده کرد، گوشی تلفن همراهش با پیامک‌های تبلیغاتی ادامه تحصیل بمباران شده است. پیامک‌هایی با این مضمون «با ۸۰ میلیون تومان، در یک سال فارغ‌التحصیل ارشد مدیریت گرجستان شوید تا پذیرش دکتری از اروپا، امریکا و کانادا، فقط با ارسال ۳۰۰۰» و «آخرین مهلت کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور تابستان ۹۷ با بیمه قبولی» که تا قبل از این هرگز دریافت‌شان نکرده بود.

به گزارش روزنامه جوان، اینکه مؤسسات فرستنده پیامک‌های تبلیغاتی از کجا شماره داوطلبان مورد نظر را به دست آورده‌اند و از کجا می‌دانند آن‌ها در چه مقطعی در آزمون شرکت کرده‌اند و نتیجه آزمون برای داوطلب مشخص چه بوده، این احتمال را تقویت می‌کند که اطلاعات داوطلبان آزمون‌های سراسری جایی حوالی سازمان سنجش نشتی دارد و این درز اطلاعات هم‌افزا با اهداف اقتصادی مافیای کنکور است و نان آن‌ها را چرب‌تر می‌کند.

تعداد متقاضیان آزمون‌های سراسری که بعد از ثبت‌نام در کنکور‌های کارشناسی، کاردانی یا ارشد پیامک‌های تبلیغاتی مقطع مورد نظر را دریافت می‌کنند رو به افزایش است. آثار مخرب کنکور و به طور کلی آزمون‌های سراسری و رقابتی در سطوح و مقاطع مختلف تحصیلی به جز مسائل تربیتی و آموزشی و مدیریت منابع انسانی، وارد حوزه امنیت ملی کشور نیز شده و دعوت پیامکی از داوطلبان مردودی آزمون‌های سراسری مقاطع مختلف برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور یا تحصیل بدون کنکور در دانشگاه‌های داخلی مورد توجه نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز قرار گرفته است.
 
پیامک‌هایی مانند «با ۸۰ میلیون تومان، در یک سال فارغ‌التحصیل ارشد مدیریت گرجستان شوید تا پذیرش دکتری از اروپا، امریکا و کانادا فقط با ارسال ۳۰۰۰ به شماره...» و «آخرین مهلت کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور تابستان ۹۷ با بیمه قبولی» یا «در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود فارغ‌التحصیل شوید».

تا سازمان سنجش هست، کنکور هم هست

سازمان سنجش جدی‌ترین مخالف حذف کنکور است. صریح‌ترین نظر در مورد دخالت سازمان سنجش در فرآیند بقای کنکور را سال گذشته علی لاریجانی، رئیس مجلس اعلام کرد. وی گفت: تا سازمان سنجش هست، کنکور هم هست.

این در حالی است که پدرخوانده‌های کنکور تاکنون با اعمال نفوذ مانع بازنشستگی و حتی محدود کردن فعالیت این آزمون ۵۰ ساله و خسته شده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد همراهی غیررسمی سازمان سنجش با مافیای آزمون‌های سراسری در رابطه با در اختیار گذاشتن اطلاعات داوطلبان در راستای یک بده‌بستان صورت می‌گیرد و این قبیل مشاهدات نشان می‌دهد این سازمان مورد حمایت مافیای کنکور در تنور مافیا می‌دمد.
نشتی اطلاعات داوطلبان

در عین حال مؤسسات تبلیغاتی معمولاً برای تبلیغ محصول یا خدمات خود برای مخاطبان خاص در محدوده جغرافیایی یا قشر ویژه، شماره همراه آن‌ها را در قبال پرداخت هزینه‌ای از مخابرات یا سازمان همراه اول در اختیار می‌گیرند. جدا از اینکه این مسئله از نظر حقوقی و حفظ حریم شهروندان چه آسیب‌هایی دارد و از سوی کدام نهاد نظارتی پیگیری می‌شود، باید امیدوار بود که سازمان سنجش سهم قابل توجهی از گردش مالی فعالیت مؤسسات آموزشی را از آن خود کند تا معامله بر سر آبروی سیستم آموزش و سنجش کشور بیارزد.

نزدیک به یک دهه است که کنکور دیگر آن کنکور نیست که به غول خفته در مسیر آرزو‌ها تشبیه می‌شد. کاهش زاد و ولد و به تبع آن کاهش داوطلبان کنکور، تغییر جهت‌گیری بازار کار، افزایش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی دست به دست هم دادند تا کنکور دیگر مسیر انحصاری آرزو و خواسته‌های نوجوانان این سرزمین نباشد. با این حال آزمون‌های سراسری همچنان بازاری هستند که منافع و نفوذ عده‌ای را تأمین می‌کند. با وجود این تا به حال کسی جرئت نشانه‌گیری کانون ۵۰ ساله کنکور یعنی سازمان سنجش را نداشته است.

تعارف در برابر حذف سازمان سنجش

از سوی دیگر، اگر بدانیم کنکور در پی ایجاد تعادل و توازن میان تقاضای زیاد و منابع اندک ایجاد شده، اکنون آن اضطرار دهه‌های ۵۰ و ۶۰ حتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ندارد و پذیرش دانشجو می‌تواند از سوی دانشگاه‌ها و منطبق با ضوابط خاصی از جمله مصاحبه و آزمون مجزا صورت گیرد، حذف کنکور دیگر چندان دور از ذهن نخواهد بود.

در عین حال که سازمان سنجش که نفس کنکور وابسته به آن است، در برابر نوع جدید تقاضای داوطلب برای تحصیل در مراکز آموزش عالی و آموزش تخصص مورد‌نیاز بازار کار فرتوت و خسته به نظر می‌رسد و شناخت بسته و محدود آن از روند پذیرش دانشجو به یک چالش بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت کشور تبدیل شده است. بماند که در میان سیاستگذاران آموزشی تابو و تعارفی برای انحلال سازمان سنجش از جنس رودربایستی توقف تولید پیکان وجود دارد، چراکه بخشی از خاطرات زندگی اغلب افراد جامعه ما به فعالیت این سازمان وابسته است و انگار آموزش عالی بدون کنکور چیزی کم دارد.
 
جوابیه سازمان سنجش: این موضوع را از طریق مجاری حقوقی و قضایی پیگیری می‌کنیم
 
در پی انتشار این خبر، سازمان سنجش آموزش کشور جوابیه ای ارسال کرد که وفق قانتون عینا درج می‌گردد.
 
متن این جوابیه که به امضای مهدی ناصری، مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان رسیده بدین شرح است:
 
به اطلاع نگارنده مطلب، دبیر سرویس و سردبیر محترم و عامه کاربران و مخاطبان عزیز می رساند:
 
۱- سازمان سنجش آموزش کشور حافظ و امانت دار اطلاعات ثبت نامی تمامی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع تحصیلی بوده و به هیچ عنوان در این مورد تخطی نمی کند و اطلاعات داوطلبان تحت هیچ عنوان در اختیار مؤسسه ای قرار نمی دهد.
 
۲- با پیشرفت فناوری‌های نوین ارتباطی خصوصا ورود شبکه های مجازی و استقبال عامه مردم، دور از ذهن نمی‌باشد که از طریق کانال های ارتباطی، ایجاد گروههای جمعی در شبکه‌ها، مؤسسات کنکوری و یا افراد سودجو که با هدف سوء استفاده اقدام به تشکیل گروه کرده، و با دسترسی به شماره تماس و اطلاعات مخاطبان آنها را با ارسال پیامکهای اغواکننده به چالش کشیده و صدمات مالی و روحی فراوانی وارد نمایند.
 
۳- سازمان سنجش آموزش کشور این موضوع را از طریق مجاری حقوقی و قضایی پیگیری نموده و اقدامات لازم را بعمل خواهد آورد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
متاسفانه سازمان سنجش با همکاری مافیای کنکورحتی مانع تاثیر قطعی معدل در کنکور می شود تا وزن ان نیز کم نشود چه رسد به حرف ان
سازمان سنجس یک سازمان مافیایی است. یک نمونه از حرکت انحصاری و مافیایی این سازمان آزمون IELTS است که اخیرا قیمت آن را 3 برابر کردند. در این آزمون با نرخ دلار سنا دست کم حدود 800000 تومان به ازای هر نفر سود به جیب سازمان سنجش و مرکز برگزار کننده می رود
البته آزمون فقط براي فرزندان رعيت و مردم عاديست
همین آزمون های آزمایشی هر سال میلباردها تومان سود به جیب سازمان واریز می کنه...کلا برای هر آزمون یک داوطلب 10 هزار تومان هم هزینه نمیشه ولی از هر داوطلب در هر آزمون 60 تا 70 هزار تومان گرفته میشه
تابناك خوب عليه سنجش حرفهاي بي سند مي زني. دلت مي خواد سازمان سنجش كه كارش با عدد و رقم و محاسبه است منحل شود تا اقازاده هاي نسل جديد فقط با تلفن باباجون شون برن دانشگاه.
بیخودی تخریب نکن
در پذیرش دکتری علاوه بر هزینه آزمون و هزینه های مصاحبه هزینه دیگری تحت عنوان "بررسی صلاحیت های عمومی!" بر داوطلبان از سوی سازمان سنجش تحمیل شده است
سلام
کانون آموزشی قلم چی از کجا و چگونه رتبه شر کت کنندگان در کنکور را می گیر د و لیست شرکت کنندگان را به مدارس دانش آموزان ارسال می کند رتبه افراد باید محرمانه باشد کسی ندارد که دیگران از رتبه و یا نمره علمی اطلاع پیدا کند کانونقلم چی شهرستان بابل اسامی را به مدارس دانش آموزان ارسال می کند
با سلام تقاضایی از سازمان سنجش دارم لطفا سهمیه رشته های پزشکی را در کنکور کم کنید تا بار مالی کمتری برای کشور داشته باشد باتشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار