بازدید 16293

هنگام حملات قلبی چه باید کرد؟

کد خبر: ۸۳۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 08 September 2018

یک کارشناس مدیریت عملیات و امداد و نجات گفت: درد سینه پشت جناق (استخوان وسط سینه) یک علامت عمده حمله قلبی است.

صمد ابراهیم‌خانی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه حمله قلبی می‌تواند تنها به‌صورت یک حمله درد قفسه سینه باشد که اگر کمتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد، چون سبب مرگ عضله قلب نمی‌شود دیگر به آن سکته قلبی اطلاق نشده و در این شرایط بنام آنژین صدری ناپایدار گفته می‌شود، گفت: در مواردی که آنژین صدری ناپایدار باشد، چون احتمال تبدیل این حملات به سکته قلبی است، باید بیمار در بخش CCU بستری شده و از دارو‌هایی که جلوی تشکیل لخته را در رگ‌های کرونر می‌گیرد (مثل هپارین) استفاده کرد.

هنگام حملات قلبی چه باید کرد؟

وی در خصوص اقداماتی که هنگام سکته قلبی باید انجام داد، گفت: بیشتر افراد زمانی دچار حملات قلبی می‌شوند که تنها هستند، بدون هیچ کمکی. فردی که دچار حمله شده احساس از حال رفتگی می‌کند و تا از دست دادن هوشیاریش تنها ۱۰ ثانیه فاصله دارد. در زمان حمله قلبی بیمار نباید بترسد و باید به سرفه کردن به صورت پی در پی و محکم قبل از هر سرفه اقدام کنند سرفه‌ها باید عمیق و طولانی باشد مثل زمانی که می‌خواهید خلط را از ته سینه خود خارج کنید. نفس عمیق و سرفه باید پی در پی تکرار شود هر دو ثانیه یک بار بدون توقف، تا هنگامی که کمک برسد و یا قلب شما مجددا به طور نرمال بزند.

ابراهیم‌خانی افزود: نفس عمیق باعث ورود اکسیژن به داخل ریه‌ها می‌شود و سرفه به قلب فرد فشار وارد می‌کند و سبب چرخش خون می‌شود. این فشار باعث برگشت ریتم نرمال قلبی شده و به این وسیله فردی که دچار حمله شده می‌تواند خود را به بیمارستان برساند.

کارشناس مدیریت عملیات و امداد و نجات با اشاره به اینکه امروزه متاسفانه به علت تغییر در روش زندگی ما، حملات قلبی بین تمامی سنین مشاهده می‌شود، اظهار کرد: هنگام بروز سکته قلبی در درجه اول باید خونسردی خود را حفظ کرده، از انجام هر گونه فعالیت خودداری کرد، قرص یا کپسول زیرزبانی را زیر زبان قرار داده و تا ۵ دقیقه صبر می‌کنیم. اگر درد رفع نشده مجدداً از قرص زیرزبانی استفاده می‌کنیم و در صورتی که پس از ۵ دقیقه دیگر باز هم درد ساکت نشد به اولین مرکز درمانی مراجعه می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر