بازدید 3798
۱

حمایت از قشر بازنشسته از اولویت‌های وزارت رفاه

کد خبر: ۸۳۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 07 September 2018

سرپرست وزارت رفاه گفت: یکی از اولویت‌های برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بزرگترین وزارتخانه اجتماعی است، حمایت از قشر بازنشسته و فراهم کردن آسایش روحی و معنوی است.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در آیین تجلیل از بازنشستگان با بیان اینکه پیشکسوتان گنجینه‌های پرباری هستند که سال‌ها تلاش این افراد در عرصه‌های مختلف آثار پرباری نصیب جامعه اسلامی کرده است، بر لزوم حمایت همه جانبه از بازنشستگان تاکید و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با کمک مجلس شورای اسلامی، همسان سازی حقوق بازنشستگان که مطالبه‌ای به حق است، محقق شود.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کف حقوق بازنشستگان از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. در حال حاضر سه درصد جمعیت بازنشستگان ماهانه زیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که با توجه به شرایطی که در آن قرار دادیم باید حمایت‌های اجتماعی از بازنشستگان را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم رفع دغدغه هزینه سلامت بازنشستگان گفت: به لحاظ علمی با بالا رفتن سن بیماری‌هایی در انسان نمایان می‌شود که درمان آن هزینه‌های بالایی دارد. طبق برآوردها تقریبا بیشتر بیماران صعب‌العلاج بالای ۵۸ یا ۶۰ سال دارند و خرید خدمات سلامت در این زمینه هزینه بالایی می‌طلبد.

محسنی بندپی بیان کرد: باید بتوانیم دغدغه خرید خدمات سلامت را از بازنشستگان برطرف کنیم، یعنی بیمه تکمیلی و بسته بیمه تکمیلی از پوشش کامل و بهتری برخوردار باشد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۲۳.۴ درصد جمعیت کشور به دلایل مختلف دچار اضطراب روحی و روانی هستند. تنهایی و بالا رفتن سن موجب افزایش این اختلالات می‌شود که برای کاهش آن هرچه کانون‌های امید توسعه یابند، تاثیرگذارتر است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد سالمندان زن و ۱۰ درصد سالمندان مرد تنها زندگی می‌کنند که با راه‌اندازی کانون‌های امید می‌توانیم فضای بهتری برای آنان ایجاد کنیم. برخی از شهرهای خوزستان دارای کانون امید هستند اما باید در شهرهای با جمعیت بالای ۴۵۰۰ نفر بازنشسته نسبت به راه‌اندازی کانون‌های امید اقدام شود.

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: توفیقی بود که به خوزستان سفر کرده و در جلسه شورای اجتماعی این استان حضور پیدا کنم. در این جلسه استاندار خوزستان گزارشی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی ارائه کرد.

وی با اشاره به شرایط ناشی از جنگ تحمیلی در خوزستان گفت: خوزستان نیازمند نگاه ملی است تا بتوانیم جهت کنترل، کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از دستور کارهای این وزارت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بازگشت آنها به چرخه آموزش است که در استان خوزستان با محوریت استانداری شرایط برای بازگشت به تحصیل فراهم شده است.

وی گفت: توسعه، تامین و کیفی‌سازی اورژانس اجتماعی یکی دیگر از اولویت‌های ما بوده است که در این خصوص ۱۱ شهرستان خوزستان از اورژانس اجتماعی برخوردار شدند.

محسنی بندپی بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان جزو چهار پنج استانی است که جمعیت حاشیه نشین را دارا است، موافقت شده که یک مرکز جامع خدمات بهزیستی برای ارائه خدمات توانبخشی و پیشگیری و خدمات اجتماعی در حاشیه شهر اهواز استقرار یابد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی دیگر از مباحث، پیشگیری از معلول زایی است که در این جهت باید نسبت به اجرایی کردن ماده 75 قانون برنامه ششم که در خصوص پیشگیری از معلول زایی و غربالگری ژنتیکی است، اقدام شود. در خوزستان این آمادگی وجود دارد تا نوع معلولیت‌ها را رصد کنیم و همچنین جهت کنترل و کاهش معلولیت‌ها در یک برنامه زمان بندی پنج تا شش ساله اقدام کنیم.

محسنی بندپی با اشاره به افراد پشت نوبتی جهت تحت پوشش رفتن کمیته امداد و بهزیستی بیان کرد: آن چه که دولت و مجلس شورای اسلامی انجام داده این است که همه ۷۶۰ هزار خانوار توانبخشی و اجتماعی به مرور تحت پوشش و دریافت مستمری قرار بگیرند.

وی در خصوص افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بیان کرد: سه بسته در وزارت کار به ما ارتباط دارد که یکی از این بسته ها، برنامه ملی برخورداری آحاد جامعه از سبد کالا است. دومین برنامه نیز حمایت اجتماعی از افراد و اقشار ویژه است که در آن پیش‌بینی حمایت‌های ویژه برای پنج دهک جامعه را انجام داده‌ایم.

محسنی بندپی گفت: دولت در سال 97 خود را مکلف کرده که 950 هزار شغل ایجاد کند. همچنین باید شرایطی فراهم شود تا شاهد بیکاری اجباری در بنگاه‌های اقتصادی نباشیم و از طریق بیمه بیکاری از آنها حمایت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باز نشسته آموزش و پرورش هستم چند ماهی هست یارانه من قطع شده است علت قطع شدنشون نمی دونم اگه میشه همکاری کنید وصل بشه ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل