بازدید 3252

دستگیری رهبران مخالف دولت در ویتنام در روز ملی

کد خبر: ۸۳۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸ 02 September 2018

منابع خبری گزارش دادند: مسؤولان امنیتی ویتنام در پی دستگیری گسترده مخالفان دولت، همزمان با روز ملی این کشور نیز دستور بازداشت دستکم 4 نفر از رهبران مخالف دولت را داده و به مخالفان برای برگزاری هر نوع تظاهرات در روز یکشنبه هشدار دادند.

به گزارش ایرنا از رسانه های آسیایی، مقام های ویتنام مدعی شدند که این چهار نفر تصمیم داشتند همزمان با برگزاری روز ملی این کشور (امروز) اقدام به برگزاری تظاهرات در مخالفت با دولت کنند.

مقام های دولت ویتنام این افراد را که از هواداران 'دولت موقت ویتنام ' هستند، به خرابکاری و اقدام علیه امنیت ملی این کشور متهم کرده اند.

دولت تک حزب کمونیست ویتنام اکثر منتقدان و مخالفان خود را دستگیر و راهی زندان کرده است. سرکوب مخالفان دولت حاضر به ویژه از سال 2016 که قدرت را به دست گرفت، بیشتر شده است.

مقامات ویتنامی به شهروندان این کشور هشدار داده اند که برگزاری هر نوع اعتراض در روز یکشنبه که جشن استقلال در این کشور برگزار می شود، مجازات های شدید برای عاملان خواهد داشت زیرا این اقدام آنها منجر به 'بی ثباتی اجتماعی' می شود.

پلیس ویتنام روز گذشته دو نفر از مخالفان دولت را که در شبکه های اجتماعی از مردم خواستار برگزاری تظاهرات در روز استقلال شده بودند، دستگیر کرد.

پلیس ویتنام در یکسال گذشته 28 فعال سیاسی و بلاگیست مخالف دولت را دستگیر کرده است.

روز ملی ویتنام یادآور زمان اعلام استقلال این کشور در 2 سپتامبر 1945 توسط هوشی مین، بنیانگذار حزب کمونیست ویتنام است.

هفته پیش نیز دادگاهی در هانوی ویتنام، دو شهروند آمریکایی و 10 تبعه این کشور را به اتهام حمایت از تروریست های مستقر در آمریکا به حبس های طولانی مدت تا 14 سال محکوم کرد.

دولت ویتنام با انتقاد در مورد بازداشت و سرکوب مخالفان سیاسی خود روبه روست اما هانوی، ویتنامی های مستقر در آمریکا را که از سوی واشنگتن حمایت می شوند، تروریست هایی می داند که قصد سرنگونی دولت قانونی این کشور را دارند.

وزارت امنیت عمومی ویتنام در سال گذشته سازمان ضد کمونیستی «دولت ملی موقت ویتنام» را که در آمریکا مستقر است و مخالف دولت کنونی این کشور به شمار می رود در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

ویتنام با بیش از 94 میلیون نفر در جنوب شرق آسیا در دهه 1950 با تهاجم گسترده نظامی آمریکا به این کشور روبه رو شد.

سازمان «دولت ملی موقت ویتنام» در سال 1991 در آمریکا توسط «داو مین کوان»، ستوان سابق ارتش سایگون ویتنام برای ایجاد کشور ویتنام جنوبی تشکیل شد. کوان متولد ویتنام و ساکن ایالت کالیفرنیا و مورد حمایت آمریکاست. این نظامی ویتنامی ادعای ارضی داشته و در پی جدایی و استقلال ویتنام جنوبی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل